Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

SuSke

vooral de manier waarop je het in beeld brengt...  8) 8)

vergeet niet van die paar dagen "verlof" te genieten
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

Fantastisch  weer, Evan. Mooi fijn en idd goed op kleur ;)

evan

Bedankt Wim!



Ondanks de vervelende hitte kan ik gelukkig verder werken in m'n atelier met de airco er bij.  Ik ben voor de Noord-Franse baan bezig aan één van de 2 stationsgebouwen waarvan ik later wel meer toon.

IMG_2591 by evan Daes, on Flickr

Heel deze week staat dit project op het programma.  Ik blijf nog heel de week binnen daar het op de locaties te warm is.

De grote baan met Ardeens thema is ook reeds goed gevorderd en de besturing krijgt ook vorm.  Waarschijnlijk volgt er einde volgende week een update.

Mijn persoonlijke projecten zoals op de volgende foto gaan nu voor een tijd "de koelkast in".

IMG_2472 by evan Daes, on Flickr

Ons huis komt te koop te staan want we gaan verhuizen naar een nieuwe stek.  Een mooie, rustige, maar ook zeer functionele stek.  Ruimte en accommodatie voor de modelbouw is troef  ;D  Ik ben er zo blij mee  :)

Tot later deze week met wat foto's van het station en volgende week de grote baan .

Hou het koel   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Driesel

Proficiat Evan met het uitzicht op een nieuwe woonst!
Wat de hitte betreft: bij ons is het beter binnen dan buiten. De warmtepomp draait hier nu andersom en koelt het huis af. En we moeten toch niet naar het strand want er is daar te veel volk.

Het ziet er alvast een imposant station uit. Ik kijk uit naar je vorderingen.

ERVIN

Hou het koel?? Op dit moment nog zo'n 35° op mijn zoldertje met de ventilator op vol vermogen , eigenlijk niet te doen om hier nu te zitten , maar jou foto's doen mij even vergeten hoe warm het hier is.  ;)

Misschien toch maar eens voor een airco-unit gaan zie. :-\

evan

Merci Dries en Erwin  ;)

Het station op één van de vorige foto's krijgt vorm.  Het is 80 cm lang en na heel wat geprutst en fine-tuning, krijgt het met de schilderwerken vorm.

Er is nog werk aan de winkel, maar dit gaat een mooi detail zijn op de Noord Franse baan :)


IMG_2780 by evan Daes, on Flickr

IMG_2779 by evan Daes, on Flickr

IMG_2778 by evan Daes, on Flickr

IMG_2777 by evan Daes, on Flickr

IMG_2776 by evan Daes, on Flickr

Het was me best wat qua schilderwerk voorafgegaan door veel prutswerk...  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Evan, waarom plaats je hier nu foto's van het echte gebouw in schaal 1/1?  ??? Dit is echt wel heel fijn gedaan. Hoed af.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

55erke

Wat een mooi gebouw. Echt knap!

Groetjes
Johan

SuSke

mooi station (we zullen het bijvoegsel 'netje" er maar aflaten)

Kijk er al naar uit om de patina van de koperen dakbekleding en de muren te zien evolueren
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Gerolf

WOW  8)
Dat wordt inderdaad een blikvanger  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Een fantastisch bouwwerk! Ik kan alleen maar de voorgaande uitspraken beamen.
Dit is net echt  :o.
Als je deze foto's in een buitenomgeving zou trekken, zou je niet zien dat het een schaalmodel is.
Knap, knap!!!
Ik ben benieuwd naar het vervolg want daar kan ik nog veel uit leren  ::).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

B_Modelbouw

Ik moest echt twee keer kijken of het nu werkelijk, een tekening of modelbouw was... mooi, mooi
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


DFS