Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

WimFPU

Hallo Evan,

Ik heb erg genoten van je foto's van het mooie landschap. Ik vind het loof van je bomen erg mooi en vooral natuurgetrouw en wil je vragen welk loof en van wie jij hiervoor gebruikt.

groet,
Wim

Ronald

Ik antwoord even voor Evan... in het draadje vermeld hij dat de bomen van Anita Decor komen. Die staat in Houten en maakt deze bomen :)

Stieven76

Al 7 dagen zonder nieuwe foto's  :'(
Camera kapot? ;D ;D ;D

WimFPU

Bedankt Ronald voor het antwoord. Ik had het hele draadje van Evan door moeten lezen dan had ik het antwoord zelf gevonden. :-[ Ik ben nog maar net lid van dit forum en mijn oog viel op de fraaie scenery van Evan. Zodra ik wat meer tijd heb zal ik zijn hele draadje eens doornemen. Hoewel, 76 pagina's ::)
Normaliter kwam ik regelmatig in Houten maar ach ja je kent het he. :(

groet, Wim

Ronald

Citaat van: WimFPU op 18 november 2020, 09:04:37 AM
Bedankt Ronald voor het antwoord. Ik had het hele draadje van Evan door moeten lezen dan had ik het antwoord zelf gevonden. :-[

Dank je, Wim. Het was zeker goedbedoeld naar jou toe ;) De draad is inmiddels best wel lang en soms is de info dan best lastig terug te vinden.

Ja, Houten is even not-done helaas... we zullen nog even geduld moeten hebben. Alles komt goed :D

WimFPU

Hallo Evan,

Uit de reactie van Ronald dacht ik op te maken dat je de complete bomen bij Anita decor had betrokken maar in post 1111 meen ik toch te lezen dat je ruim 600 bomen zelf hebt gemaakt.
Blijft voor mij toch de vraag welk materiaal je voor het loof hebt gebruikt van Anita. Vezels of vlokken en welke?

groet, Wim

evan

#1132
Goede avond,

De bomen zijn inderdaad van Anita Decor.  Ik heb echt geen tijd voor 600 bomen te draaien.   ;D   Anita Decor (Eddy) maakt een geraamte van ijzerdraad met daarover zijn Pasta en de kruin is gemaakt van zeeschuim.  Nadien is er strooisel over gestrooid en bevestigd met spuitlijm.

Stieven,

Ik leef nog hoor ;)  Morgen nog een dagje bouwen en dan wat fotootjes :)

Ronald,

Bedankt voor de opvolging en ondersteuning ;)

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

B_Modelbouw

Evan,

Daar jullie toch zo snel bouwen een ideetje... plaatst camera op een plek aan te kleden scenery
En maak er een TimeLaps video van (een dag in 10min)
Een dag bouwen moet toch al een aardig idee geven hoe je van niets tot iets komt...
Bij mij zou het maanden duren en zie je nog geen vooruitgang.

Zo leren we mogelijk ook de trucjes van het detailleren
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


evan

Allez hier zijn we met een paar fotootjes  :)

Dirky en ik hebben de brug afgewerkt op de oplegtoestellen en bovenleiding na:

IMG_4670 by evan Daes, on Flickr

Onder de brug loopt een andere lijn (Station), een weg en de buurtspoorweg, maar die foto's zijn voor later ;)

Een paar overzichtjes:

IMG_4690 by evan Daes, on Flickr

Er is te zien waar het station komt en het dorp.  De sporen naar goederenkoer en de buurtspoorweg volgen nog, maar dat is voor later daar het een handig werkblad is op de voorkant van de baan.  Nu volgen de perrons, bovenleiding, seinen en dan het voorplan.

Er zijn overal toegangen voorzien voor technische interventies, maar die zijn discreet weggewerkt  :D

IMG_4678 by evan Daes, on Flickr

In het linkse spoor van het station kan je de wissel voor de goederenkoer terugvinden.

En in de ruimte ernaast zijn de beginselen van het landschap ook aan het vorderen...

IMG_4664 by evan Daes, on Flickr

Volgende week staan er nog 4 dagen gepland en dan neem ik een maandje verlof voor verhuis en ... rust ...

Groetjes en fijn weekend
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

Ziet er weer gelikt uit  ;)

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!

Floris

jaaaa das weer erg sjiek mannen  8)

ERVIN

Net thuis van mijn werk , en na een lange stressvolle dag is dit weer heerlijk genieten. Thx.... ;)

svvander

Sjonge, sjonge... dat is niet normaal meer.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ronald

Het blijft genieten!

Citaat van: evan op 18 november 2020, 20:31:25 PM
Ronald,

Bedankt voor de opvolging en ondersteuning ;)

You're welcome :)