Baantje

Gestart door Peter, 25 augustus 2017, 14:18:14 PM

dani

Ik probeer minstens 1 keer, maar liefst 2 (of 3) keer per jaar te gaan.

Peter, als je enkele foto's post van wat je precies zoekt, dan kan ik mijn ogen open houden.  Ik heb nogal last van een "visueel geheugen" dus een prentje helpt vaak.
Meld er ook bij wat je max wil uitgeven....  dan kunnen we surprises voorkomen.

Als de foto's uit de link hierboven ok zijn, dan weet ik genoeg
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

#46
Heb daarstraks mijn ballast besteld, namelijk de Phonolith in H0 van Minitec Ik heb zo een 16 tal zakjes met de verschillende staaltjes van Minitec en de 51-0341-04 is volgens mij (maar wie ben ik) de beste
Wachten we af
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#47
In afwachting van het bezoek dat ging komen me wat bezig gehouden met het verwijderen van de beschrifting van een oeroude Roco Hecht (DB versie) wagen, en er eveneens al heel oude beschrifting (was nog afwrijf beschrifting) van Gassner op aangebracht om te testen. Wonder boven wonder brak die beschrifting niet in stukjes.
Moet terug verwijdert worden want dat rijtuig moet opnieuw gespoten worden in de juiste Ral kleur, en dan opnieuw beschrift maar dan dit keer met decals, eveneens van Gassner.
Rijtuig is eigenlijk al wat groot voor dit baantje, maar dat geeft niet.

DSCN3087 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Hoewel er nog geen scenery te zien is, begint de sfeer er toch langzamerhand te verschijnen
Een Fleischmann baureihe 38 en een paar oeroude Roco goederenwagens, herschildert en met Gassner beschrifting voorzien
De kerk op de achtergrond is de Kibri Ramsau kerk, waarvan mijn model bijna klaar (verweerd) is

DSCN3092-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

#49
aan Peter,

Met het vergrootglas erbij dacht ik het goederenwagentype achter de loc te kunnen lezen:   "Leipzig"  ?
De  "Leipzig Groot Volumewagens"  waren  "Kriegsbauart"  (oorlogsconstructie W.O.2) ) .
( zoals de   "Bremen" ,   de "Klagenfurt"  en enkele andere wagentypes ) 
De  "Leipzig"  waren een veel lichtere en  'zuiniger'  gebouwde versie van de  vooroorlogse  "Dresden"  .

Als uw baantje door u als   vooroorlogs & Beiërs   werd gepland (pré W.O.2) ,  is dit DR(G)-materieel eigenlijk iets te  'jong' .
Maar ja,  niet van wakker liggen,  want deze wagens met planken bovenbouw zien er zeker  'rustiek'  uit .

Peter

 Je hebt natuurlijk gelijk Herwig, maar het zou zonde geweest zijn om de wagen weg te gooien (een van de weinige die niet verkocht geraakt is) temeer omdat de beschrifting voor deze in dezelfde set van Gassner zat samen met andere types.
Heb zo nog een paar "exoten" waar ik nog met bezig ben zoals bv. de Regensburg
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#51
De rand van het landschapsprofiel  is ook aangebracht, maar moet nog wel geplamuurt worden en een laag verf krijgen voor er echt aan het landschap kan begonnen worden.
De Rivarrossi E10.003 met de rijtuigen dient enkel voor het vrije ruimte profiel en de bovenleiding, die op dat spoor geplaatst wordt.
Nog een beetje zichtbaar rechts op de foto is mijn oude trouwe IB van Uhlenbrock

DSCN3106-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Stilaan komt de bediening voor dat baantje ook op gang.

De "tableau" met transfo, IB en sporenplan (nog zonder schakelaars).

DSCN3143 by Peter Verlooy, on Flickr

De schakelaars en drukknopjes zijn geplaatst, maar nog niet aangesloten.

DSCN3145 by Peter Verlooy, on Flickr

En wat versiering: De opschriften van een "echte" stoomlok, namelijk een baureihe 93 (eerlijk gekregen) van mijn vroegere thuisstad waar ik ben opgegroeid.

DSCN3136 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

3rail

Heerlijk Peter dat je zo iets thuis hebt.

Ondanks dat het misschien een tijd geleden is , heb je nog steeds iets om aan terug te denken. :D

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

mahtoska1

Hey Peter, Dat is een mooi sein tafel.
Kan je een beetje uitleg geven waarvoor al deze knopjes dienen?

Peter

#55
CiteerKan je een beetje uitleg geven waarvoor al deze knopjes dienen?

Het ziet er ingewikkelder uit als dat het is, want onder normale omstandigheden worden enkel de schakelaars rechts gebruikt.
De zilverkeurige in het sporenplan drukknoppen zijn de wisselbediening.
De zwarte in het sporenplan zijn de ontkoppelaars
De groen/rode of de rood/gele zijn de seinen. Deze wordt normaal door de rijdende trein allemaal zelf geschakeld, maar soms wil ik zelf al eens schakelen.

De schakelaars rechts zijn voor verschillende verlichtingen.
De blauwe drukknop is de kerkklokken
De lichtgroene/rode is de bediening van de stationschef.
Daaronder is nog ruimte voor extra's (in geval van....)

De signalen op de enkele lijn vooraan op de baan worden automatisch door de trein bedient net als de keerlus (die prima funktioneert in beide rijrichtingen door het gebruik van 1 relais)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#56
Proefritje bij het plaatsten van de bovenleiding. En ja, ik weet dat de bovenleidingsmasten niet het Reichsbahn type zijn.
Het model is de Brawa Elt 1019 Rübezahl

. by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

sdz1976

Wat een pracht van een machine  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Peter

#58
n
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#59
Mijn motto kennen de meeste hier al.

. by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter