Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Merci Olivier ;)

Nog even wachten tot volgende week voor de eerste Ballast op het achterste spoor  ;)

Vandaag zijn de vitrines geplaatst met het reeds aanwezige modernere materiaal en de buurtspoorwegtrams.  Tevens zijn er voorbereidingen getroffen voor volgende week.  Er gaat 4 dagen gebouwd worden volgende week, dus "hold on tight"


Hierbij foto's van de vitrines in de ruimte waar de trap is naar de baan:  Het zijn 2 vitrines van 3m met elk 8 sporen.  Dit komt overeen met het schaduwstation boven  :)

IMG_3976 by evan Daes, on Flickr

IMG_3977 by evan Daes, on Flickr

IMG_3980 by evan Daes, on Flickr

Tot volgende week  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Decapod

Allez, sporen leggen voor trammetjes mag je ook nog doen precies ...  8)
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stef71

#1038
Deze middag al gezien op FB. Top vitrines,
Blijkbaar had mijn echtgenote gezien dat ik een reactie plaatste. Gisteren ochtend nog opperde ik het idee als we een nieuwe kast zouden zetten of eerder op maat laten maken om daar een vitrine bij in te bouwen. Wel nu bij het zien van de foto's op FB heeft ze het fiat gegeven dat er eindelijk een vitrine in de woonkamer mag en dus niet enkel in het hobbykot

Bij deze Evan merci om de foto's te delen 👍


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

DFS

strakke vitrines inderdaad !

Stef71


Koen

Knappe vitrinekasten! Zijn er rails in aangebracht of zijn het twee gleuven die gefreesd werden?
Het enige probleem is natuurlijk dat je ze er uit moet halen om er mee te rijden, wat toch altijd een risico is.
Gelukkig heeft hij een prachtige baan met ingebouwde vitrine om dit probleem te omzeilen  ;).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Gerolf

Citaat van: Chrisrail op 23 oktober 2020, 11:32:21 AM
Nu rest inderdaad enkel nog een aansluiting maken naar de paradebaan zodat de treinen niet elke
keer uit de vitrine moeten gehaald worden om ze op de baan te laten rondrijden. ;)

Helix of treinlift ?   ;D  ;D  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

Citaat van: Chrisrail op 23 oktober 2020, 11:32:21 AM
Nu rest inderdaad enkel nog een aansluiting maken naar de paradebaan zodat de treinen niet elke
keer uit de vitrine moeten gehaald worden om ze op de baan te laten rondrijden.
;)
Ze zoeken daar iemand voor; deeltijdse job, witte handschoenen worden voorzien  ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

beschikbaar op het geklingel van het belletje  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 23 oktober 2020, 13:50:48 PM
beschikbaar op het geklingel van het belletje  ;D ;D
You rang my Lord  ;D ;D ;D
Nooit te oud om te leren

evan

Aan verbeelding geen gebrek zo te lezen!

De vitrines zijn voorzien van groeven voor de wagens en loks.
Ingebouwde rails zijn ook mogelijk indien je de treinen wil verlichten. 

In het geval hier gaat het om het zichtbaar stockeren van het 2e deel van de collectie.  Zoals eerder vermeld is er een moderne setting of een klassieke setting mogelijk zonder te mixen om geen anachronisme te creëren.  Er zal absoluut niet dagelijks gewisseld worden. 
Trouwens er is al sprake van een bijkomende baan, maar daar wil ik nu nog niet van wakker liggen want er is werk genoeg met deze baan en de andere projecten.  De agenda zit intussen vol voor de komende 3 jaren.   8)

Ik heb vandaag het scenerymateriaal verder voorbereid om volgende week goed te kunnen verder werken. 

- 25 kg ballast
- 5 kg bosgrondmengeling
- 24 kg structuurmateriaal voor de ondergrond
- 6 kg Statisch gras
- 2 grote dozen vol groen van Martin Welberg Scenery
- 600 Loofbomen
- Verf en pigmentpoeder
- 10 L Flexlijm
- 10 L Houtlijm
- 4 L Alleslijm
- 50 kg Sculptamold
- ...

;D




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Stevig shoppinglijstje :o
Mvg Karl

Ronald

Citaat van: evan op 23 oktober 2020, 14:02:31 PM
Ik heb vandaag het scenerymateriaal verder voorbereid om volgende week goed te kunnen verder werken. 

- 25 kg ballast
- 5 kg bosgrondmengeling
- 24 kg structuurmateriaal voor de ondergrond
- 6 kg Statisch gras
- 2 grote dozen vol groen van Martin Welberg Scenery
- 600 Loofbomen
- Verf en pigmentpoeder
- 10 L Flexlijm
- 10 L Houtlijm
- 4 L Alleslijm
- 50 kg Sculptamold
- ...


Kijk, dat zijn hoeveelheden! :)

Citaat van: evan op 23 oktober 2020, 14:02:31 PM
- 5 kg bosgrondmengeling

Foei! En nu ligt er ergens in een Belgisch bos een gat in de grond? ;D ;)