een kleine module baan met haven

Gestart door raf, 25 augustus 2017, 16:17:16 PM

raf

Hoi Samuel
ik weet niet wat voor materiaal jullie gebruikt hebben maar dit is giet hars
Mijn ervaring is dat ik dit normaal met polyester plamuur dicht plamuur en dan opschuur
Maar dat gaat dan over gladde muren
Hier zitten dus steentje in gemaakt
Ook zijn niet alle delen even rond.


Ze komen wel allemaal uit dezelfde mal dus geen idee waar de vervorming van komt.
Het kan zijn dat tijdens het maken van de mal de vorm wat schuin gelegen heeft maar dit verschil is dus minder dan 1 mm.
Bijkomend daar op die helling heb ik de giethars na het gieten verwarmd om hem mooi glooiend te kunnen leggen op de helling.
Met als resultaat dat de bolling veranderd is na het leggen en drogen van de lijm .

Enige oplossing is dit of met plamuur of met giethars zelf bij te werken denk ik .

Gr Raf.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sdz1976

Ik zelf zou (maar schiet me niet dood als het niet lukt) met flexibele polyfilla de kieren dichten maar niet alleen over de gleuf je mag daar best lomp mee zijn en voor het drogen met een stijf penseel beetje de voegen openwrijven maar niet te fanatiek.

Grtz,

Samuel.

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

raf

Ik ga het proberen .
Voordeel is dat de giet delen harder zijn dan de polyfillia en ik dus met de borstel redelijk hard ga mogen borstellen voor er schade aan de giet delen gaat komen.
Dit is maar een klein stukje want de haven gaat net zoals bij jullie een veel groter oppervlak bedekken en dan is natuurlijk de opgedane ervaring altijd mee genomen.
Wat ik eerst ga doen is 2 stukken afval op een plaat on even lijmen en dan dit bij proberen werken .
Gewoon om de feeling te krijgen tot ik het goed heb.

Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf



Een ietsje donkerder gemaakt .
Nu proberen naden weg te werken.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sdz1976

Je mag zeker niet te hard wrijven en je mag ook hier en daar vulmiddel doen waar het niet hoeft, en dit in combinatie met onregelmatig verven en verweren zorgt voor realisme en maakt ook dat je die rechte lijnen niet meer ziet.

Maar zoal je zelf aangeeft gaat dit het best door te testen.
Maar ik zou maar verven nadien.



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

raf

Stukje is een afval stuk van een bocht dus daarom eerst geprobeerd of het verven lukt en  nu door gezaagd en nu proberen of het lukt om dit aan elkaar te zetten
de naden van de stenen gaan wel op sommige delen weg zijn door de filler
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf


Stukje door gezaagd en verkeerd om terug tegen elkaar gelijmd.

Dan bij gewerkt met filler en nu een wash er over heen .
Straks als deze droog is terug met wat blauw en bruin aan de gang.
Op foto zit het er niet zo goed uit als 1/1 maar dat zal komen omdat de verf nog nat is.
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf


Voorlopig  als proef een muurtje gezet
Nu de vraag zou ik het laad perron daar zo breed laten of zou ik het wat smaller doen.
Aan de muur komt nog een afdak welk het perron overkapt
Het gebouw gaat aan de linker kant (daar waar er meer plaats is)inspringen zodat het perron daar nog breder word
Daar gaat ook een parking komen met mogelijkheid om een vracht wagen te laden die achteruit tegen de laad kaai komt te staan .

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

sdz1976

Dat proefstukje ziet er al niet slecht uit vind ik , als je nu in je geheel hier en daar ook nog wat vulmiddel aanbrengt valt dat zonder een ingezoomde foto niet meer op.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

raf

Bedankt Samuel
Ik ga nu eerst proberen om heel dit deel van bestrating te voor zien .
Zoals beschreven komt er dus een parking met laad kade voor vrachtwagens.
Daar heb ik andere bestrating panelen voor maar ook met kasseistenen .
Deze zijn iets breder en ook zo gekozen om het uniforme van de bestrating een beetje te breken.
De straat gaat over het spoor heen en daar ga ik dus balken leggen omdat ik dan daar een stuk messing op zijn kant kan tussen zetten zodat de sleper ook aldaar nog stroom krijgt.
Zo Valt dat ook minder op dan als ik er klinkers leg .
Het vervolg is dan aan de muren beginnen van de loods en het bij gebouw.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

#85
Het heftruckje  is binnen .


Bij de heftruck ligt een ledje van 3 mm .


Maar moet je zien in wat een doos het zat .
Ok goed verpakt en het kan zeker niet kapot gaan maar echt dit is er toch een klein beetje over niet.

Nu kijken of ik het aan het werken krijg .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

loebaske


Kleine doosjes gaan verloren (kan er van mee spreken), verzend niets meer dat kleiner is dan een A5 formaat.

raf

Ja weet ik maar ik denk dat ze een soort van standaard dozen bij Marnan gebruiken .
Alleen het is zo stom zo een klein ding in zo een grote doos.
En op de baan is het zo een klein ding en ik weet niet of het wel voldoende gat opvallen met wat het bezig is in het geheel.
Ook omdat het achteraan in de loodsen gaat staan .
Ik heb dus zulke heftrucken gevonden op het net en deze bestonden reeds in de jaren 60 .
Zei het in min of meer grotere uitvoeringen maar deze kleine had ik gezien maar dan zonder de veiligheids kooi er op .

Dit is van het merk STILL
Ik denk dat ik toch voor de oranje/gele kleur ga gaan

Deze trekt op wat ik heb alleen is deze reeds met gas uitgerust.
Ik laat de heftruck nog wat origineel .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

de laatste bak gaat deze met de haven zijn
een klein voorbeeldje van wat het gaat worden
kijk niet naar de wuivende mensen aub


het gaat om de compositie van het geheel waar ik mijn beide hobby's in kan verwerken
als de boot niet in de module ligt dan kan hij gewoon mee naar de vijver om er mee te varen .
de middelste bak gaat zich meer toe leggen op het parkeren s'avonds van de rangeer locomotieven en de verzorging daar van .
daar komt dus ook een grote bedrijvigheid en gaat er veel beweging zijn op de baan
maar eerst deze bak verder afwerken waar ik nu aan bezig ben
namelijk een van de loodsen maken



gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf



Verder met de loods.
Het probleem is dat je ze haast niet meer vind en of ze vroeger ooit zo groot gebouwd zijn geworden .
Misschien dat ik eens bij de bouw van het staal topic

Een modernere versie van wat ik bouw maar dat mag de pret niet drukken want het bestaat dus wel
ik wilde de twee gebouwen een beetje de een voor de andere zetten om iets meer reliƫf in het geheel te krijgen
Maar we zien wel waar de boot strand .
Nu de poorten en de vensters en deuren .
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.