Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

Wat moet er nog meer gezegd worden...  ;)

Knap werk Evan en Team
En ik vermoed een meer dan tevreden klant.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Zoals altijd onder de indruk van je kunnen ;)

Floris

dat zijn weer ouderwets lekkere plaatjes zeg!

Pierre

Citaat van: Gerolf op 19 maart 2021, 08:08:28 AM
MOOI  :)

Citaat van: DFS op 19 maart 2021, 06:11:48 AM
Citaat van: Marc_tramt op 18 maart 2021, 21:41:12 PMErg fraai!
Hoe zijn de bovenleidingdraden gemaakt? Zelfbouw met draad of een basis van Viesmann of Sommerfeldt?
Ja ik ben ook benieuwd hiernaar!

Ik ook !!

En ik ben eigenlijk ook wel benieuwd.
Heel mooi gemaakt allemaal..
Groet Pierre.


efl045

Wat ik mij altijd afvraag is of mensen die zo iets laten bouwen zelf ook een hobby hebben? Duivenmelken, biljarten,...  ;)

Metpetergaathetbeter

waarschijnlijk geld verdienen en verteren dus ook een leuke hobby  8)

Martin Welberg

Citaat van: efl045 op 19 maart 2021, 13:16:42 PM
Wat ik mij altijd afvraag is of mensen die zo iets laten bouwen zelf ook een hobby hebben? Duivenmelken, biljarten,...  ;)

Vermoed het rijden met treintjes  ;)

evan

#1342
Goede avond en bedankt voor de talrijke reacties.

Eerst even antwoorden op de vragen:

- De klant is zeker tevreden tot nu toe.

- Die voetblokjes zijn inderdaad verschillend.  Het typeplan schrijft voor dat ze geschilderd zijn zoals te zien is op het doodlopend spoor.  De volledig zwarte zijn dichterlijke vrijheid van de aannemer omdat sommige dieper in de ballast zitten. :)

- De rijdraden die ik gebruik zijn #182, 183 en 184 van Sommerfeldt en de losse rechte draad.  Het is dus geen compound draad met hulpdragerkabel.  Deze draden zijn fijn genoeg en komen overeen met de S-bovenleiding tot 90 km/h in Belgie.  Zelf compounddraad solderen is goed voor eigen hobby, maar niet voor een baan in opdracht daar de werkuren dan dik oplopen.  Het resultaat valt goed mee en de draad is best discreet.  Ik heb qua constructies Sommerfeldt gebruikt aangevuld met messing en 3D geprinte onderdelen.

Fotootjes van vandaag na plaatsing eerste seinen en de beglazing van het schaduwstation:

IMG_7067 by evan Daes, on Flickr

IMG_7064 by evan Daes, on Flickr

IMG_7059 by evan Daes, on Flickr

IMG_7054 by evan Daes, on Flickr

De seinen op volle baan die volgen mooi het treinverkeer.  Dus Rood - Dubbel Geel - Groen.  En de tegenspoorseinen knipperen ook.  Ik moet zeggen dat dit toch een extra meerwaarde geeft in het landschap.

IMG_7063 by evan Daes, on Flickr

IMG_7046 by evan Daes, on Flickr

IMG_7080 by evan Daes, on Flickr

Fijn weekend ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Wat een mooie droom ...... ;)

evan

Citaat van: efl045 op 19 maart 2021, 13:16:42 PM
Wat ik mij altijd afvraag is of mensen die zo iets laten bouwen zelf ook een hobby hebben? Duivenmelken, biljarten,...  ;)

Dit is voor deze mensen een kinderdroom die in vervulling gaat.  Altijd keihard gewerkt en nooit tijd gehad om er bij stil te staan, te leren, te verzamelen., te genieten,... tijd om de "schade" in te halen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

Alles is in harmonie met elkaar. Het landschap is ruim van opzet, met de treinenloop mooi ingepast in de omgeving. Alles uitgevoerd op een manier alsof het lijkt dat dit geen moeite kost   8)

Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

evan

Dankjewel Rob ;)





Hierbij een kort filmpje!

IMG_7066 by evan Daes, on Flickr

Ik heb met de eigenaar ook al gesproken over het feit dat deze treinen best wat weathering krijgen.  Dit krijgt zeker nog een staartje :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

D_Loc

Ik had nog niet gereageerd op dit topic maar wat een prachtige baan is dit toch aan het worden!
Wat me ook opvalt is hoe steriel de ruimte is waar de baan staat, zelfs tijdens de bouw.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

SuSke

Citaat van: evan op 20 maart 2021, 10:57:07 AM
Ik heb met de eigenaar ook al gesproken over het feit dat deze treinen best wat weathering krijgen.  Dit krijgt zeker nog een staartje :)

Je eigen onderschrift een beetje tegensprekend, maar een mooi landschap vraagt gewoon om mooie treinen, alleen wanneer is een trein "mooi"


Mooie foto's Evan, werkelijk een baan om van te genieten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 20 maart 2021, 10:57:07 AM
best wat weathering krijgen.  Dit krijgt zeker nog een staartje :)
een kleurtje zul je bedoelen  ;D