Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

Citaat van: evan op 11 november 2020, 10:28:22 AM
Enjoy the pictures  ;)

Doen we elke keer met evenveel plezier

CiteerIk voel me in m'n element ;)

Dat is er aan te zien, en maar goed ook want als je dit tegen je zin doet ...


Een kleine opmerking, naast de reeks van Alberke (Hugo) ;D ;D:
Ik vind de stam van sommige bomen te dik in verhouding tot hun hoogte. Ik weet dat je ze van de gekende vaklui betrokken hebt, maar toch kan ik me al enige tijd niet ontdoen van dat gevoel. Het valt me nog meer op nu er een aantal bomen bij elkaar staan. Er zijn er bij die (naar mijn gevoel) onnatuurlijk dikker zijn voor eenzelfde hoogte.

Langs de andere kant, als je klant ze goed vindt en jij ook... Who am I to discuss  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Merci mannen voor de waardering van het geleverde werk.

We hebben tot nu toe ons plezier beleefd, maar het is best wel een job zo geconcentreerd doorwerken.

Antwoorden op de "opmerkingen"

-Koeienvlaaien,  suggestief aanwezig
-Afdakje, niet aanwezig,
-Drinkbak wel degelijk aanwezig en nog net links op de foto te zien.
-De vlekken op de schapen, Ze zijn er vorig seizoen afgeschoren  ;D
-De boomstammen vallen op doordat ze misschien wat te bleek zijn, maar te dik?  Ze zijn max 1cm dik dus dat is 87 cm doorsnede.  Dat is nu niet overdreven dik voor een boom.  Het zijn er dan ook 600+ in totaal en gemaakt op 2 maanden tijd.  Ik ga dus niet klagen.  Mogelijk passeer ik nog wel ns met de airbrush met donkerder bruin en dan vallen ze minder op.
-De bouwheer komt dagelijks kijken en rijden, maar er is ook dagelijks een groot verschil te merken.  Hij vindt het trouwens boeiend alle bouwstappen op te volgen.

Tot de volgende update ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Alberke

Citaat van: evan op 11 november 2020, 16:40:24 PM

-Koeienvlaaien,  suggestief aanwezig
-Afdakje, niet aanwezig,
-Drinkbak wel degelijk aanwezig en nog net links op de foto te zien.
-De vlekken op de schapen, Ze zijn er vorig seizoen afgeschoren  ;D
I stand corrected! ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Koen

Dit is elke keer Toch ongelooflijk genieten van deze prachtige bouwwerken. Als ik zie op welke tijdspanne jullie dit bouwen ... met zo'n snelheid was mijn baan al 10 jaar klaar geweest  ::).
Je ziet dat de goesting er van af spat. Zaaalig  :).
Fantastisch en zeer realistisch werk. Ik kijk uit naar het volgende verslag!!!

En wat de koeienvlaaien betreft, we hebben hier te maken met wel opgevoede koeien. Zij gaan rechtstreeks naar de mesthoop om hun gevoeg te doen ;D ;D ;D. Zo blijft de weide proper hé  :D.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Alberke

Citaat van: evan op 11 november 2020, 16:40:24 PM
-De boomstammen vallen op doordat ze misschien wat te bleek zijn, maar te dik?   Mogelijk passeer ik nog wel ns met de airbrush met donkerder bruin en dan vallen ze minder op.

In tegenstelling tot de algemene opvatting zijn bomen niet bruin maar eerder donkergrijs.
Uitzondering bijvoorbeeld is de plataan die een gevlekt uiterlijk van grijs, groen en bruin heeft, een soort camouflage dus.
Ook de berk, die een wit met bruin gevlekte stam heeft.
En vermits het geheel zich in de Ardennen situeert heb je de keuze tussen eik, es, esdoorn, kers, iep, berk, haagbeuk, en naaldbomen (47%) zoals de spar, douglasspar en den. 
Het pre-industriële landschap bestond trouwens uitsluitend uit loofbomen. Hierop werd roofbouw gepleegd voor de industrie (mijnen).
De bossen werden herbeplant met naaldbomen.

Ik ben ambetant hé? Maar ik mag dat, want ik ben zwaar ziek!  :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Kautenbach

Fenomenaal mooi mannen ;D ;D super

Herwig

#1116
  " ... In tegenstelling tot de algemene opvatting zijn bomen niet bruin maar eerder donkergrijs...."    (Alberke)

Klopt,  vlekkerig vuilgrijs met groen (meestal) aan de regenzijde ..... 
Als Evan effectief de moed zou opbrengen om al die honderden mini-boomstammetjes te overschilderen ....( ? )

SuSke

Citaat van: evan op 11 november 2020, 16:40:24 PM
...
-De boomstammen vallen op doordat ze misschien wat te bleek zijn, maar te dik?  Ze zijn max 1cm dik dus dat is 87 cm doorsnede.  Dat is nu niet overdreven dik voor een boom.  Het zijn er dan ook 600+ in totaal en gemaakt op 2 maanden tijd.  Ik ga dus niet klagen.  Mogelijk passeer ik nog wel ns met de airbrush met donkerder bruin en dan vallen ze minder op.
...

Dat zal waarschijnlijk veel oplossen. Hoop dat je dat nog op een vlotte manier kan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Alberke

Bruin of groen, ik doe mijn petje af voor die prestatie! 600? Ik heb er nog nooit één serieuze gemaakt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

evan

#1119
Ik ga er niet verder over doorbomen  ;D

Morgen een zwartbruine wash in de airbrush en vooruit.  Weet je, modelbouw is maar een illusie hé...
Er zijn best nog wel wat aandachtspunten die ik genoteerd heb, maar ik wil eerst vooruit met de bouw want in Juni "moet" deze af en er staat nog véél op het programma voor deze baan.  En, er is namelijk nog werk hierna. Er staan nog 6 banen op de agenda tegen einde '22 en er zullen er nog volgen.

Bedankt voor het meedenken en tot later deze week  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Fred

Indrukwekkend, hoed af!
Frederic

Alberke

Citaat van: evan op 11 november 2020, 20:58:47 PM
Ik ga er niet verder over doorbomen  ;D

Morgen een zwartbruine wash in de airbrush en vooruit.  Weet je, modelbouw is maar een illusie hé...
Er zijn best nog wel wat aandachtspunten die ik genoteerd heb, maar ik wil eerst vooruit met de bouw want in Juni "moet" deze af en er staat nog véél op het programma voor deze baan.  En, er is namelijk nog werk hierna. Er staan nog 6 banen op de agenda tegen einde '22 en er zullen er nog volgen.

Bedankt voor het meedenken en tot later deze week  ;)
Op de duur zult ge nog "volk" moeten aannemen  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Pierre

Prachtige beelden ... dit is genieten. ;)
Groet Pierre.


raf

indrukwekkend mooi
kritiek op de bomen ok alle bomen hebben aan een kant mos (dacht de noord kant)
maar ach met zo een baan kan ik leven en zou ik graag meer van zien ;
laat die foto's en filmpkes maar komen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Geert

#1124
Als de klant maar tevreden is,
Evan heb je weet dat je klant ook meeleest op dit forum? Zijn (haar) neus zal ook wel krullen met de lovende woorden...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen