Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Welk loktype ?

Gestart door DelticPower, 14 augustus 2006, 13:47:43 PM

DelticPower

Bij het doorzoeken van de ESU catalogus met een hele lijst van sounddecoders, vond ik de 52434 met de geluiden van de Belgische Bombardier motor. Welk loktype was / is voorzien van deze motor?
Is deze te gebruiken, wat betreft geluid voor een Roco 59 ?:)
imghttp://i44.photobucket.com/albums/f45/DelticPower/msm2.jpg/imgGroeten van Jan.

MARKLINRIJDER

#1
Hoi,

Ben je van plan om je 59 te voorzien van geluid.  Misschien kan je Tony eens aanspeken.  Bij MTE hebben ze een 59 met zelf opgenomen geluid van de 59.  Knap en nog beter dan geluid van ESU zelf.  Met wat zoeken vind je het ook wel op het net denk ik.  Ik zoek wel even met je mee.  

David

DelticPower

#2
Hallo David, ga in elk geval eens bij MTE informeren. Als ik het goed begrijp is dus de ESU decoder 52434 niet van het type 59.
Kan het zijn dat de 51 of de 55 deze Bombardier motor gebruikte?
Groeten van Jan

nmbs

#3
55 waarschijnlijk niet want deze heeft een gm motor

loebaske

#4
was ook van plan om men 59 te voorzien van geluid, zal dus maar
even afwachten wat de resultaten zijn van MTE
als er meer info is, laat het me weten, en de prijs, kan die dan
ook bestellen.....

MARKLINRIJDER

#5
Hallo,

Heb vandaag een mailtje gekregen van jean met de melding dat het geluid beschikbaar is en ontworpen door parsival.  Ik heb ondertussen nog wat verder gezocht naar de webstek van de firma en kwam op deze link terecht:http://www.parsifalproduction.com/F_grp_13-1.html
Jongens, jongens moet je eens kijken in dat lijstje met beschikbare geluiden.  Ik denk dat er maar weinig loc type's NIET tussen staan.
Ik ga alvast dat van de 59 bestellen en inbouwen.  Ik neem ook contact op met die firma en vraag of ik een .wav of mp3 bestand kan horen van de HLE13.  Misschien dan de Ls met geluid[:)]

Anarchy

#6
Laat hier alvast het geluid eens horen, ik ben daar ook nog ge?nteresseerd in. [^]

tonycabus

#7
De decoder in de 59'en in MTE Blankenberge zijn van PARSIFAL PRODUCTION. Het zijn ESU Loksounds met nieuw geluid erin. Voorbeeldig goed!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

locomotion

#8
Delticpower
Het geluid dat jij bedoelt, zou wel eens het geluid van de 77 kunnen zijn. Dit geluid is ontwikkeld door Esu op ism Rocky Rail. Rocky zou het geluidsopnamens geleverd hebben, en Esu heeft daarna de samenstelling van de geluidsdecoder ontwikkeld. Maar omdat zij niets kennen van Belgische locs hebben ze daar maar een gokje gedaan. Vandaar de verwijzing naar Bombardier ipv Siemens.
Normaal zou Mr LokSound hier op het forum en Traintechnology hierop een antwoord moeten weten.
Locomotion

DelticPower

#9
Hallo Locomotion, bedankt voor je reactie. Het geluid van de 77 is heel anders dan van die oude diesels. Heb nu de Esu decoder besteld van Parsival met het verbeterde geluid van de 59. Ben erg benieuwd naar de sound.
Groeten van Jan.

Anarchy

#10
Jan laat hier dan alvast iets horen [;)]

loebaske

#11
En als het in de sakos is....zal die rap besteld zijn, da zijn zo
van die dingen waar geen mens weet van heeft en toch bestaat.
En als je goede resultaten heb....laat maar komen h?, Grietje[;)]
Alvast bedankt.

Johnnytrein

#12
Zeg mannen hoe zit het is er al resultaat ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

MARKLINRIJDER

#13
Hoi,

Ikzelf heb de dag van vandaag nog geen geluidsdecoder van parsifal besteld en spijtig genoeg dus ook niet ontvangen, ESU zelf heeft ook het geluid van de 59 opgenomen is beschikbaar in een ESU locsound decoder.  Het nadeel van het geluid van Parival is dat je het niet ergens kan downloaden moest er iets mis gaan met het geluid in de decoder.  Ik wacht nu op de aanschaf van de programmeerbox van ESU en zal dan eens een decoder uittesten met het geluid van de 59.  Je hoort hier kortelings nog iets van.  De programmeerbox is onderweg.

Groetjes,

David

DelticPower

#14
Hallo Mannen, heb voor twee dagen de sounddecoder met het geluid van de 59 van Parsifal Prod binnen gekregen. Heb er echter nog niets mee gedaan. Nog geen tijd gehad om in te bouwen.
Groeten van Jan.