Apart board voor 3-Rail ?

Gestart door Gerolf, 15 augustus 2017, 18:04:06 PM

Zou een apart board voor 3R interessant zijn op ons forum ?

ja
nee
Geen mening/maakt me niet uit

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

#16
Niet gestemd want maakt me niets uit.

Wat zou er in dat draadje komen dat specifiek voor 3-railers is dat niet in de andere draadjes behandeld kan worden? - zou me "Nee" laten stemmen

Waarom geen apart draadje als de andere specials ook aan apart draadje hebben? - zou me "Ja" laten stemmen

En als ik het op de keper beschouw, wordt over nu het ganse forum alles door elkaar gezet qua specials, schalen en aandrijvingen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

ook neen gestemd,
want de 3 railers maken ook mooie dingen die een 2 railer ook graag weet of bespreekt en omgekeerd.
Als dit gescheiden zou worden gaat er een hoop info niet meer bekeken worden en zo dus verloren voor een deel modelspoorders.

Voor typische zaken , zoals bvb een 3-rail besturingsysteem , dat door de 2 railers niet kan gebruikt worden , zouden wel apart kunnen , maar dat is dan een zeer beperkt gebied zou ik denken, en kan even goed algemeen gehouden worden.

Saskia

755philippe

Ben 3-railer maar stem op Nee.
Waarom alles gaan scheiden lijkt wel op Belg. Politiek.
Grts


Snobby Crash

Ook nee gestemd, zit namelijk ook op het Nederlandse 3-rail forum en ook daar is er geen onderscheid tussen 2-of 3 rail !
En inderdaad, we kunnen van elkaar leren he !

Geert

just4fun

Citaat van: SuSke op 16 augustus 2017, 09:47:27 AM
Niet gestemd want maakt me niets uit.

Wat zou er in dat draadje komen dat specifiek voor 3-railers is dat niet in de andere draadjes behandeld kan worden? - zou me "Nee" laten stemmen

Waarom geen apart draadje als de andere specials ook aan apart draadje hebben? - zou me "Ja" laten stemmen
Ook mijn visie.
Alleen: als er zijn die dit nodig hebben, waarom dan niet?
Paul

Peter

Modelspoor is modelspoor, zeker als het dezelfde schaal is
Dus 2 of 3 rail, liefst alles samen.
Heb dus nee gestemd
Met vriendelijke groeten
Peter

Chrisrail

#22
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Cord

Ik denk dat als meerdere mensen hun ondertekening zouden invullen (de tekst die onder dit bericht staat) dan kunnen andere forumleden precies zien of je twee- of drierailer bent. Maar ook of je digitaal rijdt of analoog, in H0, N of On30. Op die manier is direct duidelijk hoe je een bericht of vraag kunt interpeteren..
Als die mogelijkheid vaker zou worden gebruikt, dan hoef je helemaal geen apart drie-rail board aan te maken.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Op het eerste gezicht (42 stemmen tot nu toe) is er wel interesse van een deel van de forumleden.
Een grote meerderheid vind het niet interessant, en uit reacties interpreteer ik dat er zeker geen anti-sfeer is
Persoonlijk neig ik dan naar: "als die dat willen, waarom niet ..." Voor bvb Finescale is er immers ook maar een beperkt publiek

Citaat van: Michiel op 15 augustus 2017, 20:00:58 PM
"Geen mening/maakt me niet uit" had eigenlijk ook een keuze-optie mogen zijn. Ik wil niet tegen kiezen, maar ook niet voor. Ik kies dus niet.  ;)

Dit is, als ik de reacties lees, een optie die ik inderdaad had moeten toevoegen
Daarom is die optie er nu wel - mensen die gestemd hebben kunnen hun stem aanpassen (als ze dat willen)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

philippe_007

Ik heb ja gestemd.

Het kan nuttig zijn voor 3-railers om direct items te vinden waar zij iets aan hebben, dan bedoel ik bv technische dingen, een DC rijder heeft daar dan niet veel aan. Zelf het ombouwen van den DC naar AC kan ik mij voorstellen dat niet iedereen interesse heeft. Of omgekeerd.

Als het over bv bouwen van een baan gaat, dan moeten deze wel onder de algemene rubriek "ooit zal het klaar zijn" komen..

we kunnen eigenlijk de vraag ook verder stellen, waarom moet een andere schaal een Eigen rubriek hebben. Veel dingen van bv onze N-vrienden zijn bruikbaar voor DCC rijders en omgekeerd.

Je zou bijna kunnen stellen dat je een verdeling gaat maken op DC - DCC - AC en AC Digitaal, ongeacht de schaal als het over techniek gaat, en al de rest (qua schalen of systeem) gaat samen gieten in de rubrieken zoals ze nu zijn...  Maar denk dat onze mods dat niet leuk gaan vindne om alles opnieuw te gaan schikken :-)

Dus een stukje specifiek voor 3-Rail, waarom niet...



 


Ben

Citaat van: philippe_007 op 18 augustus 2017, 14:32:56 PM

Je zou bijna kunnen stellen dat je een verdeling gaat maken op DC - DCC - AC en AC Digitaal,


Een heleboel 3railers rijden op het DCC protocol. Met zo'n verdeling kun je dus niet uit de voeten.

Gr, Ben.

Gust56

Piet,

Ik ben ook een 3railer en "WAS" ook op het 3rail forum actief. Maar daar zijn enkelen die de boel verzieken en de "Belgen" een beetje viseren. Je zult ook wel weten wie.
Dus ik zeg ja.


quote author=PietB link=topic=26582.msg381828#msg381828 date=1502826115]
Als gezworen 3-railer heb ik nee gestemd.
Waarom, nou alle redenen zijn hier al gepasseerd, dus dat heeft geen zin die te herhalen.

grt Piet.
[/quote]

Ludwig

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2