Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Weer een post om stil van te worden Evan, oogstrelend mooi werk.

Citaat van: evan op 18 februari 2021, 20:12:02 PM
...
De grote brug krijgt ook vorm en is eens gepast om te kijken hoe het smoelt  ;)
...
De bovenkant volgt nog alsook de details qua rivetten/ klinknagels, dienstpad en bovenleiding.

Toch geen schrik van een alziend oog, hoop ik  8) 8) 8)

Citeer
"Devantures"  En dan voor de Franse baan heb ik wat frontjes ontworpen en geprint voor de panden die in ontwikkeling zijn.  Hier zijn er reeds 3 van de 14 verschillende frontjes.

3D print werk vermoed ik. Enorm fijne details

Citeer
Eind volgende week wordt m'n C02 lasersnijder geleverd en dan kan ik weer verder  8)

En dan ga je compleet los  ;D ;D ;D

Binnenkort een nieuwe klein-serie fabrikant erbij  ::) ::)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Dat zijn weer erg inspirerende foto's  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Citaat van: SuSke op 18 februari 2021, 20:58:18 PM

Toch geen schrik van een alziend oog, hoop ik  8) 8) 8)


Er gaat hier geen bouwwerk voorbij zonder te denken aan je alziend oog  :D

Ik heb nu sedert het begin van dit Minima Forma project wel geleerd dat (vooral de kleinere schalen) ik mezelf moet sussen met de gedachte dat het er "smakelijk" uitziet ook al zal Suske zien dat er kemels geschoten zijn. Als je iets voor jezelf bouwt spelen de werkuren geen rol. Als het voor een klant is, zoek ik de balans tussen "juist" en "smakelijk voor de klant"...

evan

Citaat van: SuSke op 18 februari 2021, 20:58:18 PM



Toch geen schrik van een alziend oog, hoop ik  8) 8) 8)

Binnenkort een nieuwe klein-serie fabrikant erbij  ::) ::)



Suske, hou je vooral niet in  ;D

En kleinserie?  Nee echt niet.  Alle bouwwerken dienen voor de totale projecten.  Ik ga niet beginnen met doosjes, zakjes en verzendingen  :o 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ludwigdc

Heel mooie en sfeervolle geveltjes. ;)
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Alan On Track

Alweer plaatjes om bij weg te dromen  ;D
Modelbouw is een kunst

Durango

Zier er weer prachtig uit.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Kautenbach

Top, en er is vast iemand die de hele handling van je overneemt,  mocht je n kleinserie maken 8)

Belangstelling genoeg ;D

SuSke

Citaat van: Dirky op 18 februari 2021, 21:12:14 PM
...
Ik heb nu sedert het begin van dit Minima Forma project wel geleerd dat (vooral de kleinere schalen) ik mezelf moet sussen met de gedachte dat het er "smakelijk" uitziet ook al zal Suske zien dat er kemels geschoten zijn. Als je iets voor jezelf bouwt spelen de werkuren geen rol. Als het voor een klant is, zoek ik de balans tussen "juist" en "smakelijk voor de klant"...

En daar kan ik je volledig in volgen. Bovendien is de klant meestal ook minder kritisch omdat hij net de assistentie vraagt omdat hij/zij de skills niet beheerst of niet de tijd/geduld heeft om er evenveel aandacht aan te geven.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Decapod

Wat een imposante brug! Ben benieuwd om eens te zien waarin die frontjes gaan terechtkomen. Een hele snoepdoos, dit!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

evan

Merci mannen ;) 

Vandaag heb ik een paar gemengde lengtes gemaakt met Normaal en smalspoor voor de buurtspoorwegtram.  Er is een kort stukje traject waar ART 41, die voorzien is van "normale" buffers, één of twee normaalspoorwagens kan verslepen.  Dat spoor met 4 rails moet ook verbonden zijn door middel van een wissel aan het gewone buurtspoorwegnet.  Echter die wissel is commercieel niet te vinden, dus heb ik hem deze middag zelf gebouwd.

Rechtdoor:
IMG_6425 by evan Daes, on Flickr

Afwijkend:
IMG_6424 by evan Daes, on Flickr

Hij is prima functioneel en alles rijdt er goed over, maar hij zal het meest van al enkel dienen om het verhaal te doen kloppen en meestal bereden worden in de rechtdoorgaande stand.. 

Volgende week meer hierover.

Een zonnig weekend gewenst  8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Een kunstwerkje, Evan!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

DFS


SuSke

Een kunstwerkje Evan, spijtig dat je zo meestal alleen rechtdoor gaat gebruiken.

Hoe los je de combinatie 3R / 2R op. Ik begreep dat de hoofdlijn 3R is, terwijl het buurtspoornetwerk 2R is. Of klopt dit niet?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.