Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Herwig

Evan,
Nog veel moed en volharding.
Is dat eigenlijk een soortement keerlus?  Boogstraal lijkt, op de foto's, relatief klein.  Of is dit gezichtsbedrog ?

evan

Bedankt Geert, Herwig en Ronald ;)


Herwig, dat is de lokale dubbelsporige aansluiting die naar verderop gelegen industrie vertrekkende vanuit het goederen station.  De boogstraal is ongeveer 60 en 65cm.  Ik ben ook geen fan van die bocht, maar het is dan ook niet mijn ontwerp zoals ik al eerder zei.  Mijn taak is om het geheel aan te kleden.  Gelukkig zijn het allemaal korte wagens die "oude Franse wagentjes".  De bocht ligt ook fraai in verkanting.

groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

Die foto van de garage is leuk, je ziet al t een en ander aan detail maar in je hoofd komt er gelijk nog een en ander bij, paar wrakken achter de garage, depannagewagen omgebouwd uit een of ander geallieerd militair ding (dodge beep/ford canada)

evan

#798
Dat komt inderdaad allemaal later.  Op deze twee vierkante meter kan ik nog maanden doorbouwen en detailleren.  Dat moet ik jou trouwens niet uitleggen denk ik  ;D ;D ;D  Ik wou dit deel al een klein beetje oppervlakkig aankleden als presentatie en om al het schrijnwerk weg te hebben.  Dit deel blijft nu een tijdje zo en ga ik verder met de rest.  Als de rest geplaatst is passeer ik weer voor meer detail.  Laag per laag bouwen is troef ;)

Wat staat er nog op het programma:  2e deel depot met bekoling enz, Rangeerstation, Het station zelf (overdekt), stad met tram, Haven met sluis, mijnsite met 2 schachtbokken, Vallei in het groen als buffer tussen stad en industrie.  De Cokes installaties, hoogovens en walserijen.  Deze laatste hebben ook nog eens hun eigen emplacement.   :o  En dan volgt al het detailwerk binnen 4 jaar ofzo...  ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

#799
Megamachtig mooi. Vooral die achterkant van de huizenrij... Zoiets staat me ook te wachten op het vervolg van Den Overslag.

Als je spreekt van 5 jaar werk aan jou tempo, dan is dit een megalomaan project blijkbaar. Over hoeveel m² spreken we dan?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

ja, das ook hoe ik de boel grofweg gebouwd heb, bouw alles zover dat je ziet hoe t moet worden, dan tot t er wel leuk uitziet met wat kleur erop en dan de derde ronde, of de vierde... Nouja, tis voor jou wel gewoon werk natuurlijk, dus je hoeft ook niet echt mijn niveau van zinloos tijd wegpissen te halen.  ;D

rgp

Evan,

Straal 60 cm.  Prachtig gecamoufleerd !  Je ziet wel dat het een kleine straal is, het stoort, maar minimaal !

Roland

evan

Bedankt Roland en Frans ;)

@ Floris,

Ik ga er niet over klagen  ;D

@ Frans,

Ik schat een 25 a 30 tal vierkante meter.  De baan is in een U-Vorm met het ene been de stad en de andere de Staalindustrie.  De verbinding tussen de twee benen is de groene vallei met er achter de mijnsite.

@ Roland,

Bedankt.  Ik heb gedaan wat ik kon en door de tuintjes en detail rondom zal het meevallen en het blijft een lokale aftakking naar de industrie.  Hoewel er nog een serieus "veredelde" halteplaats op die korte lijn ligt  ::).  ( Klant is koning ;) )
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Weer wat stapjes verder...

Ruimte 2:
Blauwe achtergrond gezet, de helft van de spoorbeddingen geplaatst met ruime bochten, Helix op hoogte gezet en 1ste dee vormen gezet.

IMG_1723 by evan Daes, on Flickr

Eén van de volgende keren zal de kronkelende rivierbedding geplaatst worden en dan zal het landschap duidelijker worden :)

IMG_1722 by evan Daes, on Flickr

IMG_1720 by evan Daes, on Flickr

IMG_1719 by evan Daes, on Flickr

Ruimte 1:  Blauwe achtergrond gezet:

IMG_1718 by evan Daes, on Flickr


Groetjes en fijn weekend
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald

Mooi hoor, het begin is er ;)

ACFI

Voelt zo een beetje aan als lijn 154 tussen Heer-Agimont en Dinant, een van de mooiste trajecten om treinen te fotograferen, ... geweest.

Zelfs in skeletbouw voelt dat al mooi aan.

ACFI

evan

Bedankt Steven En Ronald!

@ Steven, qua sfeer en thema,  Boenk er op!!!  Leuk dat je het al ziet ...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Kautenbach

 ;
Gaat een machtige, mooie, imposante baan worden ;)

modelbaanHO

Citaat van: Kautenbach op 19 juni 2020, 19:22:35 PM
Gaat een machtige, mooie, imposante baan worden ;)

Daar ben ik zeker van.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Herwig

#809
Wordt een grandioze zolder .
Met een nogal felle azuurblauwe lucht.       RayBan of Serengeti aangeraden.
Of zou je dat decor achteraf nog wat dempen met wittige verfjes ?