Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

#1065
Merci Mannen!

Dat zand is idd mee ontsmet en nadien nog ns verlijmd   ;)

Vandaag heb ik 2 bruggetjes aangekleed die deze of volgende week ook op de baan komen.  Dirky heeft ze opgebouwd qua vorm in Forex en ik had de eer om ze aan te kleden en te kleuren. 

123617214_2790673217921967_8066597196599970973_o by evan Daes, on Flickr

Morgen gaat de opbouw van het landschap verder.  De basis die in m'n vorige post te zien was, wordt verder afgewerkt en vervolgens wordt er weer een stuk dichtgelegd.  Eind November zal het weer een groot verschil zijn qua aankleding en uitzicht :)

Fijne avond nog...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

Mooi, maar wat is forex?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

evan

Geschuimde PVC plaat.  Deze wordt in de reclamewereld vaak gebruikt en bedrukt.  Stevig, vormvast, maar lichtgewicht en makkelijk te bewerken.
De steen structuur is gemaakt met Redutex.  Zelfklevende vinyl in verschillende structuren.  Deze is vaak op voorhand gekleurd, maar ik heb de structuur hier opnieuw ingekleurd.


;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

hoe zeggen jullie dat ook alweer? ferm? Nouja, dat dus. Wordt sowieso een mooi ruime baan zo te zien.

Stef71

Citaat van: evan op 02 november 2020, 18:37:46 PM
Geschuimde PVC plaat.  Deze wordt in de reclamewereld vaak gebruikt en bedrukt.  Stevig, vormvast, maar lichtgewicht en makkelijk te bewerken.
De steen structuur is gemaakt met Redutex.  Zelfklevende vinyl in verschillende structuren.  Deze is vaak op voorhand gekleurd, maar ik heb de structuur hier opnieuw ingekleurd.


;)
Waar kun je die Forex en Redutex aanschaffen ?
Ziet er BTW idd zeer ferm uit

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Redutex: MSM 141

www.redutex.com

En volgens mij weten de mannen hier (Evan/Dirky) wel een goe adreske. ;D

Genieten is dit draadje toch elke keer weer...👍
Mvg Karl

evan

#1072
Merci ;)


Wij kopen Redutex rechtstreek Fabriek af, maar ik geloof dat Artobi, etc het ook verdelen.  Bij Redutex kan je als particulier ook kopen en ze leveren binnen de week.
Forex kan je vinden bij iedere drukker die op forex print.  Overschotten zat of je kan online aankopen.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

Citaat van: Stef71 op 02 november 2020, 19:46:57 PM
Citaat van: evan op 02 november 2020, 18:37:46 PM
Geschuimde PVC plaat.  Deze wordt in de reclamewereld vaak gebruikt en bedrukt.  Stevig, vormvast, maar lichtgewicht en makkelijk te bewerken.
De steen structuur is gemaakt met Redutex.  Zelfklevende vinyl in verschillende structuren.  Deze is vaak op voorhand gekleurd, maar ik heb de structuur hier opnieuw ingekleurd.


;)
Waar kun je die Forex en Redutex aanschaffen ?
Ziet er BTW idd zeer ferm uit

PVC schuimplaat heb ik altijd op voorraad. Ook veel restanten die ik je graag toestuur...

evan

#1074
Goede avond,

Een "paar" fotootjes om het weekend tegemoet te gaan.  (door het converteren zijn ze wat groot uitgevallen blijkbaar, maar klik gerust door naar Flickr... en sommige treinen zijn wat wazig doordat ze reden...)

De bruggetjes van maandag zijn geïnstalleerd:

IMG_4335 by evan Daes, on Flickr

IMG_4333 by evan Daes, on Flickr

De tunnelingangen zijn ook voorbereid door Dirky...

IMG_4331 by evan Daes, on Flickr

IMG_4372 by evan Daes, on Flickr

Het parade traject in de eerste ruimte op de achtergrond krijgt vorm:

IMG_4366 by evan Daes, on Flickr

IMG_4341 by evan Daes, on Flickr

IMG_4344 by evan Daes, on Flickr

De sfeer beneden krijgt ook bescheiden vorm:

IMG_4367 by evan Daes, on Flickr

IMG_4336 by evan Daes, on Flickr

IMG_4254 by evan Daes, on Flickr

Wat details:

Statisch Gras in meerdere lagen...

IMG_4227 by evan Daes, on Flickr

Het Muurtje dat Dirky had voorbereid, zie "Waar zijn we nu mee bezig"  heeft kleur gekregen en wordt volgende week toegepast voor een brug.

IMG_4303 by evan Daes, on Flickr

Het sfeertje zit er in, maar er is nog véél werk.  Wordt dus vervolgd ;)

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Mega vet !!!
Mooie vordering.  :D

PeterVG

Als ik het goed zie heb je de houtconstructie van de baan baan een laag witte grondverf gegeven.
Voor alle zekerheid of is het echt nodig?

evan

Merci Rik ;)

Peter,

Het is populier Multiplex en onbehandeld, maar heel bleek.  Er is veel licht en daardoor toont het bijna wit op foto in contrast met het reeds aangeklede deel. 

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Prachtig, gaat een super eind resultaat opleveren.

Erik.