Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

ik blijf er gewoon stil van.

Knap werk van een team meesters
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alan On Track

Wat een heerlijke sfeer met die verlichting.
Modelbouw is een kunst

Val-Rikard


Gerolf

Beelden om bij weg te dromen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Het doet me plezier dat jullie er ook van genieten.   Zelf geniet ik er ook telkens van  :)

Vandaag en gisteren heb ik voor de Franse stad een hoop ramen gelaserd en geschilderd.  Tussendoor heb ik er dan van geprofiteerd voor ramen te maken voor de laatste gebouwen van m'n Zuid Frans baantje.

IMG_7205 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7204 by Evan Daes, on Flickr

Ik ka het zo stilletjes aan gaan beginnen afwerken .

Fijn weekend nog ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

erik de noorman

Evan,

Hoe je het Frans baantje vorm geeft en aankleed is echt modelbouw van de bovenste plank. Top, top,top.

Erik.

Metpetergaathetbeter

Uwen Mehari is blijkbaar zwaar overlast achteraan  ;D ;)

Metpetergaathetbeter

anders vakantiesfeer uit lang vervlogen tijden !  ;)

modelbaanHO

Het is altijd genieten van de foto's die toont. Modelbouw van de bovenste plank.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

#1374
Iedereen oprechte dank voor de complimenten en de waardering van het werk.

Het Franse baantje krijgt binnenkort nog wat afwerkingsaandacht als alle spullen hier terug thuis zijn.  Door de verhuis staat er een deel bij de schoonouders in bewaring, maar door de huidige omstandigheden moet dat nog even wachten.

Vandaag Paasmaandag heb ik m'n O schaal project wat vorm gegeven.  In vorige posts was de loc te zien die ik aan het verbouwen ben en er is dus ook een baan in de planning.

Vandaag heb ik 3 van de 6 modules gemaakt van telkens 125cm.  Onderaan is ook reeds de basis van de bekabeling aangebracht.  De sporen worden naar gewoonte van m'n Amerikaans/ Canadese projecten ook zelf gemaakt.  Het kleinijzer is getekend aan de hand van de originele plannen en ik heb vandaag ook de geprinte onderlegplaten eens getest.  Wordt dus vervolgd, maar ik laat al wat foto's op jullie los ter illustratie ;)

Onderkant:

IMG_7316 by Evan Daes, on Flickr

Bovenkant:

IMG_7322 by Evan Daes, on Flickr

Detail:

IMG_7326 by Evan Daes, on Flickr

Kleur en test van de onderplaat om de afmetingen te controleren:

IMG_7328 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7327 by Evan Daes, on Flickr

PS De ballast is nog nat door de lijm.

Wordt vervolgd...

EN ..... Deze week staat de eerste aankleding van het dorp van de grote 3 rail baan op het programma.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Citaat van: evan op 05 april 2021, 22:20:55 PM
Onderaan is ook reeds de basis van de bekabeling aangebracht. 
Die verdeelblokken zien er interessant uit. Wat zijn dat voor dingen?

stoomlokje

#1376
ik veronderstel die van Phoenix : Distributieblok PHOENIX 3273374 - PTFIX 6/18X2,5 GY


evan

#1377
Wat de verdeel blokken betreft, dat zijn inderdaad onderdelen van Phoenix contacts.  Handig, degelijk en het werkt snel :)


Vandaag heb ik de gebouwen voor het dorp van de 3 rail baan klaargemaakt om morgen op de baan te plaatsen.  Dirky had de ruwbouw voorbereid en in primer gezet en ik heb ze vandaag gekleurd, gedetailleerd en bekleed waar nodig.

IMG_7348 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7347 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7346 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7344 by Evan Daes, on Flickr

Bij dit volgende gebouw ga ik de onderste leien of eterniet tegels nog bijsnijden zodat die halve weg zijn.  Dat zal mooier zijn :)


IMG_7343 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7342 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7283 by Evan Daes, on Flickr


Voila, tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1


Alberke

Ik zie me daar rondlopen als broekventje...
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D