Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

svvander

Goede vraag Stef, ik volg ook.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

Ik heb een 14 tal containerwagens van B-Models aangeschaft.  Het betreft een grote variatie aan verschillende containers.

Wordt vervolgd ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Stef71

Citaat van: evan op 17 oktober 2020, 23:09:34 PM
Ik heb een 14 tal containerwagens van B-Models aangeschaft.  Het betreft een grote variatie aan verschillende containers.

Wordt vervolgd ;)
👍

SuSke

Citaat van: evan op 17 oktober 2020, 23:09:34 PM
Ik heb een 14 tal containerwagens van B-Models aangeschaft.  Het betreft een grote variatie aan verschillende containers.

Dat lijkt me zeker OK  ;D ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

De eerste brug is een feit...

Onzen Dirky had vorige maand de vorm gemaakt van een eerste brug in
pvc schuimplaat.  Ik heb met forex en Redutex deze verder afgewerkt.  De brug is gisteren ingebouwd en getest.  Dirky kan nu het middenstuk in metaal maken zodat de brug afgewerkt kan worden.  Intussen gaat het landschap gestaag voort.

Ruwbouw na eerste detaillering met forex en een laag primer:

IMG_3287 by evan Daes, on Flickr

Na aankleding en eerste kleuring:

IMG_3922 by evan Daes, on Flickr

Inbouw en met mock up in hout voor middenstuk:

IMG_3941 by evan Daes, on Flickr

En een filmpje...

IMG_3946 by evan Daes, on Flickr

Groetjes ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris


mardig23

Jawadde :o
Het gaat stevig zijn gangetje, deze baan...

En die wolkjes zijn ook heel mooi. Klinkt stom, maar dat is veel moeilijker om dat in de juiste proporties te krijgen dan men zou denken...
Mvg Karl

Alan On Track

De brug is zeer goed geslaagd. Wat gaat dit snel vooruit!
Modelbouw is een kunst

Bjor

Een prachtig viaduct. Je hebt Redutex gebruikt schrijf je. Hoe heb je dat zo naadloos en precies op de juiste plaats op de ondergrond van het viaduct bevestigd? Ik zie nergens een naad. Kun je iets zeggen over de manier waarop je de folie zo precies op het model hebt gekregen?

Ben
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.

evan

Merci Mannen!

Wolken, 
Deze zijn geschilderd door Patrick en ze geven toch net dat extra meer.  We zien nu nog vrij veel contrast met de bleke kleuren van de baan, maar er komt nog landschap en bomen voor en dat zal veel diepte geven.  Met het blote oog is er ook een nevel te zien die Patrick gezet heeft, maar op foto is hij minder te zien.   Ik ga nog met de airbrush een kleine vervaging geven denk ik.  We zien wel...

Redutex,
Ik let tijdens het snijden op de voegen en het verband.  Als je snijdt in een voeg en je zet het volgende vel er tegen dan zie je geen naad.  De hoekstenen zijn uit een vel voor grotere schaal gesneden en er dan op geplakt.  Ik ben tevreden met het resultaat wetende dat het een enorme baan is waar zoveel op te zien gaat zijn.
De vleugelmuren aan de tunnels en de binnenkant van de tunnels zijn er ook mee gemaakt.

Groetjes en tot later ;)




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Jawatte man , zo'n heerlijke baan!!! ;)

railrunner

Knap, bijzonder knap! 

Ik ben me zelf aan het verdiepen in het schilderen van lucht (Bobb Ross methode).  Blijkt toch niet zo gemakkelijk te zijn als men denkt.  Ook hier moet men rekening houden met diepte, wolken vlak boven je hoofd of in de verte, toch een groot verschil. 

De brug is al zeer mooi, met veel oog voor vervuiling.  Het blijft uitkijken naar het vervolg van deze knappe baan.

VBS

Echt schitterend wat hier gepresteerd wordt ,ieder zijn vak/hobby, heb wel 1 vraag gezien er al landschap en tunnels gemaakt worden ,komt er geen ballast ,neem aan van wel maar hoe krijg je dat netjes de tunnels in ??
Verder ik blijf volgen !!
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

evan

Merci mannen ;)


Ballast komt er zeker en wat tunnels betreft komt er ook ballast tot 15cm diepte in de tunnel.  Dat is meer dan voldoende.  Ballast is trouwens één van mijn favoriete werkjes en denk daar eigenlijk niet meer bij na. 

Vaak zie ik mensen ballasteren als één van de eerste dingen op een baan zelfs vaak alvorens de sporen te schilderen.   :o ???   Echter breng ik de ballast aan bijna als laatste.  Kwestie van smaak en gewoonte denk ik.  De voorbije jaren heb ik zoveel gebouwd dat er een bepaalde logica en efficiëntie is ontstaan die het tempo hoog houdt met degelijk resultaat. 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Ballast is denk ik ook het eerste wat de meesten een realiteitsgevoel geeft. In het begin deed ik dat ook zo. Nu schuif ik het ook eerder naar achter tot wanneer ik zeker ben dat de sporen goed liggen en alles er feilloos over rijdt en de scenery rond het spoor reeds een bepaalde basis heeft.

Knappe brug trouwens Evan!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan