LS Models via Hünerbein-Aachen : misschien nieuws voor deze eeuw ???

Gestart door eve, 29 augustus 2017, 23:16:35 PM

SuSke

Ach Olivier, dat duurt nog minstens een jaar eer die nieuwe dingen gaan uitkomen.
Ze willen ons alleen maar gek(ker) maken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe

Klopt, en als in de trend gaat van de "aangekondigde" M5'ers dan kan het nog even duren want ze zijn voor de zoveelste keer op de "wait and see-lijst" gezet.
Alles hangt af waar momenteel veel vraag naar is + indien geen enkele fabrikant hetzelfde model heeft aangekondigd want anders wordt het projekt van de baan geveegd of desnoods jaren in backorder.

Mvg

755philippe

Rangeerduivel

#107
Citaat van: OlivierV op 25 april 2018, 18:49:03 PM
Dat ze eerst maar eens de 13-en en de 3000-en uitleveren waarvan er enkele maanden terug prototypes verschenen zijn.
Citaat van: SuSke op 25 april 2018, 20:24:22 PM
Ach Olivier, dat duurt nog minstens een jaar eer die nieuwe dingen gaan uitkomen.
Ze willen ons alleen maar gek(ker) maken.

Voor de zoveelste keer ben ik het weer ééns met Suske,
ik heb iets meer betaald, maar heb er toch één(1357)!
"Beter 1 vogel in de hand dan 10 in die van LSModels..." :)

;)

btw; dat ze hun hart maar vasthouden indien de 18² zou uitgebracht worden door Trix, de Marklin versie is wel geen correct model maar liever zo één dan geen!

erik de noorman

Gekker gaan ze er me niet mee krijgen. Integendeel het is zover gekomen dat ik niks meer wil van dat merk nog niet gratis.

Erik.

Ben

Jammer alle negatieve praat voor een merk wat zoveel moois maakt. Vind je het niks of kun je het niet betalen laat je het links liggen. :-\

Set MW1801 ligt volgende week in de winkels, bron mijn winkelier.



Gr, Ben.

SuSke

Ze maken mooie dingen Ben, volledig mee akkoord. En hun verkoopspolitiek, daar kan je inderdaad mee leven of niet.
Maar de vraag blijft of je de hobby op deze manier niet helemaal in de "elitaire" hoek duwt met de slogan "kan je het betalen OK, anders laat je het links liggen".
En laat het net die perceptie van onze hobby zijn die we willen kwijt raken.

Dus ja, liever de wagens per stuk in plaats van met "zijn velen samen" zodat ze ook voor de minder gegoede mens bereikbaar zijn, en maak dan een pakket prijs voor diegene die ze allemaal gelijk koopt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ben

Citaat van: SuSke op 26 april 2018, 12:16:28 PM

Dus ja, liever de wagens per stuk in plaats van met "zijn velen samen" zodat ze ook voor de minder gegoede mens bereikbaar zijn, en maak dan een pakket prijs voor diegene die ze allemaal gelijk koopt.


Met als risico dat een koper mogelijk 6 van de 8 rijtuigen aan kan schaffen en de overige 2 niet omdat ze net uitverkocht zijn. Dan zit je te kijken met een incomplete stam.
Dan toch liever een complete set b.v. A'dam - Parijs voor €565.

Het elitaire daaraan ontgaat me, vergelijk het met een Artitec Hondekop 4'tje voor welke je snel €500 - 600 neer telt. Er zijn 2000 stuks gemaakt en ze vliegen de winkel uit. Het is maar net of je het er voor over hebt of niet. Maar een merk ongenuanceerd afbranden (wat maar al te vaak gebeurt op de diverse fora) vind ik onder de maat.

Gr, Ben.

Peter

Tja, dat is makkelijk gezegd. Niet iedereen heeft maar een lade of kast open te doen en het geld er uit te nemen.
Het is zo dat als je het niet kan betalen laat je het staan/liggen, maar ik vind het schandalig dat LSM het op zo'n manier wil verkopen, dat enkel degenen die het geld wel hebben het kunnen kopen, en dat terwijl ze makkelijk die rijtuigen apart zouden kunnen verkopen, zoals ze vroeger deden.
En nee, ik koop geen set., want ik doe geen Belgische modellen.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Ben, geen idee hoe oud je bent, wat je als job doet en wat je familiale en financiële toestand is. En eigenlijk wil ik dat ook niet weten.

