Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

evan

#675
Merci Koen ;)


Intussen heeft de achterkant van de Franse Art-Deco Garage een poort en deur gekregen dat ik uit styreen heb geknutseld...

Styreen poort by evan Daes, on Flickr

Met olieverf ga ik de roestplekjes nog wat uitlopend karakter geven en dan is dit weer een detail extra.  De zichtafstand op de baan wordt 1,5 m.  Dus te ver in detail moet ik ook niet gaan  ;D

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Tja, het is wat men details noemt natuurlijk. Hoe kan je nog verder in detail gaan???  ::).
Ik denk dat mijn ogen voor meer details niet gemaakt zijn  ;D ;D ;D.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Citaat van: Koen op 03 mei 2020, 13:49:11 PM
Tja, het is wat men details noemt natuurlijk. Hoe kan je nog verder in detail gaan???  ::).
Ik denk dat mijn ogen voor meer details niet gemaakt zijn  ;D ;D ;D.

Groetjes,
Koen

Jij steekt ook veel detail in je werk Koen!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Een paar foto's uit de "oude" doos.  2017 denk ik...

Het betreft een klein diorama in spoor 1 of 1/32.  De kasseien zijn met sculptamold gemaakt.

Schroot 1_32-6 by evan Daes, on Flickr

Schroot 1_32 by evan Daes, on Flickr

Schroot 1_32-4 by evan Daes, on Flickr

Schroot 1_32-3 by evan Daes, on Flickr

Schroot 1_32-2 by evan Daes, on Flickr

Groetjes en fijne zondag nog
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rangeerduivel

Citaat van: evan op 03 mei 2020, 14:50:36 PM
Een paar foto's uit de "oude" doos.  2017 denk ik...

Je woonde daar wel proper en blijkbaar rustig, Evan... 8) 8) ;D

;)

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

klein beetje Keulen in Zwitserland  ;)

evan

Citaat van: Dirky op 03 mei 2020, 17:03:56 PM
klein beetje Keulen in Zwitserland  ;)

LOL  Wat een trip he  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Koen

Citaat van: evan op 03 mei 2020, 14:37:38 PM
Citaat van: Koen op 03 mei 2020, 13:49:11 PM
Tja, het is wat men details noemt natuurlijk. Hoe kan je nog verder in detail gaan???  ::).
Ik denk dat mijn ogen voor meer details niet gemaakt zijn  ;D ;D ;D.

Groetjes,
Koen

Jij steekt ook veel detail in je werk Koen!

Ik probeer dat inderdaad, Evan. Maar als ik dit zie ...  :-X.
Ik vind het gewoon super wat je allemaal van details aanbrengt in je bouwwerken. Daar kom ik nog veel te kort voor. Maar al doende leert men zeker?
Gelukkig krijg ik van velen goede raad  :).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

svvander

Prachtig: zelf het detail op de banden... ongelofelijk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Rangeerduivel

Citaat van: svvander op 03 mei 2020, 20:02:24 PM
Prachtig: zelfs het detail op de banden... ongelofelijk.

Is wettelijk verplicht! :)

;)

Tothebeach

Citaat van: evan op 03 mei 2020, 14:50:36 PM

Schroot 1_32-4 by evan Daes, on Flickr

Schroot 1_32-3 by evan Daes, on Flickr

Dankjewel voor het plaatsen, het geeft mij weer goede ideeën en voorbeelden om uit te werken.
Mooi werk!

groet,
Michel

evan

Dankjewel en leuk te kunnen inspireren!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Fantastisch hoe je op die grotere schaal (1/32) details kunt weergeven.
Prachtig gedaan Evan
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

Prachtige kasseiën, vooral die van de straat! Dat ga ik ook doen, maar dan in N.  ;D

Ik zie twee verschillende methodes, en dus resultaten met de kassëien op bovenstaande fotos. De bestrating met donkerdere kasseiën, en de stoep met kasseiën in verkeerd verband. Welke kasseiën zijn met welk basismateriaal gemaakt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)