Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Apart board voor 3-Rail ?

Gestart door Gerolf, 15 augustus 2017, 18:04:06 PM

Zou een apart board voor 3R interessant zijn op ons forum ?

ja
nee
Geen mening/maakt me niet uit

Gerolf

De vraag is gesteld om een apart board voor 3-Railers (marklinisten) aan te maken.
Bestaat hiervoor een ruimere interesse ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mark7758

Ik zal mijn NEE verduidelijken.
We zijn allemaal modelbouwers en kunnen altijd wel wat leren van elkaar. Dus apart forum voor 3-rail vind ik niet noodzakelijk / gewenst.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Jurgen

Als 3-railer zeg ik nee!

Degene die dat wel willen kunnen altijd terecht op het 3-railforum. (Sorry voor het gevloek)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

55erke


Hoy
Ook als 3-railer zeg ik nee.
We zijn allemaal bezig met modelspoor 😉
Groetjes
Johan

Steam.N

Citaat van: mark7758 op 15 augustus 2017, 18:37:50 PM
Ik zal mijn NEE verduidelijken.
We zijn allemaal modelbouwers en kunnen altijd wel wat leren van elkaar. Dus apart forum voor 3-rail vind ik niet noodzakelijk / gewenst.

Vind in ook.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Indien 3-railers het leuk/handig/nuttig vinden om een eigen board te hebben, geen probleem. Digitale jongens hebben die ook, Smalspoor, Finescale, N, ...

Maar wat voor 3-rail? Is dat ook oude Trix? Oude Hornby? Ibertren? Of is het enkel voor Märklin?

Maar nogmaals, ik ben niet tegen of voor. Doe maar wat je leuk vindt.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Ben

Er zijn hier 57 boards dus eentje erbij voor die doelgroep maakt nauwelijks iets uit  :) en zie niet in waarom het niet zou kunnen. Voor mij persoonlijk hoeft het niet dus nee gestemd.

En ja, als 2railer ben ik ook actief op het door velen verguisde 3railforum. Aldaar wordt trouwens ook Mintrix, LGB, Marklin Spoor I en Marklin Spoor Z besproken, 2rail en alles onder de Marklin vlag.

Wat ik me wel afvraag: waar willen de Marklinisten het dan over hebben, bespreking van een Marklin model? Dat kan nu ook. En baantje bouwen / scenery is universeel behoudens wellicht specifieke vragen over 3rail geometrie of baanplannen.

Gr, Ben.

59erke

Voor mij geen mening, als ze er nood aan hebben waarom dan niet.

Denk dat dit vooral een oproep is gericht aan de 3-railers hier op het forum
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

"Geen mening/maakt me niet uit" had eigenlijk ook een keuze-optie mogen zijn. Ik wil niet tegen kiezen, maar ook niet voor. Ik kies dus niet.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

als het gevraagd waarom niet? :-\ Misschien onrechtstreeks een verrijking van mensen die hier anders niet zouden komen :-\
Op 3rail was er ook een vraag maar dan om gelijkstroom en met deed het daar ook waarom hier het tegenovergestelde niet?
Als er niet veel interesse is verdwijnt dat toch vanzelfs :-\ ;)

Metpetergaathetbeter

#10
als hier iemand spontaan een draadje 3rail had geopend had hier toch ook niemand op gereageerd?

HO_COMP_FAN


Voor wat mij betreft , als 3 -railer ,  geen bezwaar. 
Wellicht zijn er typische 3-rail zaken die sneller besproken kunnen worden, niet geïnteresseerden kunnen die topic dan overslagen.  Dit hoeft ook geen keuze te zijn voor/tegen 3-Rail forum of voor/tegen 2-rail.

gr,

Dirk
Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

PietB

Als gezworen 3-railer heb ik nee gestemd.
Waarom, nou alle redenen zijn hier al gepasseerd, dus dat heeft geen zin die te herhalen.

grt Piet.

erik de noorman

Ik heb ook  neen gestemd. Het is niet omdat er een verschil in systeem is dat er een onderscheid moet zijn op dit forum tussen modelbouwers. Indien ik  behoefte zou hebben aan een aparte board zat ik wel op andere 3 rail forums.

Erik.

jakke

Citaat van: PietB op 15 augustus 2017, 21:41:55 PM
Als gezworen 3-railer heb ik nee gestemd.
Waarom, nou alle redenen zijn hier al gepasseerd, dus dat heeft geen zin die te herhalen.
.../...


Van 't zelfde gedacht .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen