Auteur Topic: 'eerste' sporenplan  (gelezen 2608 keer)

Offline Nonkelronnie

  • Forumlid
  • Berichten: 363
  • Voornaam: Ruben
'eerste' sporenplan
« Reactie #15 Gepost op: 16 augustus 2006, 14:29:46 pm »
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Een toeristisch treintje hoeft niet noodzakelijk van spoor "1" (= het stationsgebouw) te vertrekken. Het is best mogelijk dat een onafhankelijk bedrijf dit uitbaat, zelfs via een loskade op het goederenterrein. Een buitenbocht kan op die manier wel.



Klopt, maar dan moet je ofwel met je toeristisch treintje dwars over je hoofdlijn en dan pas stijgen, ofwel al snel stijgen (vanaf de bocht ofzo) maar dan belemmer je het zicht op een deel van je baan (als je van links erop zou kijken)

Offline Gerolf

  • Administrator
  • Forumlid
  • Berichten: 20.016
    • Marche-en-Bières
  • Voornaam: Gerolf
'eerste' sporenplan
« Reactie #16 Gepost op: 16 augustus 2006, 21:11:12 pm »
Die "buitenbocht" zal gemiddeld 5 centimeter hoger liggen dan je gewone rondlopend verkeer. Dit vind ik nauwelijks gezichtsbelemmmering.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Offline Nonkelronnie

  • Forumlid
  • Berichten: 363
  • Voornaam: Ruben
'eerste' sporenplan
« Reactie #17 Gepost op: 16 augustus 2006, 21:16:58 pm »
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Die "buitenbocht" zal gemiddeld 5 centimeter hoger liggen dan je gewone rondlopend verkeer. Dit vind ik nauwelijks gezichtsbelemmmering.


Jij zal het wel beter weten dan ik, i'm sure.
Gelieve mijn post te negeren [:I]