Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Michiel

Huzarenwerk! Indrukwekkend vakwerk. Niet alleen de modelbaan, maar alles: vitrine, baansturing, verlichting, houtwerk, afwerking, tempo, organisatie, planning... Mannen, mijn respect.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mardig23

Jawaddedadde :o

Dat zou een ideale baan zijn om "rijdagen" te organiseren ;D
Mvg Karl

Driesel

Zeer mooi Dirky en Evan. Niet alleen de baan, maar ook de afwerking (fries, kast). Top!

evan

Citaat van: Driesel op 05 februari 2021, 11:28:40 AM
Zeer mooi Dirky en Evan. Niet alleen de baan, maar ook de afwerking (fries, kast). Top!

En Patrick D.  (PAJ modelbouw)   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

55erke


Driesel

Citaat van: evan op 05 februari 2021, 11:41:58 AM
En Patrick D.  (PAJ modelbouw)   ;)

Dus bij deze: zeer mooi Patrick, Dirky en Evan! ;D

SuSke

Prachtig werk van toch wel professionele mannen.
En die Flickr!! site, die gaan we bij gelegenheid eens doorspitten  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Ja, goeie tip :) Evan, Dirk en Patrick; prachtige job gedaan, supermooi geworden! :)

Koen

Fantastische prachtige baan. En dan nog op een minimum van tijd! Je moet het maar doen.
Het niveau dat hier gehaald wordt ... het blijft mij verwonderen.
Hoe krijg je dat in godsnaam voor mekaar? ???

Ik zit maanden, jaren lang aan een baan bezig dat nog geen tiende is van deze baan ... het zegt natuurlijk veel over de bouwer hé  :-X.

Dit is verdomd prachtig werk, Evan & Co. Elke foto, elk filmpje is een streling voor het oog maar ook een mooie leerschool!
Bedankt voor het delen van dit prachtig project.

... en god keek de zevende dag naar het geschapene en zag dat het goed was  :D. Hoe treffend kan het zijn hé  ::)

Groetjes,
Koen




Nooit te oud om te leren

Michael

Ik kan verder niets toevoegen aan deze superlatieven, als Evan foto's laat zien zijn we zo verwent dat we de volgende reeks al willen zien. We zijn het er over eens die drie enigheid is een geweldig team, ik hoop dat we nog heel lang mogen genieten van hun modelbouw kunsten.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pierre

Groet Pierre.


T13 rules

Machtig schoon. Woorden schieten mij te kort.
 

Elgar

Het ziet er weer prachtig uit Evan!

Nog succes met het afrollen van de bovenleiding. Alvast benieuwd naar de opbouw en het resultaat hiervan :)

evan

Oprechte dank mannen voor de waardering van het werk.

Waar zijn we intussen mee bezig?


De Trams voor de grote baan zijn voorzien van Decoders, Powerpacks, verlichting en wat extra detail.  Deze krijgen nog een subtiel laagje vuil en dan kunnen ze gaan dienst doen.  Volgende week ga ik het spoor trouwens leggen.

IMG_6360 by evan Daes, on Flickr

IMG_6322 by evan Daes, on Flickr

IMG_6361 by evan Daes, on Flickr

De trams kunnen kruipen qua snelheid, rijden heel zacht en ze kunnen gemakkelijk 50 cm verder zonder spanning.

Het stationsgebouw dat op diezelfde baan komt krijgt ook vorm.  Dirky heeft het gebouwd en ik heb het genoegen gehad er kleur en vuil aan te geven.  De daken liggen nog los voor het interieur te kunnen aanbrengen indien nodig.

IMG_6377 by evan Daes, on Flickr

IMG_6388 by evan Daes, on Flickr

De grote brug krijgt ook vorm en is eens gepast om te kijken hoe het smoelt  ;)

IMG_6395 by evan Daes, on Flickr

De bovenkant volgt nog alsook de details qua rivetten/ klinknagels, dienstpad en bovenleiding.

IMG_6384 by evan Daes, on Flickr

"Devantures"  En dan voor de Franse baan heb ik wat frontjes ontworpen en geprint voor de panden die in ontwikkeling zijn.  Hier zijn er reeds 3 van de 14 verschillende frontjes.  Eind volgende week wordt m'n C02 lasersnijder geleverd en dan kan ik weer verder  8)

IMG_6370 by evan Daes, on Flickr

IMG_6371 by evan Daes, on Flickr

IMG_6373 by evan Daes, on Flickr

Voila dat was t voorlopig ;)

Tot later!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *