Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Bedankt Frans, Pieter, Gerolf en Jean  ;)  :-*


Deze namiddag heb ik de poorten van de kleine locloods werkend gemaakt adhv  2 servo's. 
De Servo's zitten in het bijgebouw en een dunne messing draad loopt gesmeerd door een messing buisje tot aan de deuren.  De messingdraad beweegt een trekjuk dat met twee staaldraden aan de deuren verankerd zit.  Het messingbuisje is verankerd in de muur en aan het plafond.

IMG_2366 by evan Daes, on Flickr

Filmpje:

IMG_2368 by evan Daes, on Flickr

Tot later ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tothebeach

Hoi Evan,

Dankjewel voor deze plaatjes. De aandrijving wil ik onder de vloer verbergen, dus die gaat anders worden. Maar heb jij de originele scharnieren gebogen of zijn dit kleine buisjes over verenstaal scharnierhouders?
Het is goed die loods zo bij jou te zien. Het ding is erg fraai, maar ook erg fragiel.

Eens kijken of ik er dit weekeinde de tijd en de rust voor heb. Ik heb nog niets gebouwd, omdat dit het deel is wat ik goed uitgedokterd wil hebben (mechanica is mijn zwakke punt).

Groet,
michel

evan

Hey Michel,

Ik heb er zelf telkens messingbuisjes aan gesoldeerd.  Aan het gebouw heb ik dan messing draad gemonteerd die geplooid is en door de buisjes gaat of steekt. (zie filmpje)  De veerdraad die de deur opent zit aan de binnenkant van de deur ook door een messingbuisje.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: Steam.N op 29 juli 2020, 20:00:56 PM
knap gedaan, Evan !

+1

en de deurvleugels openen en sluiten net niet te samen, knap
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

mahtoska1

Mooie fijne beweging van de poort. Dat heb je zeer knap uitgevoerd.

just4fun

Mooi!
Ook zachte beweging.
Paul

evan

Merci Mannen!

Morgen ga ik het gebouw in kleur zetten.

Suske,

Dat vind ik inderdaad ook een leuk effect en dat komt door het trekjuk dat kan buigen om de verschillen op te vangen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tothebeach

Citaat van: evan op 29 juli 2020, 19:28:58 PM
Ik heb er zelf telkens messingbuisjes aan gesoldeerd. 
Dank. Hun voorgestelde manier vond ik erg fragiel klinken. ik ben benieuwd naar je kleurtjes.

Groet,
Michel

evan

Voila de loods is voor 95 procent klaar.

Er moeten nog wat afvoergoten er op en nog een paar prutsen, maar dat is voor vlak voor de plaatsing op de baan.

Ik heb de poorten nog wat aangepast met styreen:
IMG_2445 by evan Daes, on Flickr

Overzichtjes:
IMG_2426 by evan Daes, on Flickr

IMG_2429 by evan Daes, on Flickr

Volgende week werk ik 2 dagen aan de grote "Ardennenbaan" met Dirky en voor de rest van de week wat vrije dagen :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tothebeach

Wow!
Die ziet er erg goed uit. Erg mooie kleurstelling.

Groet,
michel

Cozzy

Die deuren zijn ongemeen goed geslaagd (net als de rest van het gebouw), mooi!
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

just4fun

't Ziet er heel erg echt uit.
Paul