Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

Bedankt voor je bijdrage Rob.  Jammer van al je moeite, daar ik dit in reactie *697 reeds heb laten zien  ;) 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: RobVille op 03 juni 2020, 22:14:43 PM
Met terugwerkende kracht naar aanleiding van het volgende topic (#765), de inhoud van mijn topic aangepast  :o

Groetjes,
Rob

Dat is nu ook niet de bedoeling he...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Een kleine update na dag 4.

In de 2e ruimte staat alles nu op hoogte en vast.  Er komen nog steekschoren tegen de poten zoals de eerste ruimte.
IMG_1370 by evan Daes, on Flickr

De Doorvoeren door de 60 cm dikke muur zijn klaar.
IMG_1367 by evan Daes, on Flickr

De basisvorm van het landschap in de eerste ruimte is klaar.  Bovendien zijn strategische toegangen voorzien die goed verstopt zullen zijn, maar wel nuttig.
IMG_1377 by evan Daes, on Flickr

Tot later  ;)



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Geert

#768
Deze houtconstructies van o.a. bergen zag je vroeger (heel vroeger...) dikwijls als definitieve afwerking van een modelspoorbaan. Heel veel zitten dromen bij de foto's van zulke baantjes.

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Val-Rikard


Jurgen

Netjes.

Om jaloers op te worden eigenlijk.

Beschrijf het maar uitvoerig in MSM, dan kan ik later hetzelfde maken op mijn zolder (die nu nog muur en vloerloos is...).
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#772
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

evan

#773
Hey Chris,

Het raster is een grid van 40 bij 40 cm, maar op strategische plaatsen zijn er openingen van 80 op 40 cm in functie van bereikbaarheid.  Deze worden ook dicht gebouwd met een uitneembaar deel.  De baan is langs achter ook prima bereikbaar, maar dat is op de foto niet te zien. 
Het is een grote oppervlakte om mooie overzichten en diepte te bekomen, maar het is voorzien dat alles bereikbaar is.


Merci mannen voor de appreciatie en blijf gerust volgen.  Van dit werk is het echt ook de bedoeling een grondig naslagwerk te maken voor publicatie rijk aan tips en inspiratie.

Tot later ;)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ERVIN

Je mag er zeker van zijn dat ik " gerust" blijf volgen , best wel leuk om te zien hoe alles van nul opgebouwd gaat worden tot een complete MODELbaan. ;)

SuSke

Hier zit er ook zo één die "gerust" blijft volgen hoe de Meesters het doen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Citaat van: SuSke op 07 juni 2020, 21:37:57 PM
Hier zit er ook zo één die "gerust" blijft volgen hoe de Meesters het doen.

+1  :)
Nooit te oud om te leren

evan

#777
Ik ben blij dat jullie "gerust" volgen  ;)

Vandaag hebben Dirky en ik weer wat gezaagd, gevezen, gepuzzeld en genoten...

Dag 5:

Aanzet vallei links:  (PS: de loc representeert niet het thema, maar staat model als referentie qua grootte en was de enige HO loc in de buurt ;)   )


IMG_1494 by evan Daes, on Flickr 

De basis van het stationsemplacement is gelegd, de centerlijn van de sporen is uitgetekend en we hebben het spoor er ns los opgelegd als referentie.

IMG_1493 by evan Daes, on Flickr

Het perron wordt 3,5m lang...  :)

Een overzichtje van rechts naar links.  De sporen liggen gewoon los een beetje hun eigen willetje te doen ter presentatie.  In het station zit een lange flauwe bocht die het echt een fraai zicht geeft. Op de foto valt niet zo op doordat de flexrails los liggen.  Van de eerste wissel tot de laatste zijn er meer dan 6 metertje gepasseerd :)

IMG_1497 by evan Daes, on Flickr

Met mijn 1,9m in werk outfit kan ik als referentie dienen om de grootte in te schatten...

IMG_1489 by evan Daes, on Flickr


Wordt vervolgd...

Zaterdag vertrek ik voor 4 dagen naar regio Lyon voor de Franse huizen te gaan leveren en plaatsen.  Als ik terug kom neem ik weer "huiswerk" mee ;)


Groetjes


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

59erke

Een omvangrijk project in wording, ooit zal het klaar zijn.

Ben benieuwd naar het vervolg
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Dat wordt een mooi station. Dat kan je nu al zien.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *