Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Bjor

Citaat van: evan op 16 augustus 2020, 20:43:30 PMHet was me best wat qua schilderwerk voorafgegaan door veel prutswerk... 

Dat geloof ik graag! Maar wat een prachtig resultaat! Kun je iets meer vertellen over dat "gepruts"? Is het geheel zelfbouw? Welke materialen heb je gebruikt en hoe kom je aan die prachtige ornamenten?
(Kon ik ook maar zo prutsen  :P).

Ben
N-spoor; het fijne van het kleine.
Liefhebber van de Deutsche Reichsbahn Gesellschaft in periode II en verder van alles wat met model- en grootspoor te maken heeft.

OlivierV

Knap resultaat, amai kroket!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Merci mannen!

Het is een modulaire "kit" aangeboden door Riches Heures via Shapeways.  De kit is aangepast door snij -en zaagwerk om te passen op de baan..  Er is met styreen, details van Decapod en faller gewerkt om het detailniveau op te krikken.  Tevens zijn er veel te grove delen verwijderd.

Eens gemonteerd is het schilderwerk gestart met Airbrush en penseel.
De originele ramen en fronten zijn ook weggesneden en worden vervangen door getest materiaal :)

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#903
Update van de Ardennenbaan.

Dirky en ik hebben nog een weekje werk en dan starten we met de scenery.

To do lijstje alvorens de scenery start:

- Verlichting plaatsen.  Er is nu reeds een test geplaatst.  We hebben meer dan 2000 lux en dat door hoogwaardige ledstrips!!!

- Frieslijsten die ook als valbeveiliging dienen rond de niet met scenery aangeklede structuren tussen baan en schaduwstation. 

- De sturing van de bovenste baan afwerken.  De onderste werkt reeds automatisch.

- Rond het schaduwstation wordt trouwens een vitrine gebouwd.  (zwart meubel met glas)

- Blauwe achtergrond tegen de schuine wanden

Allez wat fotootjes ;)

Test verlichting: (let niet op het voorlopige houten latje bovenop.)  De frieslijst van het licht hangt even hoog als de laagste balk op 1,8m en vormt zo een uniform zwart geheel.  Het presenteert mooi en volgende week volgen er meer foto's.

IMG_2856 by evan Daes, on Flickr

Hier komt nog een leuning na de werken.  Nu zit die in de weg.

IMG_2859 by evan Daes, on Flickr

Schaduwstation (2 x 8 sporen van 4m)

IMG_2860 by evan Daes, on Flickr

IMG_2863 by evan Daes, on Flickr

IMG_2864 by evan Daes, on Flickr

Eronder komen kasten voor de dozen van de treinen

Deze schatjes zijn ook geleverd.

IMG_2867 by evan Daes, on Flickr


Boven het trapgat (ja er komen stootranden aan!!!)
IMG_2868 by evan Daes, on Flickr

IMG_2870 by evan Daes, on Flickr

IMG_2874 by evan Daes, on Flickr

Nog eens een zicht in de 2e ruimte waar de treinen reeds ook passeren en de draagstructuur voor de verlichting is geplaatst:

IMG_2883 by evan Daes, on Flickr

Voila se...  denk dat we nu aan 18 dagen bouwen zitten ouzo...

Groetjes en fijn weekend!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

#904
Citaat van: evan op 21 augustus 2020, 19:58:56 PM
(let niet op het voorlopige houten latje bovenop.)

Ja maar dat stoort geweldig hoor, wie laat nu zoiets achter... :o
En dan nog durven verwonderd zijn dat jouw werk afgekeurd wordt! ??? ;D ;D ;D
Komt héééééééél slordig over hoor ::) ;D ;D

;)
(maar toch knap werk, Evan en Dirk... :) )

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

Ronald

Och jongen, wat mooi werk leveren jullie af.... word er jaloers op ;) 18 dagen werk, doe het maar even. Jullie klant kan niet anders als tevreden zijn.

Ga zo door :) ;)

Floris

ik mis vooral de ontplofte pestbende van zaagsel, houtjes, gereedschap en andere troep onder de baan.  8)

evan

Citaat van: Floris op 22 augustus 2020, 14:46:48 PM
ik mis vooral de ontplofte pestbende van zaagsel, houtjes, gereedschap en andere troep onder de baan.  8)

Daar heb ik een hekel aan.  Vraag maar aan Dirky  ;D

Merci mannen en ja er is iemand heel tevreden met het werk tot nu toe...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

ja ik heb er ook een hekel aan, daarom doe ik zo min mogelijk houtwerk.  ;D

svvander

Nu ga ik vermoedelijk geëxecuteerd worden door heel vuurpeloton hier op het forum, maar blijft deze baan zo open of gaat de eigenaar deze ook "bekleden":)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Hey Sven,

Ik denk dat de eigenaar helemaal niets gaat doen behalve genieten achteraf.
Vermoedelijk gaan Evan en Dirky dat helemaal gaan afwerken!

Het ziet er in alle geval allemaal al erg imposant uit, en ik kijk met veel spanning uit naar de scenery!

Wat mij opvalt is de constructie van het gat in de muur tot het schaduwstation. Dat is blijkbaar een "dubbeldek" constructie, maar het lijkt me niet echt dragend zo.
Heeft dat een speciale rede?
Mvg Karl

svvander

Ik vroeg het eigenlijk, omdat ik het zo ook wel knap vind. Als je enkel wenst te rijden en niet zo van scenery houdt is dit wel echt een droombaan. Enig idee hoeveel meter spoor gebruikt werd? Ik kan maar niet stoppen met naar die foto's te kijken. Machtig.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Als ik goed gelezen heb, schat ik het totaal aantal meters enkel spoor rond de 215 meter, inclusief het schaduwstation.

Waar ik ook nog erg benieuwd naar ben is hoe dat schaduwstation een vitrinekast gaat worden ;D
Mvg Karl