Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

#960
En Luc, heb je kunnen slapen?


Vandaag heb ik verlichting geplaatst in de overkapping.  Priegelwerk, maar ik ben tevreden.  Morgen kan ik het dak verder afwerken qua kleur, extra licht plaatsen en de details afwerken.

Wat fotootjes?

IMG_3435 by evan Daes, on Flickr

IMG_3452 by evan Daes, on Flickr

IMG_3457 by evan Daes, on Flickr

IMG_3456 by evan Daes, on Flickr

IMG_3454 by evan Daes, on Flickr

De bekabeling in lakdraad loopt door de buisjes die de regenafvoer moeten voorstellen...

IMG_3464 by evan Daes, on Flickr

En nog een leuke.  M'n Vito zit vol met bomen voor de grote "Ardennenbaan"  550 Stuks...  Het is nog wat vroeg, maar ze zijn op tijd geleverd :)

IMG_3419 by evan Daes, on Flickr

Intussen is de eerste vormgeving ook een feit:

IMG_3402 by evan Daes, on Flickr

Wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Bjor

Wat een prachtige kap! Super mooi! En voor die verlichting zeg ik: "Petje af".
Ik neem aan dat je ook nog glas gaat zetten in de kap?

Ben
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.

ACFI


Klaas Zondervan

Gaat mooi worden.
Vraagje over de landschapsvorming. Ik zie daar volieregaas en Sculptamold, maar daar zit nog een laag tussen. Wat is dat voor materiaal?

evan

Bedankt mannen!

- Inderdaad dat komt nog glas in eens al de rest klaar is.

- Wat het landschap betreft:  Over het gaas is gipsverband aangebracht.  Deze bestel ik bij de groothandel en zijn rollen van 20 cm bij 3m.  Dat werkt proper en heel snel.  De sculptamold hier is m'n eigen mix en nadien worden de detail gescalpeerd met de echte Sculptamold van Amaco.   

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


doomslu

Citaat van: evan op 24 september 2020, 18:00:59 PM
En Luc, heb je kunnen slapen?

Dat viel nog mee, Evan.  ;)

Maar deze nacht wordt moeilijker... je degradeert ons tot amateurkes.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Citaat van: doomslu op 24 september 2020, 22:46:35 PM

Maar deze nacht wordt moeilijker... je degradeert ons tot amateurkes.  :-\

Dat is niet de bedoeling he Luc!!!


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Vol spanning wacht ik op de roetsporen in die prachtige koepel ...   ;D ;D

Citaat van: doomslu op 24 september 2020, 22:46:35 PM
Maar deze nacht wordt moeilijker... je degradeert ons tot amateurkes.  :-\

Zo voelen we ons al lang als we werk van Evan (en andere meesters) zien passeren, maar het stimuleert wel om ook verder te groeien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Val-Rikard


Michael

Citaat van: SuSke op 25 september 2020, 10:01:25 AM
Vol spanning wacht ik op de roetsporen in die prachtige koepel ...   ;D ;D

Citaat van: doomslu op 24 september 2020, 22:46:35 PM
Maar deze nacht wordt moeilijker... je degradeert ons tot amateurkes.  :-\

Zo voelen we ons al lang als we werk van Evan (en andere meesters) zien passeren, maar het stimuleert wel om ook verder te groeien.

Zo is dat Frans, voor jezelf de lat hoog leggen en het werk van de grootmeesters afkijken en in de leer gaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Doe rustig voort hoor Evan, we houden er van!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirkh

Ja lap, juist een afspraak gemaakt met de psychiater, plotseling zware depressie opgekomen met een minderwaardigheidscomplex erbij.
Maar blijf vooral zo voordoen  :)

Koen

Tja wat moet ik nog zeggen. Ik sta met mijn mond vol tanden (dit gebeurt niet veel want meestal vinden ze dat ik op alles een antwoord heb  ;D) en veel verwondering te kijken naar al deze prachtige creaties. En ja Luc, als ik dit zie, heb ik hetzelfde gevoel maar ik zie het als een uitdaging om te groeien. Ik heb al zoveel van deze grootmeester geleerd... Er zijn veel superlatieven nodig om zijn bouwwerken te beschrijven. Zoals ik al eerder geschreven heb, is Evan eigenlijk een 3D kunstenaar. Sommigen maken prachtige schilderijen, Evan maakt prachtige miniaturen. Tja, sommigen zijn natuurtalenten hé  ::).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren