Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

Zo'n straatje moet ik ook nog bij elkaar zetten voor Marchan'Dix, zo vanalles door elkaar :)

Knap werk van Dirk en Evan.
Benieuwd naar de foto's "na plaatsing" en de verdere aankleding van dat "straatje"  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Merci mannen ;)

Een teaser na een dagje werk:

IMG_7370 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7367 by Evan Daes, on Flickr


Later meer ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

#1382
  Sous le pont d' Evan ....en weer zo strak gebouwd en mooi belicht ....

"In Wallonië komt de familienaam Dubois nog altijd het meest voor, 9.450 keer, voor Lambert , 8.609 en Martin, 6.823 dat het nipt haalt van het al bijna
  even populaire Dupont ,  6.405. ..."   ( met dank aan Nieuwsblad )
  Een andere (?) Dupont heeft ergens, in Florisville, ook nog een witgoed-elektro-winkel ...
  René Renard, vind 'k persoonlijk ook een sympathieke  naam ....  ( deze naam is de 10de in rij, of zoiets ...)

Metpetergaathetbeter

een beeld zoals wij allemaal zouden willen dat onze baan eruit ziet !

GDE

Waaaw echt prachtig. Heel mooi gedaan !

SuSke

plaatjes om bij weg te dromen...  8) 8)

klassewerk
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Ik zag het net op FB... magnifiek.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Metpetergaathetbeter

Citaat van: svvander op 08 april 2021, 11:04:05 AM
Ik zag het net op FB... magnifiek.
en wij droomden verder door !  :-\

Alberke

En gaat ge dat nu vol figuurtjes zetten? Dan moeten we de fabrikanten verwittigen dat ze de productie moeten opdrijven! ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

Merci mannen,

Het doet plezier te lezen dat jullie er ook mee van genieten!

Preiserkes zijn reeds aanwezig, maar redelijk discreet zonder te overladen :)  In de reizigerwagens moeten er nog komen ;)

Bon,

Het einde van dit project nadert snel.  Wel een baan is nooit af en dat klopt, maar toch is dit project bijna afgerond.  Er komen nog wat extra zaken bij zoals verwering van de treinen wat op zich nog een serieuze klus is.

Wat rest er nog te doen:

- Afwerken dorp qua detail en vegetatie
- Enkele meters bovenleiding
- Rokken onder de baan die volgende week geleverd worden
- De CCTV installatie
- "Water" in de waterpartijen
- Een hoeve die nog in de achtergrond komt
- Fororeportage

En dan is ie klaar!   De foto's en beelden zullen wel in de toekomst te vinden zijn via de literatuur en andere media...  ::)

Morgen volgen er nog wat foto's en een filmpje, maar hier alvast nog een teaser:

IMG_7433 by Evan Daes, on Flickr

Wat komt er nu?  Nog werk zat dat ik geregeld blijf delen:)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard


doomslu

Citaat van: evan op 08 april 2021, 21:25:41 PM
...
- Fororeportage

En dan is ie klaar!   De foto's en beelden zullen wel in de toekomst te vinden zijn via de literatuur en andere media...  ::)

...
Dat ga ik zeker lezen!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jappy

Ik kijk alvast uit naar een eventuele reportage. Dit is gewoon de soort baan waar iedereen van droomt: een prachtige paradestuk in een schitterend landschap, met een middelgroot station aan, een realistische omgeving en zelfs nog een stukje smalspoor als extra aanvulling. Beter kan het niet worden.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Koen

Tja, elke keer als ik dit draadje bezoek sta ik te staren naar al die prachtige foto's alsof ze in realiteit genomen zijn. Dan begin ik weg te dromen en denk ik ... hoe krijg je dit in godsnaam voor mekaar? Alles is mooi in harmonie uitgewerkt. Ik denk dat het is zoals een Rubbens bij het schilderen. De juiste kleuren kiezen, op de juiste plaats het juiste plukje plaatsen en dan nog het globale plaatje zien en bovendien het ook nog eens kunnen realiseren.
Ik heb hier enorme bewondering voor!
Ja Evan, jij stond als eerste in rij bij het uitdelen van talenten, daar kunnen wij gelukkig mee van genieten :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Bedankt voor de reacties Heren!   :-*

Hierbij een filmpje van een 5 tal minuten gemaakt met de smartphone.   Het betreft automatische activiteit rond het station.  We zien hier ongeveer 1/3e van de baan en de rest speelt zich af in de andere ruimte die via 4 tunnelgaten bereikt wordt.

Enjoy!

IMG_7449 by Evan Daes, on Flickr

Ik ben met de eigenaar tevens overeengekomen dat al het materiaal nog zal geweatherd worden.  Dat zal t plaatje nog completere maken.

Groetjes

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.