Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station met verhoogd spoor

Gestart door Cord, 15 augustus 2017, 15:57:51 PM

marc goovaerts

Kijkend naar de buurvrouw, bedenk ik dat in het Noorden hevige lippenstift meer de gewoonte en mode is dan hier.
Maar was dat toen ook al ?  ;)

Cord

#181
Citaat van: marc goovaerts op 22 maart 2018, 17:22:32 PM
Kijkend naar de buurvrouw, bedenk ik dat in het Noorden hevige lippenstift meer de gewoonte en mode is dan hier.
Maar was dat toen ook al ?  ;)
Interessante vraag. Ik moet eerlijk bekennen dat daar geen diepgravend onderzoek naar heb gedaan. Maar zodra ik tijd heb zal ik haar vragen of het misschien ook wat minder kan.
Trouwens wel knap dat je op basis van 'hevige lippenstift' in staat bent geografisch te bepalen of iemand wel of niet uit het noorden komt. En over welk noorden hebben we het dan?  :o
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Johnnytrein

Volgens mij zijn dat rollen keukenrol die daar liggen hoor geen wc papier.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pierre

Pfff ... mooi man. Dat smaakt naar meer. ;)
Groet Pierre.


Gerolf

Dit draadje blijft genieten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

mahtoska1

Inderdaad zeer gedetailleerd. Prachtig gedaan.

Chrisrail

#188
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Cord

Allemaal hartelijk dank voor jullie stimulerende feedback.
Citaat van: Johnnytrein op 23 maart 2018, 08:27:13 AM
Volgens mij zijn dat rollen keukenrol die daar liggen hoor geen wc papier.
Jullie hebben het nou wel over het forse formaat van die wc- of zo je wilt keukenrollen...


...maar ik heb jullie nog helemaal niet gehoord over die glazen pot met toverballen.  :o
Zelfs als gekleurde tennisballen zijn het behoorlijke joekels.


Maar je kunt ze wel echt eten; dat dan weer wèl.  8)

Er is één geluk: als je een 1:87 interieur aan het inbouwen bent dan wordt veel van wat je in elkaar aan het knutselen bent aan het oog onttrokken... en dus ook de wat minder gelukte onderdelen.
Ik ga nog op zoek naar een fraaie weegschaal voor op de toonbank, maar ik denk dat ik de verdere inventaris laat voor wat het is.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Chrisrail

#190
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

doomslu

Het ziet er uiteindelijk allemaal fraai en geloofwaardig uit. Dat is wat telt.
Ik denk echter dat er op de toonbank in die tijd toch ook nog wat dingen stonden en lagen? Aanbiedingen of snoepjes bij voorbeeld?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Cord

Citaat van: Chrisrail op 24 maart 2018, 10:36:07 AM
Die waren dan ook deskundig verstopt achter dat oud manneke hé.
Klopt!  ;D Achteraf vond ik het geen meesterstuk en eruit slopen is ook weer zo wat, dus heb ik het vakkundig weggewerkt.
In een groentewinkel kan ik de rode balletjes misschien nog gebruiken als appels en de oranje balletjes als sinaasappels. Bij Albert Heijn zeggen ze: "Weggooien is zonde!"

Citaat van: doomslu op 24 maart 2018, 10:44:22 AM
Ik denk echter dat er op de toonbank in die tijd toch ook nog wat dingen stonden en lagen? Aanbiedingen of snoepjes bij voorbeeld?
Er komt nog een weegschaal op de toonbank. En inderdaad dit soort winkels stond helemaal volgepakt met allerlei artikelen. Zodra die weegschaal staat, ga ik kijken waar ik nog kan aanvullen.
Heren, bedankt voor jullie zinnige suggesties!

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Klaas Zondervan

Citaat van: doomslu op 24 maart 2018, 10:44:22 AM
Ik denk echter dat er op de toonbank in die tijd toch ook nog wat dingen stonden en lagen? Aanbiedingen of snoepjes bij voorbeeld?
Daarom heet het ook een toonbank, er wordt iets getoond.

Cord

Inmiddels heb ik de lamp in het trapportaal vervangen en ook de make-up van de buurvrouw ietwat aangepast. Het ziet er bij de buren nu wat minder hoerig uit. Foto's volgen.


Maar is nog wat meer werk aan dit project: de achtergevel.


Aan de achtergevel zit nog wat werk: de veranda's zitten nog los op de steunen omdat er nog Preisertjes de was moeten ophangen, er nog kratten met lege flessen gestapeld moeten worden en omdat er nog deuren moeten worden gemaakt.
Bovendien wil ik in de bovenste keuken nog een interieur maken.


Dus heb ik vast een bouwpakketje gemaakt.


Er komt natuurlijk nog een aanrecht in, keukenkastjes en een bijpassende Fasto-geiser.


Vanaf de buitenkant wordt dit ongeveer het beeld.


  De deur naar de veranda blijft open en met voldoende verlichting blijft er denk ik genoeg zichtbaar.


De eerste opzet voor de inrichting. Ook in de een-op-een-wereld zijn badkamers en keukens de meest bewerkelijke kamertjes. In 1:87 is dat eigenlijk niet veel anders.


Een beetje lijm en verf en dan zit het spul erin. De benedenburen krijgen natuurlijk ook een keuken, alleen hebben zij de gordijnen dicht en dus ga je daar niks van zien. Dat is wel weer jammer natuurlijk.


Vanaf de buitenkant valt natuurlijk wel veel buiten beeld.


Een beetje goed naar binnen loeren, een vette tl-balk en dan is het precies mooi zo.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing