Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Michael

Evan ik ben één van de vele fans van je werk, als ik dichter was zou ik een gigantisch dichtbundel schrijven over je werk en hoe mooi het allemaal is, dat landweggetje op één van boven staande foto's daar ben ik helemaal weg van. Ik heb het vaker geschreven maar wat jij hier laat zien ( en dat doet Dirk en Patrick zeker niet te kort) dat is echt het EVAN-gelie.
Het wonderbaarlijke is dat het steeds perfecter wordt, vorig jaar was het fantastisch, nu is het meer dan fantastisch en ik hoop dat we nog heel veel jaren mogen genieten van wat je allemaal maakt, staat er een maat op je werk? Ik denk het niet, ik geloof dat er nog wonderbaarlijke dingen uit je koker gaan komen, je blijft vernieuwen, zoeken naar andere mogelijkheden, in één woord kan ik het niet bevatten maar je bent een voorbeeld voor ons allen en ik ben heel blij dat ik in de voorbije jaren een paar workshops van je heb gekregen waardoor ik aardig wat heb bijgeleerd, dank daarvoor.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Bedankt voor de waardering van het werk en jullie reacties.  Dat motiveert om bouwverslagen te blijven posten.

Michael,  Bedankt voor deze mooie woorden!  Het doet me plezier te lezen dat je het werk en het feit dat ik het met jullie deel waardeert.  Het klopt wat je zegt dat het werk telkens een evolutie kent.  Zelf heb ik nooit het gevoel dat ik alles onder de knie heb.  Ik blijf uitkijken naar en genieten van anderen hun werk dat me telkens weer inspireert om bij te leren.

Een fijne  zondag gewenst en tot volgende week ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RUNE

Evan,
Dit is nu eens een baan die GOESTING geeft om bezig te blijven met onze hobby.  Deze baan wordt een TOPPER (is ze eigenlijk al).
Ik volg met PLEZIER !!! :D

marimon

Dit project blijft een streling voor het oog.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Marc_tramt

Erg fraai. Vooral de weidsheid van de baan vind ik indrukwekkend.
En met een tram erbij kan het al helemaal niet meer stuk!

evan

Bedankt Heren ;)


Deze namiddag heb ik het bekende Kibri Seinhuisje onder handen genomen. 

Met wat redutex heb ik de bakstenen toegevoegd en de leuningen zijn vervangen door een filigranere uitvoering die ik gelaserd heb.  De groene raampjes die op de venstertjes vastzaten heb ik wit geschilderd.  Eigenlijk had ik die ook beter vervangen, maar het gebouwtje komt op de grote baan en dan zal dat detail zo niet opvallen  ;D

En dan nog wat schilderwerk nog met het volgende resultaat:

158513175_2892005091122112_6883705749962515066_o by evan Daes, on Flickr

Voor de Franse stad is er ook reeds een gevel voor de Cinema in de maak waar er later nog wel een foto van passeert.

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

mooi geworden dat ding!

evan

#1313
Bedankt Frans en Floris ;)


Een tijd terug heb ik voor mezelf wat tweedehands O schaal materiaal gekocht om te "Vercanadezen".  Ik heb toen een loc gekocht van Weaver met New york Central als uitvoering.  Deze was zeer slecht geweathered en reed barslecht.  Deze is volledig gestript geweest en de verf is verwijderd in een badje met IPA.  Ik heb dan heel wat stukken weggesneden om te vervangen door 3 D prints om het voorbeeld dat ik wil bouwen te benaderen.

Vandaag heb ik wat verder gewerkt aan m'n CP Rail spoor 0 locomotief.    Hij is dus na een grote makeover serieus veranderd en mooier geworden.

Er zijn nog wat dingen te doen zoals, leuning voor en achter, vensters, class lights, nummerborden en weathering. maar das voor later.

Klik op t plaatje voor beeld en geluid :)

IMG_6862 by evan Daes, on Flickr

Edit:

Wat extra fotootjes:

Voor vlak na zijn aankomst:

IMG_5354 by evan Daes, on Flickr

Tijdens de aanpassingswerken:

IMG_5403 by evan Daes, on Flickr

En de "striping" is een geduldwerkje...

IMG_5678 by evan Daes, on Flickr


Groetjes,

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

dat stond in de sterren geschreven dat dit mooi ging evolueren/aflopen  ;)

SuSke

Knap werk Evan, helemaal naar wat we van jou gewend zijn ondertussen.

De manier om een spoor 0 locomotief op spoor 1 rails te testen is ook wel goed gevonden  ;D
En de batterij reproductietools op de achtergrond spreken boekdelen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

svvander

Knap! Ik zie dat je daar een heel leger 3D-printers staan hebt (Elgoo Mars en Anycubic Photon?). Alles zelf getekend veronderstel ik ook? Maar met welke printer haal jij het beste resultaat (volgens mij zijn ze qua opbouw hetzelfde, tenzij het andere modellen zijn).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Stedahult

Mvh. Steef

evan

Merci mannen ;)

Sven,

Er staan inderdaad 2 printers waarvan de Elegoo Mars 2 Pro de recentste is.  Deze is sneller door de nieuwe generatie qua scherm.  2,5 sec belichting per laag van 0,05mm. De Photon zijn scherm is bijna versleten en ik heb beslist om de Elegoo aan te schaffen in plaats van de Photon zijn scherm te vervangen  De Elegoo is ook stiller en ik heb minder vervorming in de Z-as.  Qua Resin gebruik ik ABS-like resin van Elegoo.  Die is best stevig/ flexibel en fijn qua afwerking. 

Ja ik teken alles zelf en gebruik veel prints in m'n werken.  Ik gebruik het vaak als aanvulling voor fijnere terugkerende details.  Volgende week zal er veel van terug te zien zijn op de grote 3 rail baan ;)

Gras
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.