Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Remms wagons en containers ??

Gestart door BD1701, 13 augustus 2006, 15:48:15 PM

BD1701

Even een vraagje voor de kenners onder jullie, de wagons type Remms worden deze ook gebruikt voor het vervoer van containers of niet? Op sommige foto's die ik al gezien heb, denk ik van wel alhoewel het soms heel onduidelijk te zien is op de foto. Vandaar zou ik dat graag even met zekerheid weten? Foto's zouden natuurlijk ook alles kunnen verklaren, dus wie kan helpen.

Groeten, Bjorn
 

C.B.

Ik heb het nog niet direkt gezien maar er worden wel containers geplaatst op de wagens type Rs.
Dit zijn vooral de treinen in het binnenlands vervoer van containers. (gecombineerd met wagens type Sgns)

Je kan ook de database raadplegen op de site van B cargo in verband met de eigenschappen van de wagens.
Groetjes.
Claudio.

loco

Remms'en worden inderdaad ook gebruikt voor containervervoer.

Hieronder zou je een foto moeten zien.



anders surf je naar

http://users.pandora.be/loco02/Resize%20of%20Apen%20Haven%20Noorzeeterminal%202003-05-30+11.34.07%20A0038.jpg

Loco

Anarchy

Ik zie de foto niet meteen, de link werkt wel.

BD1701

ik zie de foto ook niet meteen, alhoewel ik je geloof hoor.
De foto op de link is een algeme foto, daar kan je het dus niet duidelijk op zien he.

Alvaste bedankt
 

karthuizer

De wagens die ik op de foto kan herkennen zijn van het type Ks.

kdlf

Voor containervervoer worden REMMS eerder zelden gebruikt; meestal worden deze gebruikt voor het staalvervoer.  Voor containers worden RS, RES, SGJS, SGNS(S) KS, KGS, LGNSS gebruikt. Hoe ik dit weet?  Ben namelijk spoorplannner bij Inter Ferry Boats (IFB). Dit is een dochteronderneming van de NMBS die zo'n beetje het containervervoer regelt.
Kristof

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door kdlf
Ben namelijk spoorplannner bij Inter Ferry Boats (IFB). Dit is een dochteronderneming van de NMBS die zo'n beetje het containervervoer regelt.


Boeiend

rixke rail

citaat:
Geplaatst door kdlf

Voor containervervoer worden REMMS eerder zelden gebruikt; meestal worden deze gebruikt voor het staalvervoer.  Voor containers worden RS, RES, SGJS, SGNS(S) KS, KGS, LGNSS gebruikt. Hoe ik dit weet?  Ben namelijk spoorplannner bij Inter Ferry Boats (IFB). Dit is een dochteronderneming van de NMBS die zo'n beetje het containervervoer regelt.



En de Eaos'sen, Kristof, worden die nog gebruikt ?
Het is een tijdje geleden dat ik er nog gezien heb in Muizen.
Modelspoorse groeten,  
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Daarnet Remms gezien in de grindtrein.

loco

Inderdaad, op de getoonde foto staan Ks wagens.
Dus geen Remms met containers.

Loco

BD1701

Beste kdlf, alvast bedankt voor de info. Trouwens kan jij dan niet aan mooie foto's geraken van deze containerwagons?
Wat die Eaos (zonder deuren) betreft, die worden nog gebruikt hoor, ik heb ze afgelopen maand juli nog gezien in containertreinen naar Zeebrugge. Maar er zitten er inderdaad minder tussen dan vroeger.
Heeft iemand trouwens foto's van deze wagons?

Alvast bedankt
 

kdlf

De EAOS wagons (we hadden er ca 250) zijn verkocht aan de Poolse spoorwegen, waar ze nu gebruikt worden voor kolenvervoer (wel met de deuren erin natuurlijk)  Normaal zouden er nu geen meer mogen rondrijden (jammer wat ik plande graag de treinen met die wagons)  Onze 'bakken' zijn vervangen door RS die we nu huren van B-Cargo. Deze zijn hernummerd (beginnen met 35 88 39**) en hebben ook ons logo op de zijflanken staan en door SGS van UNILOG (beginnen met 33 88 4910). Voor de liefhebbers zal ik eens kijken of ik geen foto's meer staan heb op m'n PC op het werk.  Maar ben nog voorlopig in verlof dus nog wat geduld.  Mochten er nog vragen zijn ivm containervervoer (binnen en buitenland; wij zijn ook agent voor TRW en ICF) dan zal ik ze proberen te beantwoorden...
Kristof

BD1701

Beste kdlf, het is al een tijdje geleden he, maar ik ben dus nog steeds opzoek naar foto's van Eaos wagons, voor containervervoer he.
Ook foto's van die andere wagons zijn meer dan welkom, om na te gaan hoe ik mijn modelcontainertreinen allemaal kan samenstellen he.
Alvast bedankt voor de moeite,

Bjorn
 

rixke rail

Bjorn, een tip :
ga eens kijken op de site van B-Cargo, bij B-cargo News kan je in pdf de zogenaamde magazines downloaden. Daarin o.a. ook foto's van containertreinen met allerlei wagons.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN