Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Vreemde bezoeker ...

Gestart door Steam.N, 20 augustus 2017, 13:14:13 PM

Steam.N

Daarnet in de tuin volgende vreemde bezoeker tegengekomen :





ca 8cm lang.
Wat voor een ding is dat?  Een krekel?  Een misvormde sprinkhaan?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Dit lijkt me een "Veenmol" te zijn (inderdaad een soort krekel)
https://www.natuurpunt.be/pagina/veenmol
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Dat lijkt er inderdaad heel goed op !
Thanks, Michiel.
Alweer iets bijgeleerd, vandaag !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Toch maar opletten met die zendingen van Columbia ;D ;) grapje had nog zo geen bezoeker in het gras :)

59erke

blijkt redelijk zeldzaam te zijn hier in België, en dat zit dan bij Jean in den hof
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Johnnytrein

Der zijn nu eenmaal mensen die allerlei in hunne tuin vinden he. :) :-\
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Paulogic

Jean stond gewoon op straf in de tuin.
Het beestje had misschien compasse met hem...  :P
mvg,
Paul(ogic)

Peter

Ze komen toch van overal (heinde en ver) om naar die prachtige modellen van Jean te zien  ;)
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Kijk maar uit, voor je het weet maakt Gerolf hem in model,  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Steam.N

Hahahaha ...

't Is weekend, zeker, dat jullie zo vindingrijk zijn ?   ;D ;D ;D
Misschien een ideale bewoner voor mijn Tenebrium ...  Brrrr ...  ::) ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Johnnytrein

"Tenebrium" bedoelde echt tussen jouw tenen ?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Steam.N

Nope !  Ten eerste : fysisch onmogelijk  ;D
En bovendien véél te proper voor zo'n beestje  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

stoomlokje

Citaat van: Steam.N op 20 augustus 2017, 13:14:13 PM
Daarnet in de tuin volgende vreemde bezoeker tegengekomen :





ca 8cm lang.
Wat voor een ding is dat?  Een krekel?  Een misvormde sprinkhaan?
Is niet zo zeldzaam ; leeft vooral in zanderige gronden ( de voorkempen )
Is voor de volle 100 % een veenmol ( keverfamillie),Deze kan in een bepaalde periode van het jaar
vliegen. vreet alle wortelen van planten af , kweekt gelijk mieren , staat op het lievelingsmenu van de mol,verdrinkt als hij in ondergelopen gronden vertoeft . en is bijna onmogelijk te verdelgen.(uitgezonderd bij het onderlopen van jouw tuin )
(k'weet er alles van , want mijn tuin is ervan vergeven )
Saskia

Steam.N

Dank je wel voor de info, Saskia.

Die beestjes zijn misschien niet te verdelgen, maar hij/zij heeft gisteren de geest gegeven (mijn tuin als eeuwig jachtveld).
Het beestje moet wel verdwaald zijn, want het is bij mij absoluut geen zandgrond, en in de winter staat de boel altijd onder water  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Val-Rikard

Citaat van: Steam.N op 21 augustus 2017, 06:50:34 AM
Dank je wel voor de info, Saskia.

Die beestjes zijn misschien niet te verdelgen, maar hij/zij heeft gisteren de geest gegeven (mijn tuin als eeuwig jachtveld).
Het beestje moet wel verdwaald zijn, want het is bij mij absoluut geen zandgrond, en in de winter staat de boel altijd onder water  ;)

Volgende keer een zeehond dan ?  ;D ;D