Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Bedankt mannen  :)

Clean?  Ik heb een hekel aan rommel en m'n werkplek ruim ik ALTIJD op om de volgende dag weer goed te starten.  Dat op zich geeft al energie om te starten...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tothebeach

Citaat van: evan op 17 juli 2020, 20:59:08 PM
Het gebouw van Real Modell staat niet mee op de foto.  Het betreft een Resin locloods waarvan ik de messing deuren aan het aanpassen ben om ze aan te sturen via DCC en servo.

Hoi Evan,

Is dat toevallig deze loods?


Bron: Real model

Op dit moment ben begonnen met het bouwen van deze loods en ik ben druk aan het puzzelen over het hoe en wat. Ik kijk graag bij je mee, hoe je de deuren aanpast voor een aandrijving. En dan gaat het mij eigenlijk om het bovengrondse deel. Zou je wat plaatjes kunnen plaatsen?

Groet,
michel

evan

Citaat van: Tothebeach op 18 juli 2020, 11:44:52 AM
Citaat van: evan op 17 juli 2020, 20:59:08 PM
Het gebouw van Real Modell staat niet mee op de foto.  Het betreft een Resin locloods waarvan ik de messing deuren aan het aanpassen ben om ze aan te sturen via DCC en servo.

Hoi Evan,

Is dat toevallig deze loods?


Op dit moment ben begonnen met het bouwen van deze loods en ik ben druk aan het puzzelen over het hoe en wat. Ik kijk graag bij je mee, hoe je de deuren aanpast voor een aandrijving. En dan gaat het mij eigenlijk om het bovengrondse deel. Zou je wat plaatjes kunnen plaatsen?

Groet,
michel

Dat is inderdaad de loods!  Maandag werk ik er aan verder en let ik er op om extra foto's te maken ;)
Ik heb de deuren reeds samengesteld en gesoldeerd en met messing buisjes heb ik andere scharnieren gemaakt alsook de houders voor de pianodraad die ze open duwt.

Wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tothebeach

Super!
Ik ben benieuwd naar jouw ideeën hierover.
Alvast bedankt voor de moeite.

Groet,
Michel

svvander

Citaat van: evan op 18 juli 2020, 11:10:16 AM
Bedankt mannen  :)

Clean?  Ik heb een hekel aan rommel en m'n werkplek ruim ik ALTIJD op om de volgende dag weer goed te starten.  Dat op zich geeft al energie om te starten...

Ik had niet alleen over rommel... zelf de muren en vloeren lijken gewoon nieuw.  ???

Mijn werkplaats (ook als is ze opgeruimd), lijkt eerder op een oude zolder.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mardig23

Beter een mooie baan op een oude zolder dan een lelijke baan op een nieuwe zolder ::) ;D

Dit is een mooie baan op een mooie zolder.
Ik heb voorlopig geen baan in een oude garage... :'(

In elk geval is dit een mooi project, met steeds prachtige updates!
Mvg Karl

evan

Das logisch dat die muren nieuw lijken he.  Als je zo een baan laat bouwen, zorg je best dat de ruimte eerst tip top is  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: mardig23 op 18 juli 2020, 17:29:24 PM
Beter een mooie baan op een oude zolder dan een lelijke baan op een nieuwe zolder ::) ;D


;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Klaas Zondervan

Citaat van: evan op 18 juli 2020, 17:30:06 PM
Als je zo een baan laat bouwen, zorg je best dat de ruimte eerst tip top is  ;D
Iets wat soms wordt vergeten. Dan is de baan bijna af, bedenken ze dat het plafond nog geschilderd moet worden.
Wat ik bij de foto's van die zolder wel zie is dat er geen hekje langs het trapgat staat. Lijkt mij een gevaarlijke situatie.

evan

Citaat van: Klaas Zondervan op 18 juli 2020, 17:39:02 PM
Citaat van: evan op 18 juli 2020, 17:30:06 PM
Als je zo een baan laat bouwen, zorg je best dat de ruimte eerst tip top is  ;D
Iets wat soms wordt vergeten. Dan is de baan bijna af, bedenken ze dat het plafond nog geschilderd moet worden.
Wat ik bij de foto's van die zolder wel zie is dat er geen hekje langs het trapgat staat. Lijkt mij een gevaarlijke situatie.

Dat zou enorm in de weg staan!   8)  Tijdens de werken aan de constructie is er trouwens een dikke plaat die over het gat gelegd wordt ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

svvander

Las ik nu... "laat" bouwen?  ???
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

evan

#851
Citaat van: svvander op 18 juli 2020, 18:47:39 PM
Las ik nu... "laat" bouwen?  ???

Val jij nu uit de lucht Sven?   Ik bouw al zeker 5 jaar banen in opdracht   ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


59erke

Het is te hopen dat je op dat baanstuk over het trapgat toch een degelijke randbescherming maakt, het moest maar eens gebeuren dat een lok daar juist ontspoort en enkele meters de dieperik invalt  :'(
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

svvander

Inderdaad stel dat je loc naar beneden valt... Dat je zelf naar beneden zou kunnen vallen, dat is risico van het vak he  :o
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be