PayPal

Gestart door Peter, 22 augustus 2017, 10:13:46 AM

Peter

Heeft iemand ervaring met PayPal? Hoe funktioneerd dat eigenlijk want ik heb iemand uit "la douce France" die vraagt om met PayPal te betalen
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Hey Peter,

Ik werk hier al jaren mee en heb tot nu toe enkel goede ervaringen. Je maakt een account aan en deze wordt gekoppeld aan je creditcard.
Het voordeel is dat je creditcard nummer niet verspreidt wordt.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

PietB

Gebruik het al 6 jaar, prima manier om internationaal te betalen.
Al mijn Ebay transacties doe ik zo.
Ik doe het anders als Koen, ik verhoog mijn saldo met iDeal en maak geen gebruik van mijn Creditcard.

grt Piet.

raf

ik doe het zelfde als piet en heb mijn paypall niet gekoppeld aan mijn rekening
als ik iets wil kopen van BV 40 € dan zet ik dat bedrag op de paypall rekening maar dat duurt dan wel een dag of 3 voor het er op staat
kan zijn dat kbc er voor iets tussen zit dat het zo langzaam gaat
nooit problemen gehad
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

ceuleer

Paypal is zeer interessant wanneer je een object internationaal aanbied, hierdoor verkoop je sneller iets in het buitenland, dit heb ik zelf meermaals ondervonden.
Alleen is paypal niet gratis wanneer je geld ontvangt, wel wanneer je met paypal betaald.
Ik los dit op door bv. op ebay de vraagprijs van de objecten met enkele euro's te verhogen, zodat de paypal kosten gerecupereerd worden.
Hieronder kan je meer lezen over de tarieven wanneer je een betaling ontvangt met paypal.

https://www.paypal.com/be/webapps/mpp/paypal-fees?locale.x=nl_BE

Met deze kosten moet je zeker rekening houden :

Verkopen:  Start bij 3,4% over het totale verkoopbedrag plus €0,35 EUR per transactie

Gerolf

Ik gebruik het ook al jaren (heel tevreden) en sinds een paar jaar gekoppeld aan mijn Fortis-rekening
- geen gedoe meer met een rekening die je "ergens" moet aanvullen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Verkoop gaat niet door.
Heel dat gedoe is niks voor mij.
Tot nu zijn al mijn verkopen uitstekend verlopen door het gebruik van gewone bankstortingen, dus met IBAN en BIC
Gaat vlot en heel snel.
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Goed gezegd Peter !  ;)
Vanuit Frankrijk kunnen ze gemakkelijk geld overschrijven met een IBAN en BIC-code.
Als ze echt interesse hebben in uw model, dan mag een overschrijving geen probleem zijn.

Thommy

Ik koop in het buitenland voornamelijk met paypal. Alles in china met paypal. Zelfs hier in Europa.
Sneller dan iban/bic.
Hangt gekoppeld aan m'n ING-rekening. Dus geen creditcard ofzo
Greetz

Thommy

dani

Als PayPal al "te ingewikkeld" is en "te veel gedoe" meebrengt, dan moet je toch eens overwegen om te stoppen met on line aankopen Peter.
Bij mijn weten is PayPal momenteel één van de (zoniet HET) veiligste on line betaalmiddelen.

Dit is een heel robuust en makkelijk systeem, in de 10 jaar dat ik het gebruik nog NOOIT miserie mee gehad.
Het registreren en koppelen van een rekening is poep simpel en is veilig.
Je krijgt zelfs (bvb op eBay ) kopersbescherming als de verkoper niet levert, dan gaan zij er achteraan of je kan je geld terug claimen.


Think twice before saying "no"


Leef eens gevaarlijk, doe eens zot en PROBEER het tenminste.
De wereld is heus niet overal op jouw centen uit en niet iedereen is een bedrieger...  Ga met de tijd mee , wees voor 1 keer eens minder wantrouwig
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Ja maar even ter overweging, zelf iets verkopen en de betaling via PayPal regelen is niet verstandig.
Voor iederen transactie rekent PayPal een provisie van 3,5 tot 4 %, dat is hun verdienmodel.
Dus als je wat verkoopt doe het via het normale bancaire verkeer.
Zelf iets kopen en via PayPal betalen is erg eenvoudig, vind ik.
Zeker met de kopersbescherming, van tegenwoordig.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat een of andere 'gratis thuisbezorg' Chinees niet leverde.
Eén klacht bij PayPal en je hebt je geld binnen 24 uur terug.

grt Piet.

philippe_007

Mijn PayPal was gekoppeld aan mijn creditcard, ik heb een tijdje geleden mijn bankrekening ook gekoppeld.
Je kan dan uw voorkeur betaalmiddel opgeven en desgewenst bij elke betaling nog kiezen of je toch via creditcard wilt betalen.

