Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Groet Pierre.


Cord

Hartelijk dank voor jullie positieve feedback. Het lijkt me wel weer tijd voor een
Kleine update


Op dit moment ben ik bezig met het interieur van de fietsenstalling en ik had nog een paar rijtjes blauwe ramen liggen. Aanvankelijk had ik nooit kunnen bedenken dat je daar ook deurkozijnen mee kunt maken.


De linker muur komt aan de achterkant en de rechter muur aan de zijkant, met een doorgang naar de stationshal.


De doorgang naar de stationshal met rechts de aanzet tot een kiosk.


Het voorlopige interieur van de fietsenstalling. Het lijkt nu nog een beetje op een woonkamer maar dat wordt straks allemaal anders.


Het strookje tegen de muur dat ik aanvankelijk als lambrisering wilde gebruiken, heb ik er weer afgehaald. Ook die tegelvloer vind ik minder dan de houten vloer.


De werkbank ziet er nu nog wat te netjes uit.


Het schilderwerk zit er wel zo'n beetje in en de tegelvloer heb ik vervangen voor een houten vloer.


Even een doorkijkje, want een interieur maken is leuk, maar heeft volgens mij alleen zin als je er ook wat van terugziet.


Ik heb de vloer en de muren nog even een extra wetwash gegeven, zodat het effect van jarenlang achterstallig onderhoud, vochtplekken en lekkages wat meer geaccentueerd wordt.
Wordt vervolgd.

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Heel mooi Wim.
Eerder vertelde je dat je niet zo'n rappe bouwer bent, maar je gaat wel lekker door.
Klasse.

grt Piet.

Cord

Dank heren.
Citaat van: PietB op 25 oktober 2017, 09:51:13 AM
Eerder vertelde je dat je niet zo'n rappe bouwer bent, maar je gaat wel lekker door.
Dat lijkt maar zo Piet. Maar ik spaar natuurlijk wat op anders krijg je steeds één bericht met één foto waar niet zo gek veel gebeurt.

Kleine update
Tussendoor ben ik bezig geweest met de andere kant van de fietsenstalling: de stationshal waarin een kiosk komt, de kaartverkoop en wat je nog meer aantreft in zo'n omgeving.


Het gedeelte in de stationshal waar de kiosk komt staat in de verf. De zogenaamde metrotegels die ik als lambrisering heb gebruikt horen wat groter te zijn dan 1:87 bakstenen, dus heb ik 1:48 bakstenen gebruikt.


De afgelopen dagen bezig geweest met het verzamelen van oude meuk uit de periode 1950-1960. Dat is de periode waarin mijn scenery zich afspeelt.


De verschillende afbeeldingen heb ik bewerkt met Adobe Photoshop, bij elkaar verzameld met Adobe Illustrator en afgedrukt op een laserprinter. Hierdoor krijgen de posters een wat hogere resolutie dan dat ik het zou afdrukken met een inktjetprinter, waardoor je geen raster meer ziet.


Ik moet nog wel even verzinnen of ik wèl of geen KIOSK boven de uitstalling zet en op welke manier. Suggesties zijn natuurlijk meer dan welkom.


Inmiddels ben ik ook bezig geweest met de zijmuur. Om de hoek van die muur komt straks de (onder)doorgang naar de perrons. Foto's zijn onverbiddelijk. Zo zie ik allemaal pikkeltjes van wit schaafsel zitten en zie ik dat ik de poster rechts schuin heb afgesneden. Ik plak er nog wel wat overheen.


Ook heb ik zowaar een passend Preisertje gevonden die uit z'n neus staat te vreten.


Spreekt voor zich dat ik nog een met rotzooi uitpuilende vuilnisbak moet vinden en dat de hele scène nog wel wat rommeliger en smeriger mag.
Tot zover.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

loebaske


Michael

Wim in het "Beste" had men een rubriek "uit het leven gegrepen" wel hier erg toepasselijk ziet er geweldig uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

krisds


Freek

Prachtig, je moet er maar aan denken aan al die kleine details, maar dat doet zoveel.

Pierre

Dat is weer een prachtig stukje werk Wim. ;)
Groet Pierre.


PietB

Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan.
Geweldig, wat een oog voor detail.

Cord

#87
Dankjulliewel voor jullie feedback en jullie complimenten. Zonder jullie inbreng en bijval zou ik het nooit hebben gered.


Aanvankelijk had ik KIOSK boven de kiosk staan met een achtergrond van papier, maar ik vond dit toch niet zo'n mooie oplossing.


Dus heb ik het vervangen voor een versie waar ik wel mee kan leven. Als de complete stationshal in de groene verf zit, komt er nog een donkere wetwash overheen -zoals in de fietsenstalling- en dan komt er nog wat meer contrast in de belettering.
Op een minder scherpe foto zou je er niks van zien, maar nu zie ik dat er links naast de K nog wel wat schaaf- en schuurwerk zit.  ::)


Ook de scheef afgesneden poster heb ik even vervangen en ik vond nog een paar pakken kranten.
Dan nu verder met de andere kant van de stationshal: de plaatskaartenverkoop.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Peter

Prachtig Wim
Heel gedetailleerd
blijf dit draadje nog steeds volgen hoor.
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be