Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

Chrisrail

#780
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Ronald

U kent het gezegde toch: "een ezel.....  ;D ;)

Het wordt mooi, Evan 8) Ik mocht willen zo een mooie ruimte te hebben.

Val-Rikard


Rangeerduivel

Citaat van: evan op 11 juni 2020, 20:19:48 PM


Net goed voor het station Canfranc... ???
Vooraleer je de rails vastlegt, vergeet niet dat daar twee verschillende spoorbreedtes zijn! :P :P


;)

Herwig

#784

Alan On Track

Canfranc is nog een stuk groter, om dat emplacement in H0 na te bouwen heb je gemakkelijk 15-16 meter nodig! :D

Niettemin is dat een prachtig grote baan!  :) Je moet er de ruimte voor hebben natuurlijk...
Modelbouw is een kunst

evan

#786
Merci mannen ;)  Een vervolg volgt misschien later deze week en anders zeker volgende week.

Intussen ben ik over en weer naar Frankrijk (Regio Lyon) gereden en heb de "Noord Franse" gebouwen geplaatst op de baan.  Ik heb intussen een hele lading nieuwe spullen bij voor de volgende portie te bouwen.   Ik was 2 dagen ter plekke en heb de omgeving ook al een beetje aangekleed, maar het is verre van af natuurlijk.  Er komt nog zoveel detail, maar eerst ga ik verder de gebouwen voor het emplacement afwerken inclusief station met overkapping  :o

Geniet van de voorlopige plaatjes en de komende maanden zullen er geregeld updates volgen van de gebouwen.  Ik schat in september weer over en weer te gaan ;)

Bonave sur Sambre by evan Daes, on Flickr

PS: Die Bomen krijgen nog een opknapbeurt...

Bonave sur Sambre -2 by evan Daes, on Flickr

Bonave sur Sambre -3 by evan Daes, on Flickr

Bonave sur Sambre -4 by evan Daes, on Flickr

Bonave sur Sambre -6 by evan Daes, on Flickr

Bonave sur Sambre -7 by evan Daes, on Flickr

Bonave sur Sambre -8 by evan Daes, on Flickr

Bonave sur Sambre -9 by evan Daes, on Flickr

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Een tevreden klant, neem ik aan...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

#788
Citaat van: doomslu op 16 juni 2020, 20:45:12 PM
Een tevreden klant, neem ik aan...  ;)

Ik denk het wel  :)

Het is geen makkelijke taak daar de baan niet m'n eigen ontwerp is.  Ik moet dus veel toegevingen doen, maar het is een leuke uitdaging en heb met de gebouwen en aankleding best wat vrijheid.  .  Ik heb nog 5 jaar werk qua gebouwen  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Daar moet je een engelengeduld voor hebben. Zo'n baan tot in het kleinste detail aankleden, is niet evident. En daarbij de klant zijn wensen nog inwilligen maakt het alleen maar moeilijker.
Knap werk, Evan.
Uw klant mag meer dan tevreden zijn met zo'n detaillist!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

Knap, nu wordt het me wel duidelijk dat er hier op dit draadje verslag wordt uitgebracht van 2 verschillende projecten.

We blijven beide volgen...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

evan

Citaat van: Geert op 16 juni 2020, 22:29:21 PM
Knap, nu wordt het me wel duidelijk dat er hier op dit draadje verslag wordt uitgebracht van 2 verschillende projecten.

We blijven beide volgen...


Geert


Hey Geert,  Bedankt :)

In het draadje "Minima Forma" toon ik al m'n projecten.  Dit zijn zowel persoonlijke projecten als projecten in opdracht die ik hier bundel op één plek.  Het is zeker niet de bedoeling om via dit draadje reclame te maken, maar gewoon om m'n ervaringen te delen met jullie en om andere modelspoorders te stimuleren en inspireren. 

Ik denk dat er in dit draadje intussen 6 a 7 projecten de revue gepasseerd zijn ;)

Groetjes

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GDE

Heel erg mooi en sfeervol Evan . Heel mooi zicht op de garage en die benzinepompen .

Ronald