Paypal zelf gebruik al ik al sinds 2004 (samen met Ebay) en nog nooit problemen gehad, de extra garanties zijn toch mooi meegenomen.

Als ik iets verkoop op ebay dan kunnen enkel buitenlanders betalen met paypal, je betaald wel een kost, maar artikel is dan soms ook veel sneller verkocht. Ik dacht zelf dat je een supplement kan betalen als er via PayPal wordt betaald.


apenkop

Citaat van: philippe_007 op 22 augustus 2017, 13:58:39 PM
Ik dacht zelf dat je een supplement kan betalen als er via PayPal wordt betaald.
In bepaalde gevallen kan dat, maar als je een link van de verkoper krijgt met een vast bedrag in dan laat Paypal niet toe om een surplus bij te betalen via de site. Het is dan wel mogelijk allerlei kortingscodes in te voeren om minder te betalen maar ik heb nog niet gezien dat meer betalen mogelijk was.

Sterker nog ik heb dat wel eens aan de hand gehad dat een verkoper mij vroeg om de extra 3% te betalen bovenop de prijs. Omdat ik het waard vond om die 3% te betalen omdat ik daarvoor de garantie krijg dat ik ook echt de goederen krijg of mijn geld terug krijg heb ik dat gedaan. Ik moest toen wel telefonisch contact opnemen met het call centre van paypal (gewoon in het nederlands) en kon toen met hulp van paypal ieder gewenst bedrag overmaken.

Tegen Peter zou ik willen zeggen dat ikzelf voor aankopen ook bij voorkeur via Paypal doe vanwege de voordelen die hier al genoemd zijn maar dat ikzelf liever geen paypal betalingen wil aannemen vanwege de kosten. Alleen als de verkoper de paypal kosten wil bijbetalen dan accepteer ikzelf paypal betalingen.
Misschiel dat je toch eens een account aanmaakt zonder deze te koppelen aan een rekening of creditkaart om eens een aantal betalingen uit te voeren om het systeem te leren kennen. Maar zeker voor iets dat deze week nog geregeld moet worden zou ik er zelf in Peter zijn plaats ook vanaf zien.
Modelbouwen doe je met vallen en opstaan daarom ik ga door tot ik sta en opval

Peter

Mijn twijfel begon als volgt.
Ik heb al jaren een PayPal account dat ik nog nooit gebruikt heb en du geen flauw idee heb hoe dat funktioneerd
De persoon van de aankoop koopt 29 Nederlandstalige boekje van mijn eega ondank dat alles in het Frans gebeurt.
Vraagt te betalen met PP
Stort het gevraagde bedrag op PP
Stuurt direkt nadien een mail waarin hij 9x 100 euro zou storten op Néosurf om zogezegd zijn aankopen te dekken
Wil als pakjesdienst met BPost Mondial relay werken (het is of BPost of Mondial Relay)
Mondial Relay heeft heel slechte recensies
Heb dus zijn betaling bij Pay Pal gecanceld zodat hij zijn geld terug krijgt en een maail gestuurd dat zijn koop niet doorgaat
Ik heb/had dus een vermoeden van fraude. Misschien onterecht
Met vriendelijke groeten
Peter

philippe_007

#14
Peter,
ik dank dat dit een wijze beslissing is, ruikt naar oplichterij...

Rini,
heb mij wat slecht uitgedrukt, ik dacht dat je bij ebay extra kan aanrekenen als ze betalen via paypal, maar kan het niet direct vinden. Zou kunnen dat het vroege zo was en nu niet meer...

Peter,
Met PayPal kan je ook geld overschrijven naar een andere Paypal gebruiker, hij krijgt dan onmiddellijk het geld dat jij overmaakt (of jij van uw koper). Op een overschrijvingen worden er geen kosten betaald. Het bedrag dat je dan bv zelf ontvangt kan je gewoon naar uw zichtrekening opsturen (ook kosteloos) of gebruiken bij uw volgende betaling via PAyPal.