Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Apart board voor 3-Rail ?

Gestart door Gerolf, 15 augustus 2017, 18:04:06 PM

Zou een apart board voor 3R interessant zijn op ons forum ?

ja
nee
Geen mening/maakt me niet uit

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Gerolf op 18 augustus 2017, 09:24:46 AM
Op het eerste gezicht (42 stemmen tot nu toe) is er wel interesse van een deel van de forumleden.
Een grote meerderheid vind het niet interessant, en uit reacties interpreteer ik dat er zeker geen anti-sfeer is
Persoonlijk neig ik dan naar: "als die dat willen, waarom niet ..." Voor bvb Finescale is er immers ook maar een beperkt publiek
+1 (misschien zijn er wel meer die een beetje verloren liepen op 3 rail, misschien een kans ze hier te houden, onder het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd 8) ;)

philippe_007


erik de noorman

misschien zijn er wel meer die een beetje verloren liepen op 3 rail, misschien een kans ze hier te houden, onder het motto hoe meer zielen hoe meer vreugd 8) ;)

Misschien krijg je hier dan hetzelfde probleem.
Als overtuigde 3-railer ben ik er echt niet voor te vinden. Ik zie het al gebeuren wanneer ik hier in de toekomst nog iets ga plaatsen dat ik er op attent word opgemaakt dat er een aparte board is voor 3-rail. Daar wil ik op voorhand al voor bedanken.

Erik. :(

Gerolf

Voor specifieke technische zaken die met 3-rail te maken hebben kan het aparte board toch wel nuttig zijn:
  puko's, slepers, massadetectie, ... ( als 2-Rail-rijder ken ik er blijkbaar toch iets van  ::) )

Citaat van: erik de noorman op 19 augustus 2017, 10:02:02 AMIk zie het al gebeuren wanneer ik hier in de toekomst nog iets ga plaatsen dat ik er op attent word opgemaakt dat er een aparte board is voor 3-rail. Daar wil ik op voorhand al voor bedanken.

Die bezorgdheid begrijp ik. Het mag zeker niet de bedoeling zijn dat mensen in een hoek worden gezet. Dat moeten we uiteraard bewaken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Citaat van: Gerolf op 19 augustus 2017, 10:28:28 AM
Voor specifieke technische zaken die met 3-rail te maken hebben kan het aparte board toch wel nuttig zijn:
  puko's, slepers, massadetectie, ...
Mwah, de eerste twee zijn niet zo interessant, over de laatste massa detectie valt wel het één en ander te vertellen.
Maar met een post of 4 á 5  ben je daar ook zo weer uit.
Ik ben nog steeds van mening dat daar ( en andere  specifiek 3-rail zaken ) geen aparte categorie nodig is.
Wat mij opvalt is dat in het maandblad ook geen apart katern voor 3-rail is, dus waarom op het aan het blad gelieerde forum dan wel?

grt Piet.

Havoc

Vermits we hier al voor zoveel zaken aparte deelforums hebben waar bijna niets op gebeurt zal eentje meer niet veel uitmaken. En vermits posts toch staan waar ze willen zal het geen ramp zijn als er eens eentje verkeerd blijft staan. Kunnen we nog een draadje over laatste aanwinsten, waar ben je mee bezig en verjaardagen hebben...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

philippe_007

Citaat van: PietB op 19 augustus 2017, 11:48:49 AM
Citaat van: Gerolf op 19 augustus 2017, 10:28:28 AM
Voor specifieke technische zaken die met 3-rail te maken hebben kan het aparte board toch wel nuttig zijn:
  puko's, slepers, massadetectie, ...
Mwah, de eerste twee zijn niet zo interessant, over de laatste massa detectie valt wel het één en ander te vertellen.
Maar met een post of 4 á 5  ben je daar ook zo weer uit.
Ik ben nog steeds van mening dat daar ( en andere  specifiek 3-rail zaken ) geen aparte categorie nodig is.
Wat mij opvalt is dat in het maandblad ook geen apart katern voor 3-rail is, dus waarom op het aan het blad gelieerde forum dan wel?

grt Piet.

Met alle respect, maar veel 3 rail wordt er in msm niet gepubliceerd. Ik bedoel dan ivm techniek.
Kan mij niet herinneren dat er in de Kis rubriek veel voor ac heeft gestaan.
Dit vind ik ook niet erg, heb meer interesse in de besprekingen van modelbanen en rollend materieel.

Ben

Is er ergens een apart 2-rail board, kan het zo snel niet vinden....... ;)

Gr, Ben.

bumper

Hallo,
Hou het simpel, want "te" is niet goed. Er zijn al zoveel onderverdelingen dat je op de duur niet meer weet waar de bomen staan, bij wijze van spreken natuurlijk.
2 of 3 rail, stel gewoon uw vraag in een van de bestaande rubrieken, en er zal wel op gereageerd worden. Dat is mijn mening.

Groeten.
Ludo.
 

3rail

Ik rij al jaren 3 rail, daar heb ik vroeger voor gekozen.
Als ik nu wist wat ik toen nog niet wist, was het waarschijnlijk 2 rail geworden.

Helemaal met de mooie rail systemen die men tegenwoordig heeft, daar loopt het 3 rail systeem toch wel
ver achter. :-\

Aan de andere zijde is het wel erg makkelijk om een 2 rail locomotief om te bouwen naar een 3 rail, en andersom is
toch wel iets meer werk.

Ik heb ook NEE gestemd, ik kan ook genieten van wat andere bouwen met hun 2 rail systeem.

Nog even over het 3 RAILFORUM, ik was daar ook jaren lid, maar door toe doen van bepaalde personen heb ik daar alles
weg gehaald, er zijn daar kliekjes die bepalen wat er wel en niet mag, daar hou ik niet van.

Toch kom ik nog regelmatig oud forum leden op de beurs in Houten tegen, deze vinden het jammer dat ik daar weg ben gegaan.
Van hun hoor ik ook dat het 3 railforum niet meer is wat het was, dit is ook te zien in de middag pauze.
Vroeger was er een vaste kliek die in de hoek samen kwam, tegenwoordig zit er nog een enkeling.

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

dani

"neen".

3 rail of 2 rail maakt weinig uit voor vele aspecten van de hobby.  Technisch wel, maar scenery, algemene vragen,  aanwinsten en zo moeten perfect samen kunnen gaan.

Wat 3rail forum betreft, ik heb daar vroeger ook vertoefd, en ben daar gewoon verbannen omdat ik blijkbaar op een teentje van een mod met een kort lontje getrapt had.  Eerlijk gezegd, was ik het sowieso "afgebold" als ze me niet hadden geblokkeerd.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.