Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Baantje

Gestart door Peter, 25 augustus 2017, 14:18:14 PM

Peter

Mijn E10 003 (dus het derde prototype bij het grootbedrijf) met een sleep 3-assige Umbauwagens van Brawa
Er volgen nog een paar andere foto's van die 3yg wagens die ik juist ontvangen heb want die zijn bij Brawa niet meer leverbaar, maar bij bv. MSL en Hünerbein momenteel voor bijna halve prijs te koop. (PS: enkel de tijdperk III versies)

DSCN4105-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Blijkbaar heeft de boer net al de palen voor de omheining in de grond geslagen, en is hij de benodigde prikkeldraad gaan halen. Dan kunnen de koeien terug in de wei nu het weer terug zachter is geworden.

Untitled by Peter Verlooy, on Flickr
.
Met vriendelijke groeten
Peter

BR-59

Goedemorgen Peter,

Mooi tafereel, Puntje van aandacht is de afstand tussen de palen. Bij een normale afrastering met prikkeldraad is de normale afstand tussen de 8 en 10 meter. De afstand, die u hanteert zou ook zeer geschikt zijn voor een afrastering met planken, rondhout of eiken splijtdelen. Gezien het formaat van de wei kan deze goed doorgaan voor een paardenwei.

Peter

#153
Weer  wat verder geprutst. De kerk die op mijn baan komt te staan, namelijk het Kibri model van de Sankt Sebastian kirche van Ramsau (bij Berchtesgaden) heeft zijn juistere kleuren gekregen en al een beetje verweerd.
Al zeg ik het zelf...dat ziet er niet slecht uit.  ;)
De kerk hoort hier wel niet , want is een Beierse kerk en geen Schwarzwalder

PS: de vrachtwagen met "Eier aus Holland" is al een oeroud Wiking model, van ik dacht de jaren 70

DSCN4139[1] by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#154
Zucht..... en dat met een zondag, prikkeldraad gespannen rond de wei, en de runderen op de wei gelaten.
Mag eigenlijk niet op een zondag in het Zwarte woud. ;)
De prikkeldraad is zo fijn (Weinert) dat je hem nauwelijks ziet op de foto, maar scherp voor de vingers is die wel :o

DSCN4155-2 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN4157 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

3rail

Erg mooi Peter die 012. ;D

Blijf maar foto's plaatsen.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Peter

Eerste inzet van mijn nieuwste aanwinst, namelijk de Roco baureihe 85.
Model heeft fantastische rij-eigenschappen. Praktisch geruisloos. Het model was een DC versie en heb er nu een Plux22 decoder in gestoken wat zeer vlot gaat.
Nu nog een machinist en stoker er in monteren en hij is helemaal klaar voor gebruik.

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#157
Mijn eerste (stukje) proef opstelling voor een Schwarzwald boerderij (Faller model dus wat te klein, maar net goed voor een beetje achtergrond)
De bloeiende kerselaren zijn van Silhouette,  de dennen zijn van  Heki
Het open gedeelte tussen de boerderij en de blauwe achtergrond  wordt een helling met dennen

DSCN4311 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#158
Na lang passen en meten, iets wat meer niet lukte dan wel, heb ik nu een standpunt gevonden voor een van mijn geliefde Zwarte woud gebouwen, namelijk de "Schwarzwald klinik"

hierbij alvast een foto van het Vollmer gebouw (nog niet echt afgewerkt) Een foto van de uiteindelijke standplaats volgt wat later, nadat er ook wat scenery e.d. bij is geplaatst

DSCN1872 by Peter Verlooy, auf Flickr

en een foto van het grote voorbeeld (PS: Dit gebouw staat in het Glottertal in een prachtige omgeving)

Carlsbau_im_Glottertal,_bekannt_durch_die_Fernsehserie_Die_Schwarzwaldklinik_(1) by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#159
n
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Mooi gemaakt Peter !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

#161
Mijn laatste nieuwe aanwinst: Een barstoel met 74 cm zithoogte en rugleuning.
Eindelijk zit op op de goede hoogte aan mijn baantje om een goed overzicht te hebben
Aangekocht bij IKEA. Prijs...14,95 euro

DSCN4381[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

En als doorwinterde modelbouwer in elkaar gekregen zonder de handleiding te gebruiken  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald


modelbaanHO

Wanneer je van IKEA iets in elkaar krijgt zonder handleiding, dan ben je pas een krak ! ;D ;D
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be