Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Herwig

#1485
   
Erg mooi, nu nog een bordje-op-een-paaltje erbij en dit tafereel is nog moeilijker van de werkelijkheid te onderscheiden:   " Truites Fraîches d' Evan sprl "
   

mahtoska1

Ik heb er misschien overgelezen, maar welk product werd er gebruikt om het water na te bootsen.
Ik heb ook 2 keer moeten kijken. Ik vind dit zeer goed geslaagd.

SirGresley

Ik denk dat ge gefoefeld hebt en dat ge echte foto's van de natuur hebt geplaatst.....  :P
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Tothebeach

Citaat van: evan op 11 juni 2021, 15:54:36 PM
IMG_8648 by Evan Daes, on Flickr

Hoi Evan,

Ik zie bij jouw loods wat minder groen dan bij de mijne ;). Maar dankzij jouw hulp staat er bij mij nu ook een diorama met loods. :)
Nogmaals dank voor je hulp op afstand!

Groet,
Michel

Steam.N

Citaat van: evan op 11 juni 2021, 15:54:36 PM

IMG_8564 by Evan Daes, on Flickr


Damn, Evan !
Dat brengt me terug naar mijn eigen project, jaren terug !
SCHITTERENDE baan, ben je daar aan het bouwen !  Om de vingers van af te likken ...

Ik moet terug regelmatiger naar het forum komen, om deze juweeltjes niet te missen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Allemaal bedankt voor jullie commentaren op voorgaande post ;)

Ondertussen ben ik bezig geweest in Juni en Juli met een project dat momenteel nog niet voor publicatie vatbaar is, maar later daarover meer ;)

Ondertussen is de grote 3 Rail baan volledig afgewerkt en staat er komende maandag een uitgebreide fotoreportage op het programma van deze baan.
Het is een mooie baan geworden en er is veel rollend materiaal.  Echter dat materiaal komt als het ware bijna recht uit de doos en ik had toch graag geweatherde modellen op de baan.  Ik heb toelating van de eigenaar gekregen om ze aan te pakken en er was dus werk aan de winkel. Een week tijd en +250 modellen, dus ... UITDAGING!   Het is extra werk dat niet voorzien is, maar ik wil dat deze foto's echt geslaagd zijn.  Gelukkig heb ik hulp gekregen van 2 goede vrienden tijdens een paar dagen om het "bandwerk" mee op te vangen  :)

Intussen zijn alle modellen geweatherd en hebben ze ook onderhoud gekregen en zijn ze ook aangepast waar nodig.  Sommige fabrikanten hun kwaliteitscontrole is jammer genoeg ver zoek en er was dus wat werk voor betrouwbare werking.  Nu ga ik daar niet verder op in gaan om geen polemiek op te starten.

Hierbij een fotootje van de collectie die bijna klaar was op een 1à tal locomotieven na.  De voertuigen op de bestrating krijgen trouwens ook nog aandacht.:

IMG_9587 by Evan Daes, on Flickr

En dan een paar tipjes van de sluier...

IMG_9595 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9572 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9583 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9573 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9578 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9576 by Evan Daes, on Flickr

Het kan natuurlijk ook verfijnder of gedetailleerder, maar door tijd en hoeveelheid waren er beperkingen.  Nu gaat dit op deze grote baan wel prima tot zijn recht komen.

Voila,  een fijn weekend en de foto's zien jullie later nog wel via een bekende weg verschijnen  8) ::)



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76


Alberke

tja, ik blijf het zonde vinden
:(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Stieven76

Ik vind het prachtig zo'n geweatherde loc al durf ik het zelf nog niet met mijn eigen locs  :P

SuSke

Bedankt om die mooie 'tipjes van de sluier' te ontsluiten Evan, ze werkeninspirerend voor de modellen die nog op mijn tafel liggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

effekes 250 modellekes weatheren en daarbij nog kwaliteit afleveren misschien moet jij je gebruiksnaam maar veranderen in Fast evan ! :)

Al het materiaal in beeld kan dat geparkeerd/rijden worden op die baan ?

DFS

Mooi geslaagde subtiele weathering, zo zie ik het graag!

Alan On Track

Schiterend, wat een monnikenwerk. En zeggen dat ik er tegenop zie om mijn schrale 12 locs te weatheren  ;D
Modelbouw is een kunst