Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Alberke

Ja, want zo'n propere bus, da's onrealistisch !  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Ze zijn zeldzaam de filmpjes met die kwaliteit.
En nog zeldzamer de modelspoorwegen van dat niveau.

Misschien moeten de reizigers toch eens een klacht indienen tegen de NMBS dat er zo weinig treinen stoppen in het station.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Citaat van: doomslu op 10 april 2021, 08:53:54 AM
Ze zijn zeldzaam de filmpjes met die kwaliteit.
En nog zeldzamer de modelspoorwegen van dat niveau.

Helemaal mee eens. ModelbouwKunst  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ACFI

Indrukwekkend, van Olympisch niveau.

ACFI

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig

#1400
 
  En nu nog even geduld voor dé eerste MSM-rijsessie ten huize van dit ongeëvenaard zolderparadijs .
  Een mens zou er zelfs speciaal enkele 3-rail-locs voor aanschaffen of  ... lenen .

Tothebeach

Buitengewoon mooie baan!. Alleen wat mij opvalt zijn die trams, die een beetje heen en weer schuifelen. Gaan die nog rangeren, bijwagens of goederenwagons over geven?

Citaat van: evan op 29 juli 2020, 18:25:31 PM
IMG_2368 by evan Daes, on Flickr

Dankzij deze foto is er bij mij beweging in gekomen. Het vastsolderen van buisjes voor de scharnieren, ipv het ombuigen van dunne etsflapjes, gaf al opluchting. Het afhangen van de deuren was een ramp. en het bedenken van een goede aandrijving, deze moest namelijk onafhankelijk en onder de vloer. Maar het is gelukt, getuige dit korte videofilmpje. Nu kan ik gewoon weer verder met de meer bekende werkzaamheden (zoals die deuren opknappen, ze hebben wel wat geleden).

Dankjewel Evan voor de hulp die je door middel van deze bouwreportage van jouw loods hebt gegeven!

Groet,
Michel

evan

#1402
Oprechte dank mannen!

Hoi Michel,

Leuk te lezen dat je er iets aan de foto's van de loods had om de deuren tot een succes te bewerken.  Top!

Wat de trammetjes betreft, is alles mogelijk qua rijden, rangeren en wagens met het normaal spoor uitwisselen.  Toen ik het filmpje maakte waren ze gewoon aan het pendelen tussen de haltes op de baan.  Dit gebeurt automatisch bij het opstarten van de baan.  Je kan gewoon met de regelaar een tram overnemen en er mee aan de slag.



Waar zijn we mee bezig intussen?


Intussen is er aan diverse projecten verder gewerkt en daar volgen later nog wel wat fotootjes van.  Deze avond heb ik me verder bezig gehouden met m'n eigen O schaal project.  De wissel begint op een wissel te lijken, maar er is nog heel wat werk.

IMG_7549 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7548 by Evan Daes, on Flickr

Wordt vervolgd ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Zelf wissels bouwen, dat is mooi werk.
Ik heb alleen het idee dat de onderlegplaten aan de brede kant zijn. Meestal zijn die toch smaller dan een dwarsligger?

evan

#1404
Klaas, 

Dit is geen Nederlands baantje he.  Het is Canadees en de Tie Plates zijn in de US en Canada even breed als de dwarsligger.

Edit: kleine toelichting ;)

http://www.railway-fasteners.com/news/tie-plates-overview.html
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Okee, ik had niet door dat het niet Europees was.

evan

Geen probleem ;)

Meer info hierover kan je vinden in post #1374  als je wenst.  Je hebt toen info gevraagd over die verdeelblokken ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Dat heb ik gelezen, maar was niet blijven hangen.

Geert

Klaas,
bij het zien van al die mooie plaatjes hier, vergeten we de rest....

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

evan

Goede avond,

Het "wisseltje" is reeds operationeel en behoeft nog wel wat afwerking qua details...

IMG_7605 by Evan Daes, on Flickr


En de Franse gebouwen krijgen ook vorm en de afwerkingsfase kan aanvangen...

IMG_7573 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7571 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7566 by Evan Daes, on Flickr


Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.