LS Models via Hünerbein-Aachen : misschien nieuws voor deze eeuw ???

Gestart door eve, 29 augustus 2017, 23:16:35 PM

yannickvw

Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 20:07:29 PM
Citaat van: Houdini op 02 februari 2018, 18:39:47 PM
Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 18:33:38 PM
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2018, 18:22:05 PM
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank!

En vergeet niet de AM96...

Die bedoelt hij met DMT ;)

OK. Dus AM96 = DMT.
Maar waarheen verwijst de afkorting DMT? Deens MotorsTel? Dummy Met Trein??  :-\

Ik meen mij te herinneren: DriefaseMotoren/MoteursTriphasés...

Samen met de 13 het eerste materieel met 3 fasige asynchrone motoren. Dit ter zijde.

doomslu

Het jaar 2020 heb ik inderdaad laten vallen omdat het na mijn gesprek met LS-Models duidelijk is waar de prioriteit ligt: reeks 13, reeksen 18, zelfs rerun reeks 27 en/of 21 en dan de rijtuigen I4 en I5 (waarvan we prototypes hebben gefotografeerd).
De M4 en M5 komt 'daarna', dus laat ons realistisch zijn, niet in 2018 en 2019.
En de AM96? Daar wordt zeker aan gewerkt, en dan denk ik... "nog later".

Het programma voor 2018 is al groot hoor. Ze moeten ergens een keuze maken. Ze zijn ook met Frankrijk en Zwitserland bezig en de productiecapaciteit is niet oneindig.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Houdini

Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
Het programma voor 2018 is al groot hoor. Ze moeten ergens een keuze maken. Ze zijn ook met Frankrijk en Zwitserland bezig en de productiecapaciteit is niet oneindig.

Bedankt voor de info Luc.
Alleen, sorry hoor, maar er is tijd genoeg geweest tussen 2008 en nu om de nodige productiecapaciteit vrij te maken.
Soit, ik wil er absoluut niet over zagen, dat verandert er toch niets aan. Het blijft gewoon heel erg jammer.

yannickvw

Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
Ze moeten ergens een keuze maken.

Inderdaad, geen reruns maar nieuw materieel. Reruns van de 18 kan hij binnen 10 jaar nog... ::) Maar ja, wie ben ik...

Thommy

Nee, het enige goeie nieuws van LSM... Eindelijk een manier voor de 3e kleurstelling te vinden van de HLE18, allez als het de oude zijn toch en niet die nieuwe mottige 18
Greetz

Thommy

Davy

Citaat van: Thommy op 03 februari 2018, 08:02:46 AM
Nee, het enige goeie nieuws van LSM... Eindelijk een manier voor de 3e kleurstelling te vinden van de HLE18, allez als het de oude zijn toch en niet die nieuwe mottige 18

Ik vind die nieuwe toch allesbehalve "mottig", wie is er met mij eens :) mocht dat waar zijn dat het over de 18² ging,
die zijn hier even welkom als de 13'ers.

ward

Heruitgave van de 18² (/19?) en 27 (met al dan niet de GF?) graag!
Ondertussen weten we ook weer dat we voorlopig geen budget moeten voorzien voor de MR96 en M5m.
Bedankt voor de info Luc! Ik had het graag toch iets anders gezien, maar begrijp hun redenen dan ook..
Enkel jammer dat ze dan vanaf 2008 al iets aankondigen, en het nu niet meer in de productieplanning past..
Ik vrees dat we geduldig zullen moeten afwachten, en ooit zullen ze er wel komen...

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

dieselfreak

En ik wil ook nog even een andere oude Belgische koe uit de gracht halen die al in de LS katalugus stond van 2010: de Nord Belge rijtuigen. De Franse versies zijn intussen uitgeleverd maar naar de Belgische rijtuigen zullen we kunnen fluiten vrees ik want hierover is het oorverdovend stil geworden.
MC

ward

Nu mss nog een ander vraagje voor Luc..
Heeft LSM iets gelost van aanpassingen aan de 13?
Momenteel zijn de achterlichten maar heel triestig, beetje lijkend op de vorige versie..
Als ze het model toch opnieuw moesten aanpassen moet dit toch een kleine moeite geweest zijn..?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Olivier77

Beste Ward,

Het zou mij verwonderen dat zij nog gloeilampen gaan gebruiken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de verlichting aangepast was.
Mvg
Olivier 77
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

doomslu

De gloeilampjes op de dertien worden vervangen door ledjes en de trapjes zijn ook vernieuwd. Verder is er niets over gezegd.

Als ik het goed genoteerd heb komen zowel de 18 als de 18² opnieuw uit.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#71
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 17:42:25 PM
Als ik het goed genoteerd heb komen zowel de 18 als de 18² opnieuw uit.
dan zouden/hebben ze dat technisch gezien ook verteld (hebben) !  ;D ;)

BD1701

Ik vind het ook een beetje jammer dat er voorlopig nog geen M4 en M5-rijtuigen komen, maar ik ben er zeker van dat die er komen. En dat ze prachtig zullen zijn daar valt niet over te twijfelen. Dus beter nog even wachten op een top-model, dan nu overhaast tewerk gaan. Ben wel heel blij dat de I4 en I5 rijtuigen eraan komen. Dan kunnen we weer heel wat Internationale samenstellingen maken met alle diverse rijtuigen die ze hebben uitgebracht. Dus wat mij betreft is LS-Models toch goed bezig. En vergeet trouwens ook Models World niet, die al een aantal heel mooie treinsamenstellingen heeft uitgebracht.
Trouwens, is daar al iets nieuws van bekend voor wat de samenstellingen betreft?
 

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
...rerun reeks 27 en/of 21...

Mooi, dan kan ik misschien ooit de ruiten bestellen voor mijn 27,
die is door de vorige eigenaar redelijk goed geweatherd, maar in zijn enthuosiasme heeft hij de ruiten ook mee gespoten!

;)

Alberke

Citaat van: Rangeerduivel op 03 februari 2018, 18:45:59 PM
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
...rerun reeks 27 en/of 21...

Mooi, dan kan ik misschien ooit de ruiten bestellen voor mijn 27,
die is door de vorige eigenaar redelijk goed geweatherd, maar in zijn enthuosiasme heeft hij de ruiten ook mee gespoten!

;)
Wattenstokske met koperpoets! Maar niet voortvertellen hé!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D