Maar, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nooit in je leven een tegenslag of iets anders tegen komt waardoor je financieel helemaal niet meer kan doen wat je nu wil doen. Misschien dat dan de kleppen van de ogen zullen vallen en je begrijpt waar het "elitaire" kantje zit. En ik spreek uit ervaring.

En afbreuk aan LSModels doe ik niet, alleen vind ik dat ze de bal misslaan. Maar dat is een andere discussie.
Ook je vergelijking tussen een 4-delig motorstel en een set van 8 wagons is een "appelen en peren"-verhaal. Het ene kan je niet splitsen, het andere wel. Het ene kan je niet in delen aanbieden, het andere wel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ben

Citaat van: SuSke op 26 april 2018, 15:42:44 PM

Maar, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nooit in je leven een tegenslag of iets anders tegen komt waardoor je financieel helemaal niet meer kan doen wat je nu wil doen. Misschien dat dan de kleppen van de ogen zullen vallen en je begrijpt waar het "elitaire" kantje zit. En ik spreek uit ervaring.


Wat een onzin. Vrijwel elke modelspoorder heeft een drempel in zijn budget, zo ook ik. En mijn financiële situatie  gaat je inderdaad niets aan en is ook niet relevant.

Ik geef slechts aan dat het rond LsModels doorgaans een klaagzang is. En dan doel ik niet op jou in het bijzonder dus trek niet zo van leer want dat is nergens voor nodig. Zelfs de header van dit topic is al tendentieus, dat zegt iets.... ;)

Gr, Ben.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2018, 09:11:37 AM
"Beter 1 vogel in de hand dan 10 in die van LSModels..." :)
ik heb er een 4tal, maar ik verkoop ze niet als ik er één bemachtig ! ;)

OlivierV

Die sets zijn leuk, maar niet die van 8, zie ze ook liever per 3 of per 4, dat is nog voldoende.

Hele stam mislopen, dat hoeft niet he, breng het dan in 2x uit, maar de sets zouden eigenlijk altijd voordeliger moeten uitkomen dan de "losse" rijtuigen. Dat is mijn mening dan weer.

Nuja, de hele modelspoorhobby bestaat gelukkig niet alleen uit dozen kopen. Aan het echte bouwen beleef ik meer plezier dan aan iets kopen.  ;D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

erik de noorman

Ben, er is een groot verschil tussen een product van een firma afbreken of de bedrijfspolitiek van een firma bekritiseren.
Ik heb een aantal zaken van LS en mij hoor je niet klagen over de kwaliteit.
Maar ik heb ook al een jaar of tien beloofde items  in bestelling staan maar het blijft wachten op Godot.
Belofte maakt schuld weet je wel en als morgen paasmaandag op een dinsdag valt ben ik bereid om ze gratis aan te nemen.

Erik.

ronny-vdv

Het komt er overal op neer, ook bij modelbouwfirma's.
Hoe maak je meer winst  8)
En al de rest, trekken ze hun niet aan.
Soms, slaan ze de bal eens mis en zullen ze dat op één of andere manier wel recupereren.
Hoe je draait of keet, alleen bling bling telt. Spijtig genoeg.
Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Ik wil niks zeggen, maar is modelspoor niet altijd al voor de meer welgestelde mensen geweest?

Verder wil ik dit nog kwijt:
Jaren 90 (dacht ik), Lemaco, reeks 18...

't Was dat of de Lima en ik denk niet dat Lemaco zo massaal veel zijn weg naar de "gewone" huiskamer vond.


Als je een I6 wil, awel ja, Roco en Märklin hebben die ook!

De strategie van LS is gewoon slimme marketing en ze komen er nog mee weg ook. Dat hun modellen altijd uitverkocht geraken is daar een mooi bewijs van.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.