Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Olivier,

Jazekers.  1mm verkanting.  Op de laatste foto met type 53 is dat zelfs te zien.


Karl,

Dat komt in orde ;)  Ik toon later wel meer beelden met de samenstellingen .
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Super foto's  :). Dat moet toch gigantisch tof zijn als je uw trein in een heel groot landschap kan plaatsen. Het realiteitsgevoel wordt hierdoor sterk naar de voorgrond geplaatst. Daar kan ik alleen maar van dromen  ::). Je zal maar zo'n prachtige ruimte ter beschikking hebben hé.
Ik wil geen nieuwe discussie op gang brengen maar wie zegt dat je met Märklin geen realistische baan kan bouwen ... hier is het tegendeel bewezen  ::).
Fantastisch werk, Evan. Ik geniet van al die foto's en jullie professionele manier van bouwen biedt stof tot nadenken en is een goede leerschool.

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

ERVIN

Helemaal met je eens Koen , en bedankt voor de info Evan.  ;)

Stef71

Dit is gewoon nuts, prachtig, crazy , vet , gaaf, cool
Formitastisch en weet niet wat nog allemaal.
Om duimen en vingers af te likken....

En nu opletten als ik rechtsta dat ik niet over mijn kwijl uitglij.

Topbaan.

svvander

Citaat van: evan op 10 oktober 2020, 19:42:40 PM
Tamiya XF 64 met de airbrush.  Leuke egale matte roestbruine kleur.  Deze spuit heel soepel, beter dan Valejo, hecht goed en droogt snel.   :)


Supermooi! En welke sporen zijn dit?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

#995
Citaat van: svvander op 11 oktober 2020, 17:20:56 PM
Citaat van: evan op 10 oktober 2020, 19:42:40 PM
Tamiya XF 64 met de airbrush.  Leuke egale matte roestbruine kleur.  Deze spuit heel soepel, beter dan Valejo, hecht goed en droogt snel.   :)


Supermooi! En welke sporen zijn dit?

zeker geen M-spoor van Märklin... misschien nekeer naar "een" foto kijken?  ;)

evan

Bedankt Mannen ;)

Er is al veel ervaring opgedaan door de jaren heen, maar ieder project blijft toch een leerschool.  Er wordt iedere keer weer wat meegenomen naar een volgend project.  Iedere keer gaat het ook sneller en efficiënter en kan ik genieten van het leuke werk zoals scenery en al zijn facetten.  Hoewel ik de rest ook graag doe  ;D

Sven,

De sporen zijn Marklin K-Rail. 

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

Citaat van: Koen op 11 oktober 2020, 09:07:33 AM
Ik wil geen nieuwe discussie op gang brengen maar wie zegt dat je met Märklin geen realistische baan kan bouwen ... hier is het tegendeel bewezen  ::).
Fantastisch werk, Evan. Ik geniet van al die foto's en jullie professionele manier van bouwen biedt stof tot nadenken en is een goede leerschool.

Groetjes,
Koen

Hallo,

Baantje van Rob & Wim is ook 3Rail 8)
Ik geef je even een link -->
https://www.youtube.com/watch?v=lxvsAktgrIo&feature=youtu.be

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

evan

#998
Rob,

We kennen dat baantje...

Leuk baantje qua Landschap en spoor, maar ik vind dit qua Duitse Seinen - die trouwens vreemd geplaatst lijken net achter een wissel-  en Duitse bovenleiding een gemiste kans voor een Zwitsers baantje.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Citaat van: evan op 11 oktober 2020, 17:37:53 PM
Sven,

De sporen zijn Marklin K-Rail. 

Groetjes

Het leek dat de spoorbielzen op de foto (deze waar de groene stoomloc juist de tunnel in gaat), veel breder zijn dan deze van mijn K-rails. Daarom de vraag.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Koen

#1000
Citaat van: RobVille op 11 oktober 2020, 19:25:35 PM
Citaat van: Koen op 11 oktober 2020, 09:07:33 AM
Ik wil geen nieuwe discussie op gang brengen maar wie zegt dat je met Märklin geen realistische baan kan bouwen ... hier is het tegendeel bewezen  ::).
Fantastisch werk, Evan. Ik geniet van al die foto's en jullie professionele manier van bouwen biedt stof tot nadenken en is een goede leerschool.

Groetjes,
Koen

Hallo,

Baantje van Rob & Wim is ook 3Rail 8)
Ik geef je even een link -->
https://www.youtube.com/watch?v=lxvsAktgrIo&feature=youtu.be

Groetjes,
Rob

Inderdaad een knap baantje! Als je natuurlijk een meester bouwer als Wim er aan zet, is het niet moeilijk om zo'n prachtig resultaat te krijgen  :). Hij is een meester in het bouwen van landschappen en heb veel bewondering voor zijn werken. Knap gebouwd, Wim!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

RobVille

Citaat Koen -->
Inderdaad een knap baantje! Als je natuurlijk een meester bouwer als Wim er aan zet, is het niet moeilijk om zo'n prachtig resultaat te krijgen  :). Hij is een meester in het bouwen van landschappen en heb veel bewondering voor zijn werken. Knap gebouwd, Wim!


Ik sluit me hierbij aan. Ben ontzettend tevreden met de baan die Wim voor mij gebouwd heeft. Aan zijn werk valt niets af te dingen ;)  Ach, en die andere aspecten die jullie noemen, mij storen ze veel minder. De seinen staan misschien op een niet logische plek, maar voor de toeschouwer zijn de seinbeelden juist een indicatie voor de treinenloop. Wat de bovenleiding betreft, de ligging van het station had net zo goed in Zuid-Duitsland kunnen zijn ...... Voor mij is deze tak van sport een hobby, anderen zijn juist veel professioneler bezig in de modelbouw :) Nogmaals alle credits voor Wim.

En nu ... back on topic!

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

evan

#1002
Het is inderdaad een leuk sfeertje op zo een korte diepte.


Intussen...

Ik ga me hier eens gaan klaarmaken voor weer een dagje knutselen :)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Martin Welberg

Zie dat verschil eigenlijk niet, ook nooit mee bezig gehouden..maar goed..bezig Evan!

mardig23

6u21 Evan  :o
Dat noem ik "Dedication"!!
Mvg Karl