Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Goede middag,

Een update :)

Deze week is er verder gewerkt aan de baan.   Weet dat maandag nog alles wit zag in gipsdoek.  Vier dagen later is het werk aardig opgeschoten en spreken de foto's voor zich. 

De foto's zijn zoals steeds genomen met mijn smartphone en bewegende treinen.  De deftige foto's zijn later voor de publicaties.

IMG_5866 by evan Daes, on Flickr

IMG_5899 by evan Daes, on Flickr

IMG_5829 by evan Daes, on Flickr

IMG_5911 by evan Daes, on Flickr

IMG_5886 by evan Daes, on Flickr

IMG_5873 by evan Daes, on Flickr

IMG_5853 by evan Daes, on Flickr

IMG_5868 by evan Daes, on Flickr

IMG_5879 by evan Daes, on Flickr

IMG_5861 by evan Daes, on Flickr

IMG_5891 by evan Daes, on Flickr

IMG_5862 by evan Daes, on Flickr

IMG_5870 by evan Daes, on Flickr

Ik ben tevreden met de sfeer die er heerst op de baan.  Het geeft voldoening omdat het plan en beeld wat er in m'n hoofd zat nu vorm begint te krijgen in werkelijkheid.
Als er vragen zijn, aarzel niet om ze te stellen.  De baan is ver van af en er komt nog veel detail en afwerking/

Volgende week het vervolg ...

Fijn weekend gewenst!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ACFI

Om stil van te worden.

Klasse van jullie, team evan.

ACFI

Klaas Zondervan

Het landschap is heel mooi geworden.
Maar bij die lange brug heb ik mijn twijfels. Is die niet erg slank?

Driesel

Weer top, Evan!

Deze foto vind ik de mooiste (al is ie met je gsm genomen):

IMG_5911 by evan Daes, on Flickr

Ik zou er zo meteen heen gaan! ;)

Geniet van je rust en je weekend!

evan

Citaat van: Klaas Zondervan op 29 januari 2021, 13:22:07 PM
Het landschap is heel mooi geworden.
Maar bij die lange brug heb ik mijn twijfels. Is die niet erg slank?

De vakwerbrug is ver van af.  Dit is het vaste en dragende gedeelte uit Aluminium.  Het esthetische en kwetsbare deel komt er later over en blijft afneembaar in geval van averij en onderhoud.  De inspiratie is de spoorbrug te Anseremme.

Bedankt Klaas, Steven (Acfi) en Dries.

Dires,
Die laatste foto is ook één van mn favorieten.  De sfeer komt door het tegenlicht dat een mooi strijklicht vormt.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: ACFI op 29 januari 2021, 13:17:21 PM
Om stil van te worden.

Klasse van jullie, team evan.

ACFI

Topteam ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Proficiat met de mooie vooruitgang, letterlijk genieten van zulke beelden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Luc

Citaat van: SuSke op 29 januari 2021, 14:25:54 PM
Proficiat met de mooie vooruitgang, letterlijk genieten van zulke beelden.

:) :) :)
Oufti!

mardig23

Mooi, mooi mooi!

Klein vraagje, op onderstaande foto probeer ik de loop van het water te volgen.
Is het een weergave van een overstroomde weg?



Mvg Karl

modelbaanHO

Whaw, schitterend.
Het bouwen gaat blijkbaar ook in een snelTREINvaart vooruit !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Marc_tramt

#1240
Erg fraai. De baan straalt een fraaie rust en weidsheid uit die je zelden ziet op modelbanen.

Klaas Zondervan

Citaat van: evan op 29 januari 2021, 13:28:49 PM
De vakwerbrug is ver van af.  Dit is het vaste en dragende gedeelte uit Aluminium.  Het esthetische en kwetsbare deel komt er later over en blijft afneembaar in geval van averij en onderhoud.  De inspiratie is de spoorbrug te Anseremme.
Heb even in streetview gekeken hoe die brug er uit ziet. Ben nu helemaal gerustgesteld.

Pierre

Geweldig ... om stil van te worden. ;)
Groet Pierre.


evan

Citaat van: mardig23 op 29 januari 2021, 15:01:20 PM
Mooi, mooi mooi!

Klein vraagje, op onderstaande foto probeer ik de loop van het water te volgen.
Is het een weergave van een overstroomde weg?



Op Foto 5 zie je het beter.  De kleine rivier en weg lopen samen onder het bruggetje door.  De weg ligt hoger en loopt achter de brug verder meer naar boven.  Er is wel degelijk een hoogteverschil van 2 cm oplopend naar 10 cm of zelfs meer.  De weg zelf is een asfaltweggetje in de welbekende bedenkelijke staat met putten. ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Bedankt voor de waardering mannen!


Karl,

Hierbij een foto van de bedding langs de andere kant gefotografeerd.  De kleuren zijn nog niet op punt doordat de lijm van de bedding nog nat was (wit)

IMG_5857 by evan Daes, on Flickr

Kan je volgen?   ;D 8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.