Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

modelbaanHO

Indrukwekkend. En een properkes afgewerkte basis.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Koen

Citaat van: modelbaanHO op 28 mei 2020, 20:48:55 PM
Indrukwekkend. En een properkes afgewerkte basis.

Dat kan je wel zeggen! Dit is gewoon super professioneel  :P :P
Alleen al die boringen op de juiste plaats krijgen, is niet van de poes. Dit moet verdomd goed uitgetekend en uitgekiend zijn. Je kan je niet permitteren om een boring verkeerd te plaatsen  ::). Als ik dit doe, mag ik tien keer nameten maar de ik zal dan toch weer op een verkeerde plaats geboord hebben ;D.
Super, mannen. Ik kijk uit naar het vervolg  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hans63

Mooi stukje werk dit.
Maar gezien de investering die hier in deze baan wordt gedaan, had ik toch de moeite genomen de trekplaten van de spanten
wat omhoog te brengen met een geknikt UNP-profiel om een vrije doorloop te krijgen.

evan

#754
@ Hans daar is een vrije doorloop ;)

Deze spanten zitten op 1m85 en zijn bovendien van historische waarde daar het een oud pand is.  De baan staat met zijn laagte punt reeds op 1,1m hoogte
De balken zullen trouwens dienen voor de ophanging verlichting en mogelijk zelfs fries indien nodig net zoals een andere modelspoorbaan bijvoorbeeld die van jou ;)
Laat u niet misleiden door de foto's.  Deze baan is groot en ik heb de foto's van boven m'n hoofd gemaakt.


Merci voor de appreciatie mannen ;)


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

hans63

aahh, top Evan.
heb ik mij idd laten misleiden door de foto's...
...en historische panden, daar moeten we zuinig op zijn.  :)

Ronald

Mooi hoor, ik volg met grote interesse. Best project.... een jaar? Dat wordt doorwerken ;)

Geert

Pff, mijn zolder zit nog maar in  dit stadium:


Afwerking zolder
by Geert Giebens, on Flickr

Afwerking zolder by Geert Giebens, on Flickr

Maar als ik jullie foto's zie, dan kribbeld het weer  :D

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

evan

Citaat van: Geert op 29 mei 2020, 08:58:14 AM

Maar als ik jullie foto's zie, dan kribbeld het weer  :D

Geert

Dat doet me plezier te lezen.  Daarom delen we graag de foto's ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede middag,

Een fotootje van de Noch brug die ik deze voormiddag heb "gepimpt".  Best leuk resultaat...

Deze komt op de baan te Train World.  Deze wordt opgefrist en een beetje aangepast.

IMG_1292 by evan Daes, on Flickr

Fijn weekend!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Het is een geweldige brug, en zo in de buitenlucht ziet ze er nog echter uit!
Mooie foto.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Erg mooi gepimpt  8)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

RobVille

#764
Met terugwerkende kracht naar aanleiding van het volgende topic (#765), de inhoud van mijn topic aangepast  :o

Groetjes,
Rob
Cornfield Junction / Boulder Crossing
Bypass Junction

Asking me if that's black or dark green is not done!