Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Baantje

Gestart door Peter, 25 augustus 2017, 14:18:14 PM

Peter

In de problemen !!!!
Door mijn zenuwachtig gepruts van de laatste dagen rijden mijn treinen enkel in de keerlus tot aan de plaats waas de sporen samenkomen (zie sporenplan)
Vanaf daar NIETS meer. Wat ik ook doe ik vind geen los kontakt. Enkel als ik even een verbinding maak tussen de keerlus en de stationssporen kan ik daar een stukje rijden, doch dan nog. Vanaf de plaats waar de afstelsporen samenkomen  (net voor de keerlus) tot aan de wissel van de keerlus krijg ik er geen beweging in
VERDOMME
Met vriendelijke groeten
Peter

755philippe


Peter, ik zou de sporen eens nameten met een multimeter.
Mvg


755philippe

Peter

#167
n
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Een van de mooiste en indrukwekkenste diesels die ooit in het Zwarte woud heeft gereden en die ook op
mijn baantje een mooie indruk maakt, namelijk de V200 van de eerste versie.
Model is van Piko, helaas....zonder geluid

DSCN4545[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Niet helemaal een scherpe foto van mijn nieuwste aanwinsten, namelijk de Elok baureihe 111 en  een gemengd 1e/2e klasse rijtuig, beide in de kleurstelling Ozeanblau/beige. Betere foto volgt later.

DSCN4659[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

En een betere, meer scherpere foto.

DSCN4663[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Peter
Is de 111 ook een Piko ?
De oceaanblauwe band lijkt wel erg blauw ipv oceaanblauw / turkooise, of heeft dat te maken met de foto/belichting ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Zowel de 111 als het rijtuig hebben volgens mij de juiste Oceaanblauw/beige kleur
Op de foto lijkt het blauw maar dat is het niet.
Zal proberen een betere foto te maken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Mijn lievelings stoomlokje (Brawa baureihe 98.10) en mijn omgebouwde stortwagen van Roco

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#174
Peter,

Veel mooiere combinatie dan die  blauw/wit-beige  AEG-Krupp 111.
En nu nog pakweg een half dozijn van die, door u verfijnde, schattige stortwagentjes, minstens .
Heb je foto's van de bovenzijde van die echte wagentjes ?    Waren die tot zo hoog gevuld ?   Met die zware steenslag ?

Peter

Een van mijn lievelings treinstel modellen, namelijk de Elt 1019 Rübezahl. Een model met uitstekende rij eigenschappen, en sound
Model gaat bij mij ook weeral enkele jaartjes mee. Alleen het openen voor onderhoud enz. valt niet echt mee.

DSCN4680[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

efl045

Citaat van: Herwig op 21 april 2020, 21:06:20 PM
Heb je foto's van de bovenzijde van die echte wagentjes ?    Waren die tot zo hoog gevuld ?   Met die zware steenslag ?
https://www.eisenbahndienstfahrzeuge.de/bdw/166-schotterwg/han2445-at006.jpg

Peter

Zoals te verwachten viel wordt mijn baantje helemaal (zoveel werk is het niet) omgebouwd naar tijdperk II
Het merendeel van mijn moderner loks en wagens zijn inmiddels reeds verkocht. de rest zal nog verkocht worden en, indien mogelijk omgebouwd/beschrift worden naar tijdperk II
Hiervoor zal ik, per gelegenheid, een ander draadje openen.
Dit draadje zal gewoon verder blijven bestaan, doch niet meer verder gezet worden.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Ombouw naar epoche II.... bovenleidingspalen met vakwerk ipv laswerk, armseinen in plaats van lichtseinen, mechanische overwegbeveiliging, geen kabelgoten en relaiskasten, maar trekkabels en kabelspanners, ... ik noem maak er paar dingen. Geen idee wat er allemaal op jouw baan moet omgewerkt worden, maar het lijkt me wel een leuke bezigheid.  :)

En voor mij mag dit draadje gewoon doorlopen als 'verhaal van een modelbaan'...  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Herwig

Peter,

Een gans tijdje geleden (A°2017) schreef je hier reeds dat het uiteindelijk een DR-baantje wordt.
Dus kan je dit nu gewoon rustig laten doorlopen, geen bezwaar toch ?