Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Digitaal en wisselaandrijving.

Gestart door robboxxx, 11 augustus 2017, 18:36:28 PM

robboxxx

Hallo ik ben beginend met Digitaal en gebruik loco net materiaal. Nu zoek ik een wisselaandrijving die betaalbaar is en makkelijk aan te sluiten is aan het digitale netwerk. Persoonlijk denk ik aan de Hoffmann wisselaandrijvingen. Echter ik kom er niet helemaal uit: ze schrijven dat hun aandrijving direct aan te sturen is met de meeste digitale systemen terwijl ze wél een adapter voor digitaal verkopen. Wie heeft hier ervaring mee?

Een tip voor een andere (langzame) aandrijving is ook welkom.

Groet,
Rob

Martin Welberg

Ben zelf een aardige fan van de Cobalt digital IP, echt plug en play. Aansluiten en gaan met die banaan. Heerlijk aan te sturen via je DCC systeem en knopjes als het moet.

SuSke

Om Hoffmann Wisselaandrijvingen digitaal te bedienen heb je een wisseldecoder nodig. Welk merk maakt niet uit, zolang hij maar aan 2 voorwaarden voldoet: Hij moet aan te sturen zijn via loconet en geschikt zijn voor motoraandrijvingen.
Die adapter is al zeker goed voor de 2de voorwaarde, hoe het zit met de 1ste weet ik niet.

Die Cobalt digital IP's zijn inderdaad wel de max.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

robboxxx

Bedankt allemaal

@Milocomarty: Ja, die cobalts zijn inderdaad erg fraai. Ik had ze al gezien en zit er over te denken maar ik heb er straks zo'n 35 nodig. En dan is het een slikken wat prijs betreft. 

@SuSke: Ja, ik snap dat ik een wisseldecoder nodig heb snap ik. Die heb ik ook bij de cobalt's nodig. Toch?

Ik kijk momenteel ook naar de Digikeijs servo set met decoder. ik moet daar wel nog uitzoeken hoe het met het puntstuk aansturen staat.

Klaas Zondervan

Bij de Cobalts zit de decoder ingebouwd.

Geert

Zoals ik het lees zijn die Cobalt wisselaandrijving enkel aan te sturen met DCC. LocoNet niet denk ik.


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

robboxxx

Ik heb inmiddels een paar cobalts besteld. Ben benieuwd.

railrunner


Snobby Crash

Ik gebruik ook die van Wim en ben er tevreden van !

;-)

PietB

+1
Geweldig, betaalbaar, betrouwbaar spul.

robboxxx

Ik heb inmiddels een twaalftal Cobalts geïnstalleerd en heb er beslist geen spijt van. Doodsimpel af te stellen en een boel aansluit mogelijkheden. Geweldig gewoon. Bedankt voor de tips.

59erke

Citaat van: robboxxx op 30 december 2017, 13:43:54 PM
Ik heb inmiddels een twaalftal Cobalts geïnstalleerd en heb er beslist geen spijt van. Doodsimpel af te stellen en een boel aansluit mogelijkheden. Geweldig gewoon. Bedankt voor de tips.


Ik heb de Cobalts ook gebruikt, (stuur ze wel analoog met een drukknop).
Deze werken inderdaad perfect
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Hey Rob,

Leuk te vernemen dat je er uit bent gekomen ... en dat je er tevreden over bent.  Ik heb die van mij nog niet geplaatst, maar mocht ik met een probleem zitten, dan weet ik bij wie ik terecht kan  ;).


railrunner

Vandaag aan het vechten geweest met mijn Cobalts, ik gebruik momenteel een Fleischmann multimaus, ben dan ook beginnend in digitaal.  Na lang zoeken heb ik ontdekt dat voor het zelfcenteren, het omwisselen en het decentreren niet de codes 197, 198 en 199 moet genomen worden zoals beschreven in de handleiding van de Cobalts, maar met 201,202 en 203 (voor de roco/fleischmann multimaus).  Ik geef deze tip maar mee voor wie deze combinatie gebruikt of zou willen gebruiken.  Ze werken perfekt.  Tot op heden ben ik al heel tevreden met deze Cobalts.