Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

doomslu

Dergelijke filmpjes zouden ze moeten verbieden!  >:(

Nu wil ik ook een grote zolder en we net zijn net aan 't bouwen met een plat dak.  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Boven op een plat dak kun je ook een zolder bouwen. En dan bij voorkeur weer met een plat dak. Veel handiger dan die schuine dakvlakken.

Dit is echt een baan van de grootse gebaren. Prachtig.

Wat ik me wel afvraag, die draadgoten, kun je daar nog goed bij als het landschap dichtgemaakt is?

Geert

Citaat van: doomslu op 03 december 2020, 14:02:00 PM
Dergelijke filmpjes zouden ze moeten verbieden!  >:(

Ge kunt Evan van het forum gooien  ;)



Weer een Prachtige  film Evan,

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#1174
Citaat van: Klaas Zondervan op 03 december 2020, 14:07:19 PM
Boven op een plat dak kun je ook een zolder bouwen. En dan bij voorkeur weer met een plat dak. Veel handiger dan die schuine dakvlakken.

Dit is echt een baan van de grootse gebaren. Prachtig.

Wat ik me wel afvraag, die draadgoten, kun je daar nog goed bij als het landschap dichtgemaakt is?

Bedankt Klaas!

Ja alles is perfect te bereiken langs de onderkant van de baan.  Er is daarom gekozen om het landschap hol te maken met gipsverband en sculptamold over "konijnendraad" in plaats van volle XPS plaat..  Dus tunnels zijn ook steeds bereikbaar langs onder behalve de eerste 15 cm van de ingang daar deze aangekleed zijn met tunnelwanden voor de inkijk.  In het klimspiraal  bijvoorbeeld kan je rechtstaan.  Alle sporen die weggewerkt zijn in tunnels en landschap zijn ook voorzien van stootranden om te vermijden dat treinen er af vallen, maar ze zijn wel bereikbaar.

Die schuine zoldering is inderdaad niet gemakkelijk, maar we hebben er wat kunnen van maken en alles blijft bereikbaar via verborgen toegangen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: doomslu op 03 december 2020, 14:02:00 PM
Dergelijke filmpjes zouden ze moeten verbieden!  >:(

Nu wil ik ook een grote zolder en we net zijn net aan 't bouwen met een plat dak.  :-[

Als jullie nog ns bouwen, laat Rita dan even met me overleggen  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

guy holbrecht

Luc,

je zal eens in overleg moeten gaan met jouw architect ;D ;D ;D

Alberke

Dus daar zijn al die "N" rijtuigen naartoe; en ik kan op mijn kin kloppen .  :'(
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

doomslu

Citaat van: evan op 03 december 2020, 14:36:45 PM
Citaat van: doomslu op 03 december 2020, 14:02:00 PM
Dergelijke filmpjes zouden ze moeten verbieden!  >:(

Nu wil ik ook een grote zolder en we net zijn net aan 't bouwen met een plat dak.  :-[

Als jullie nog ns bouwen, laat Rita dan even met me overleggen  ;D

Citaat van: guy holbrecht op 03 december 2020, 15:38:14 PM
Luc,

je zal eens in overleg moeten gaan met jouw architect ;D ;D ;D

Laat het uit!  :o
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Blijft toch machtig om naar te kijken , hoe moet dat dan zijn als je daar op die zolder staat. ;)

just4fun

Prachtig filmpje.
Geeft een mooi overzicht ...
(... van wat er nog allemaal moet gebeuren  ;) )
Paul

SuSke

#1181
Citaat van: ERVIN op 03 december 2020, 15:59:18 PM
Blijft toch machtig om naar te kijken , hoe moet dat dan zijn als je daar op die zolder staat. ;)

Wij geraken daar gewoon niet meer weg en brengen nog wat meer treinen mee om daar te laten rijden  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Fretbol

Idd heel mooie en sfeervolle modelbaan, een genot om te zien ontstaan  :)

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Koen

Hier kan je alleen superlatieven gebruiken. Prachtig, super, magnifiek!
Knap werk, mannen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren