Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Merci mannen!

Vandaag is het ruwbouw gedeelte "opgeleverd" en gaan we vanaf volgende week en daarop volgend van start met het landschap en alles wat daarbij hoort!  Voorlopig lopen we exact 2 maanden voor op schema :)

Wat fotootjes:

Frieslijsten op dezelfde hoogte en dikte als de balken van de zoldering.  De verlichting hangt er nog niet overal tegen, maar volgt één dezer.  Op de foto is ook een alu lat te zien die er los op ligt en nog verdwijnt...
We hebben dus op een strategische plek een extra balk geplaatst en de fries is gependeld met nette staalkabels.

IMG_2937 by evan Daes, on Flickr

Het schaduwstation is klaar en uitvoerig getest.  De vitrine kast kan er nu rond gebouw worden.  De Blanke latten komen in het linkse en rechtse blinde deel zonder glas van de vitrine. 

De kleine klimspiraal en overbruggingen zijn ook van stootranden voorzien en alle techniek is mooi weggewerkt.

IMG_2968 by evan Daes, on Flickr

IMG_2976 by evan Daes, on Flickr

IMG_2966 by evan Daes, on Flickr

Het plan van het dorp is ook uitgewerkt, maar daar zien we later meer over.  Er komen in het dorp verschillende niveau's, maar nu is 't nog "2D".

IMG_2955 by evan Daes, on Flickr

Wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Ferme mijlpaal, en bijzonder netjes gedaan  :)

Citaat van: evan op 27 augustus 2020, 18:52:35 PMVoorlopig lopen we exact 2 maanden voor op schema :)

Dat jullie erg snel gaan had ik al door  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Alles mooi in een donker kleurtje en plots lijkt het nog meer "af". Professioneel aangepakt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Decapod

Jullie lijken dag en nacht door te werken (wie van jullie doet de nachtshift?). Heel knap en allemaal zo piekfijn afgewerkt. Als het af is best et besturen met mondmasker, want anders komt die treinramp er vanzelf door kwijl op de controller.

Citaat van: mardig23 op 22 augustus 2020, 19:16:11 PM
@Evan, eerst kwartiertje wachtmuziekje niet vergeten he, daar wordt Telenet rijk mee...🤣🤣

En je hebt toch ook een zoetgevooisde deerne ingehuurd die zegt: 'beste klant, gelieve nog even aan de lijn te blijven, al onze medewerkers zijn met elkaar in gesprek'.  ;D

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

railrunner

Zeer indrukwekkend ...  en wat een tempo!  Oogt allemaal zo professioneel, knap werk!  Het is altijd uitkijken naar de volgende vorderingen, dus laat maar komen!

evan

Merci mannen,

Wordt zeker vervolgd en bedankt voor de interesse!


Vandaag heb ik nog wat geschilderd aan het Franse station en Verlichting geplaatst.  De verlichting is zelfbouw ondersteund door m'n 3D printer.

De draagconstructie is stroomvoerend en de weerstanden zitten er mee in verwerkt. Zo is er geen draadwerk te camoufleren.

IMG_3057 by evan Daes, on Flickr

IMG_3058 by evan Daes, on Flickr

12V er op en hopla:

IMG_3085 by evan Daes, on Flickr

IMG_3082 by evan Daes, on Flickr

En een lobje ter illustratie van de grootte:

IMG_3076 by evan Daes, on Flickr

Tot later ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Tjonge, tjonge. Ik val hier van de ene verbazing in de andere. Dit is uniek!
Mijn mondmasker dient meer om de vliegen niet in mijn mond te laten vliegen dan als bescherming  ;D.
Met open mond zit ik vol verwondering naar deze kunstwerken te gapen.
Hoe krijg je dit toch allemaal voor mekaar?
Het is niet alleen de handigheid maar ook de ideeën, het inzicht, de kunde, ...
Super knap, Evan! Ik ben grote fan van je bouwwerken  ;).
Ik ben benieuwd naar de volgende foto's!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Floris

fraaaaaiiii. Maar ja zijn we gewend he  8)

Val-Rikard

Dik vet sfeertje, prachtig !!!

grove den

Ontzettend mooi...Alles nu al "mini" -tieus uit- en afgewerkt!
Gelukkig raak ik er niet aan gewend ;D ....elke keer genieten en verbazen!

Jos

just4fun


Pierre

Groet Pierre.


evan

Bedankt voor de lovende woorden! Ik ben er zelf ook tevreden over.


In afwachting van Ge-etste ramen, deuren en fronten heb ik dit project even aan de kant gezet en ben ik het tweede "stationnetje" gestart.

Het betreft ook een station met overkapping.  De overkapping was reeds deels gemonteerd en moet nog afgewerkt worden.  Het stationsgebouw is gekitbashed vertrekkende van KiBRI 9530.  KIBRIbashing dus :)


Hier het aangepaste gebouw qua diepte om te passen op de baan in combinatie met de overkapping.  Het is een Duits station dus er was wat werk om het te "verFransen".  Omdat ik veel styreen moest verlijmen en de lijm me toch te hevig is, heb ik een extra afzuiging voorzien want het blijft toch giftig spul...

0D9763B2-AF31-4216-AEDE-4175C14C2648 by evan Daes, on Flickr

Na een dagje styreen plakken en zagen in de muren en daken:

IMG_3128 by evan Daes, on Flickr

Nadien zijn de hoekstenen gevoegd en heb ik de laatste details aangebracht.

Er staat nu een primer op om morgen te schilderen:

IMG_3243 by evan Daes, on Flickr

IMG_3248 by evan Daes, on Flickr

IMG_3249 by evan Daes, on Flickr

IMG_3250 by evan Daes, on Flickr

Dit gaat ook sfeervol worden :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog