Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Bedankt mannen!

Voor de liefhebbers van bewegende plaatjes: (klik op de foto)

IMG_3530 by evan Daes, on Flickr

Er zijn wel wat anachronisme qua materieel en samenstellingen, maar we zijn het materieel nog maar aan het testen tussen de werken door.  Wel leuk zo 4 treinen die tegelijk rond bollen!
Er zijn 2 schaduwstations met telkens 8 treinen.  Het onderste station draait automatisch.  Het bovenste is voorlopig manueel omdat nog niet alle treinen klaar zijn.

Veel kijkplezier en bij vragen: shoot!

groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Decapod

#976
Zag het deze morgen al op FB. Heerlijk om mee wakker te worden op de trein ... . Wat zo prachtig is aan die baan - allez, zal worden, maar het is nu al duidelijk - is dat er weinig spoor ligt in veel landschap. Heerlijk!

Sjieke dinges, mannen.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Klaas Zondervan

Filmpje geeft een goed beeld van de omvang van dit project.

Kautenbach


Roderik

Heel straf project. En bij elke foto serieus onder de indruk! Tot werk.
Always be modelling!

Durango

Djeez wat een baan. Jaloers erop. Had ik die ruimte maar. 8)
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Ronald

Ja, mooi he? Zeker om jaloers op te worden :) Maar aangezien wij die ruimte niet hebben gaan we lekker genieten van Evan en Dirk hun bouwkunsten ;)

Martin Welberg

Heb de ruimte maar er staat al wat anders in  ;)

Ronald

Haha! Ja, da's heel andere koek :)

evan

#984
Goede morgen,
Bedankt voor het positieve onthaal van de vorige update.

Er is weer wat verder gewerkt de voorbije drie dagen.  Ik ga de foto's voor zich laten spreken.

Ruimte 1: (Station en schaduwstation)

IMG_3700 by evan Daes, on Flickr

IMG_3701 by evan Daes, on Flickr

IMG_3707 by evan Daes, on Flickr

De rotspartij op de volgende foto staat nog in de primer en die is nog nat dus dat geeft de donkere glanskleur...
Het tunnelportaal zelf is ook nog in Primerkleur en wordt nog afgewerkt volgende fase.

IMG_3698 by evan Daes, on Flickr

Ruimte 2:  (Vallei met rivier)

IMG_3737 by evan Daes, on Flickr

IMG_3727 by evan Daes, on Flickr

IMG_3739 by evan Daes, on Flickr

IMG_3740 by evan Daes, on Flickr

IMG_3741 by evan Daes, on Flickr

IMG_3743 by evan Daes, on Flickr

Deze maand zijn er nog maar een paar dagen gepland daar ik nog aan het Franse project wat te doen heb, maar in November ga ik hier een maand full time aan werken en dan zal het een groot verschil zijn :)

Fijn weekend !
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Ge kunt het niet laten om er af en toe treintjes te laten op rijden, hé.
Gelijk heb je!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Die kleur die je gebruikt om de dwarsliggers en de rails te vervuilen staat mij wel aan , kan/wil je even zeggen welke kleur je hiervoor gebruikt hebt Evan?

Voor de rest , zoals zo dikwijls , top-baan ( nu al ) dus nu vol verwachting uitkijken naar eind november. ;)

evan

Merci mannen ;)

Ja met die treinen rijden is echt leuk en ik heb net nog een hele aanvulling opgehaald waarvan beeldmateriaal later volgt.  Er zijn nu een 25 volledige treinen beschikbaar voor de baan.    In totaal komen er 16 klassieke samenstellingen en 16 modernere samenstellingen zodat geregeld gewisseld kan worden. 
Bovendien komen de verbeterpuntje aan het licht door te rijden.  Zo kan ik die nog aanpakken alvorens de sporen af te werken. 

Erwin,

Tamiya XF 64 met de airbrush.  Leuke egale matte roestbruine kleur.  Deze spuit heel soepel, beter dan Valejo, hecht goed en droogt snel.   :)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mardig23

Ja, ziet er weer netjes uit, wat moet een mens daar op den duur nog van zeggen hé ;D

Ik ben wel iiieeel curieus naar die 16 moderne stammen ::)
Mvg Karl

OlivierV

Zeer mooi Evan!
Ligt er ook verkanting in de ruime bogen?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan