Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

PietB

Amai Evan dat ziet er proper uit.
Proficiat.

grt Piet.

Koen

Indrukwekkend hoe snel dit allemaal vooruit gaat  :o.
Ik zit ocharme met een baanlengte van 12m met een eenvoudig stationnetje en ben er al 10 jaar aan bezig  :-X. Evan en Dirk spelen dit klaar op een 8-tal dagen. Bewonderenswaardig  :o.
Al geluk hebben ze mijn werktempo niet want dan zouden ze wel heel erg lang bezig zijn aan deze baan  ;D ;D ;D.
Ik val in herhaling maar ik vind het professioneel en zeer mooi werk. Ik sta in bewondering voor jullie, Evan, Dirk  ;). Ik kijk al uit naar de volgende foto's  :).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

Fretbol

Dit is inderdaad erg indrukwekkend, zal een heel mooie modelbaan worden!

Anthony  ;)

oebr

we watch...

and learn !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Geert

De tijdelijke bevestiging van de rails langs de buitenzijde moet ik onthouden. Ik had de gewoonte dit tussen de rails te doen, met de nodige problemen met de sleper als het vijsje te hoog uitstak.


Bevestiging flex rail (deel foto van Evan en Dirk)
by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Gerolf

Citaat van: Koen op 03 juli 2020, 07:27:40 AMIndrukwekkend hoe snel dit allemaal vooruit gaat  :o.
Ik val in herhaling maar ik vind het professioneel en zeer mooi werk. Ik sta in bewondering voor jullie, Evan, Dirk  ;). Ik kijk al uit naar de volgende foto's  :).

Helemaal mee eens !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

Ik deel dezelfde mening als de voorgaande posts , alles ziet er proper uit , degelijk houtwerk , perfect gelegde rails , dat gaat een baan uit een " boekske" worden , zoveel is zeker.
Dat ik dit hier allemaal ga blijven volgen dat staat als een paal boven water. ;)

evan

Merci mannen en leuk dat jullie volgen. 

Volgende week 2 dagen gepland om het spoorwerk te vervolledigen en alvast wat onder de baan aan te sluiten. 

Wordt dus vervolgd :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mahtoska1

Een draadje om te volgen en bij te leren. Bedankt dat jullie dit met ons willen delen.

evan

#834
Dag beste volgers  ;)

intussen heb ik niet stil gezeten. 

Sinds de levering van de gebouwen in Frankrijk, ben ik weer aan de slag met een nieuwe lading.  Het betreft kits van Decapod, Micro Metakit, PN Sud, Stangel en Real Modell.  Er is nog veel werk aan de winkel, maar er komt al schot in de zaak wat deze lading betreft.

61632726109__A97194A5-D93F-499A-AD35-6BE5B63C1104 by evan Daes, on Flickr

Het gebouw van Real Modell staat niet mee op de foto.  Het betreft een Resin locloods waarvan ik de messing deuren aan het aanpassen ben om ze aan te sturen via DCC en servo.

De kolentoren van Micro Metakit:

Hersteld, geschilderd en nieuwe verlichting:

IMG_2014 by evan Daes, on Flickr

IMG_2017 by evan Daes, on Flickr

IMG_2028 by evan Daes, on Flickr

Volgende week meer hierover...

De "kleine Ho baan" zijn schaduwstation is geplaatst en aangesloten.  Er is een kleine voorlopige keerlus in afwachting van het bovenste deel met landschap.  Zo kan de automatisatie aangesloten en getest worden van het schaduwstation.

De baan is 6m bij 1,5m...

IMG_2148 by evan Daes, on Flickr

De sporen zijn Rocoline waarvan de onzichtbare sporen de uitvoering zijn op de rubberen bedding.

En dan het Project samen met Dirky:

De treinen rijden op 80 procent van de baan.  Er rest nog het schaduwstation en de overbruggingen van het trapgat.

Fotootjes:

Wisselaandrijvingen voor het linkse deel van het station, klaar om te installeren:

IMG_2166 by evan Daes, on Flickr

Eens alles geplaatst onder heel het station en aangesloten, klaar om te testen/ spelen  ;D

IMG_2172 by evan Daes, on Flickr

De "naakte" toegangen naar het schaduwstation:

IMG_2179 by evan Daes, on Flickr

Deze worden nog met dunne MDF bekleed om dan op zich nog afgelakt te worden.

Ingang schaduwstation waarvan het onderste verdiep reeds gestart is:

IMG_2178 by evan Daes, on Flickr

De ruwbouw van de overgang van het andere uiteinde van het schaduwstation over het trapgat naar de baan. 

IMG_2174 by evan Daes, on Flickr

Dit stuk wordt natuurlijk ook verder afgewerkt later de komende weken.  De rare kronkels zijn gezichtsbedrog door de boogstralen in het overhangende deel boven het trapgat en de voorlopige opstelling.  De klimspiraal is Marklin R5 en stijgt 8 cm na één omwenteling.  De overhangende delen zullen met staalkabel gependeld worden zoals een verlichtingsarmatuur, maar zijn tijdens de opbouw geschoord met houten latten.
Het volledige schaduwstation komt nadat het in bedrijf is genomen, in een op maat gemaakte Zwarte vitrine kast met glazen schuifdeuren.

Tot later en een fijn weekend gewenst ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

Machtig imposant heren ;)

doomslu

Je hebt niet stilgezeten, Evan!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Tsss, alles zo clean...  :o
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Dirky

... en ik heb er gisteren alle records "op de knieën onder de tafel kruipen" gebroken.  :)

Ronald

 :) ;)

Daar worden we te oud voor ;D Alle gekheid, mooie klus!