Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

#1500
Merci mannen ;)



Citaat van: Alberke op 06 augustus 2021, 13:11:49 PM
tja, ik blijf het zonde vinden
:(

Ik vind 't zonde van de al het werk aan de baan als er dan geen geweatherde treinen op staan en rijden.    ;)  Dan lijkt het nergens op met die "plastiek uit de doos look"...

Fijn weekend allemaal ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stef71

Wat een huzarenstuk alweer. Top gedaan die weathering 

Stoomgerard

Hallo Evan,

Kun je me in het kort aangeven met  welke middelen je de loks weatherend,graag verf nummer indien mogelijk.

Tevens een vraag hoe maak jij dennenbomen.

Groet Gerard

erwin9

GROTE KLASSE !!! Prachtig werk Evan. Bijzonder realistisch.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

GvbuuH

Ik ben nog maar bij blz. 18 met lezen en kijken, maar wil alvast even kwijt dat het absoluut geen straf is om de rest ook op mijn gemak door te nemen.

evan

#1505
Ik ga hier af en toe nog 'ns wat stof doen opwaaien door terug wat meer bijdrages te leveren in m'n draadje.  Ik kreeg bij het typen van dit bericht de melding dat het al minstens 200 dagen geleden is dat er een reactie kwam en dat ligt dus aan mezelf daar ik dit draadje een tijdje heb links laten liggen door andere prioriteiten. 

In het voorbije jaar is er behoorlijk veel gebouwd en ik zal dan zo nu en dan wat loslaten in de vorm van afbeeldingen.  Gewoon voor de geïnteresseerden die m'n werk niet volgen via FaceBook en InstaGram.  Ik jaag niet achter complimenten daar ik er echt geen nood aan heb, maar sta wel ter beschikking voor vragen over hoe en wat.  Bovendien wil ik niemand ontmoedigen en eerder stimuleren om te bouwen en te genieten.  Voor de mensen die het nog niet wisten doe ik dit beroepsmatig en wordt er dus wel enigszins verwacht dat ik m'n best doe om er iets moois van te maken.  Veel plezier ;)

Als opfrissing:

De Belgische HO schaal baan "Rosebecq" is intussen ook al meer dan een jaar af en bijna dagelijks wordt er mee gereden of "gespeeld" en dat zonder problemen.  De baan is 15m bij 5m en alles rijdt digitaal en volautomatisch, maar zonder computer.  Echter is manueel rijden en rangeren makkelijk en dus zonder softwarematige hindernissen.

IMG_9965 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9955 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9968 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9963 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9978 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9982 by Evan Daes, on Flickr

Ik plaats hier enkel maar foto's gemaakt met de Smartphone tijdens de bouw van projecten.   Degelijke en definitieve foto's voor latere publicaties komen niet online omwille van de auteursrechten ;)

Groetjes en oprecht een fijn eindejaar gewenst.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris


vanmiegroet

Ik denk dat ik één van de FB-volgers ben  ;D (de gram nog niet  ::) )

Ziet er echt properkes uit, en een railbuske op een schoon baantje, hoe kan ik daar tegen zijn?
Welcome back, chief  8)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

mahtoska1

Zeer mooie baan, Evan. Dit inspireert zeker.

Een puntje van verbetering. Op de laatste foto lijkt het grijze huis een beetje te zweven boven het voetpad. Maar ik kan mij inbeelden dat bij zo een grote baan het al eens gebeurt dat er iets over het hoofd gezien wordt.

ACFI

Prachtige baan, prachtig werk Evan.

Bedankt om te delen.

ACFI

evan

Merci gasten ;)

Citaat van: mahtoska1 op 29 december 2022, 14:41:28 PM

Een puntje van verbetering. Op de laatste foto lijkt het grijze huis een beetje te zweven boven het voetpad. Maar ik kan mij inbeelden dat bij zo een grote baan het al eens gebeurt dat er iets over het hoofd gezien wordt.

Goed gespot ;)

Vandaar de foto's die ik tussendoor constant neem met de smartphone.  De fouten komen er zo uit die anders bijna niet opvallen.  De spleten zijn vorig jaar ook weggewerkt waar nodig.  Ten tijde van deze foto stonden de gebouwen nog los voor het aansluiten van de verlichting.  De verlichting schakelt namelijk willekeurig om een effect te geven of er leven is in de gebouwen.

Groetjes



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

rgp

OK, nu nog iemand om mijne mond terug dicht te doen en de kwijl op te kuisen

Roland

SuSke

Citeer
... De baan is 15m bij 5m en alles rijdt digitaal en volautomatisch, maar zonder computer.  Echter is manueel rijden en rangeren makkelijk en dus zonder softwarematige hindernissen.
...

Wil je daar ook iets meer over vertellen? Ik dacht dat er een ECOS onder zat, dus eigenlijk al een halve computer  ;) ;)

(Zitten namelijk tegen een soortgelijk probleem aan te hikken op Vaerwegh Dok voor de hoofdlijn)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Is dit niet de baan die gebruikt werd voor de intro van de Grote Kleine Treinencompetitie?


Trouwens, het zijn niet jouw foto's die ontmoedigen hoor, die moedigen net aan. Het zijn vooral mijn misbaksels die ontmoedig(d)en.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Citaat van: Jurgen op 29 december 2022, 19:17:50 PM
Is dit niet de baan die gebruikt werd voor de intro van de Grote Kleine Treinencompetitie?


Trouwens, het zijn niet jouw foto's die ontmoedigen hoor, die moedigen net aan. Het zijn vooral mijn misbaksels die ontmoedig(d)en.  ;D

Klopt Jurgen deze baan kwam ook in de intro voor van DGKTC.  In de eerste aflevering van dit seizoen zie je voor m'n "Portret" me ook aan het werk aan deze baan, maar dat was al beeldmateriaal van 2021 ;)

Trouwens we hebben allemaal al misbaksels gemaakt en het komt er op aan gewoon goed te blijven voort doen want al doende leert men ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.