ESU SwitchPilot (Servo) + Extension

Gestart door philippe_007, 24 augustus 2017, 20:02:43 PM

vyncky

Citaat van: bellejt op 24 augustus 2017, 20:58:51 PM
zal eerdeer overbelasting zijn omdat je nu 2 wissels tegelijk schakeld.Pilots programeren zoals het hoort.Als er echt korsluitig is bij schakelen van een wissel dan heb je ergens een verkeerde aansluiting gelegd

Hebben wij ook voor gehad met een booster.telkens bij het opstarten ging het in kortsluiting... Die ging telkens ook in kortsluiting. Probleem was de amperagebeveiliging. Die stond (op 3A) De piek was toen hoger
"Maximale servo belasting: 500mA per servo uitgang (2 Ampére totaal)" = voor 1 module. Dus bij 2 ga je er in het slechtste geval al over...

Anderzijds zou ik u puntstukken en isolaties eens herbekijken. Bij puntstukpolarisatie moet je dan geen extra onderbrekingen maken?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

philippe_007

dit zou natuurlijk kunnen verklaren waarom de centrale direct in de fout gaat, geen kortsluiting dan, maar overbelasting zoals bellejt reeds had aangehaald (ging er niet van uit dat die modules 2A kunnen trekken)
Ik zal al eens testen door de 2 modules aan elkara te koppelen zonder loc er op en dan wissels bedienen...  Er zijn momenteel 5 servo's aangesloten, dit zou dus moeten lukken.

Misschien moet ik de ESU controllers op een andere voeding plaatsen. dan zal de z21 enkel gebruikt worden voor locs te besturen (en in een latere fase mss ook de digitale aansluiting voor de wissels digitaal te veranderen)

bedankt voor de info

philippe_007

Gisteren een afzonderlijke voeding aangesloten op de SwitchPilots en wat getest en alle problemen zijn opgelost.

Overbelasting van de centrale was dus effectief de oorzaak.
Ik had toch iets meer verwacht van een Roco z21 centrale....

raf

word in de handleiding ook aan geraden de rijstroom niet te gebruiken voor andere doeleinden dan te rijden

hier ook alle switch pilots op aparte voeding blokjes gehangen
voor de rest blijven spanning verschillen problemen geven met het abc systeem

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.