Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

efl045

Citaat van: evan op 27 april 2020, 11:41:55 AM
Twee gescheiden trajecten waarvan 1 een dubbelsporig paradetraject voor "internationaal" verkeer en een lokaal dubbelsporig traject dat de rivier en landschap volgt en met een landelijk station in realistische lengte.
Moet ik mij dat dan voorstellen als 2 (min of meer) vlakke banen op 2 verschillende niveaus zonder helixen  of andere (veelal nutteloze) klim en daal 'kunstwerken'? Dat zien we niet veel maar is helemaal mijn ding  ;)
Ik vind het altijd een beetje zonde om er voor te zorgen dat iedere trein perse overal kan komen en dat ten koste van soms 10-tallen meter spoor waar je de treinen niet ziet maar des te beter hoort...

Dirky

De baan die de rivier volgt is "vlak". De paradebaan heeft (noodgedwongen) 2 kleine klimspiralen (wel groot van diameter). Eentje om te vermijden dat de kop van de trein een tunnel al uitkomt wanneer de staart nog niet verdwenen is in het gebergte, de andere om op het juiste niveau te komen voor het schaduwstation/vitrine.

OlivierV

Interessante projecten Evan!
Zeker die lange ovaalvormige baan, daar ben ik alvast ook benieuwd naar het baanplan en bijgevolg ook de uitwerking :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Koen

Dat wordt weer een super project. Ik ben benieuwd naar de uitwerking!
Daar gaan jullie zich kunnen in uitleven  :). Dit belooft weer de moeite te worden.
Ik ga dit project zeker volgen  ;).`


Veel succes!!!


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

sdz1976

Ziet er idd een veelbelovend project uit.


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Merci mannen en ja het belooft wat te worden ;)

Even weer iets anders ...

2 weken terug heb ik een persoonlijk projectje afgewerkt.

Het betreft een RS3 van New York Central die op m'n "High Line" had dienst gedaan.  Ik heb de kap in de Isopropanol gegooid en de ultrasoon reiniger en daarna er de zaag in gezet.  Het weggezaagde front heb ik vervangen door een 3D getekend en geprint nieuw front dat correct is voor een RS3 van BC Rail in Canada.

92582220_2609183916070899_1690745061827936256_o by evan Daes, on Flickr

Na montage, plamuren, schuren en wat kleine aanpassingen was de kap prima voor detail en schilderwerk.

93422700_2609094762746481_3358194745028378624_o by evan Daes, on Flickr

93006703_2609094736079817_3086669249037467648_o by evan Daes, on Flickr

Natuurlijk zag hij er te strak uit en heb ik hem blootgesteld aan wat natuurlijk vuil.

93434605_2609737719348852_9168832605099917312_o by evan Daes, on Flickr

93189222_2609821509340473_2361764561444405248_o by evan Daes, on Flickr

Leuk en uniek model dat nu is toegevoegd aan m'n collectie  8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

ACFI


Dacht ik bij je eerste foto's dat je van plan was om deze ouwe shunter na te maken.

BCRail lijn naar Whistler.

ACFI

Floris

raar ding zo zonder lamp in zn neus, leuk!

DFS

Citaat van: evan op 30 april 2020, 23:24:29 PM
Leuk en uniek model dat nu is toegevoegd aan m'n collectie  8)

Zeg dat wel, geslaagde weathering ook!

Koen

Citaat van: evan op 30 april 2020, 23:24:29 PM
Merci mannen en ja het belooft wat te worden ;)

Even weer iets anders ...

2 weken terug heb ik een persoonlijk projectje afgewerkt.

Het betreft een RS3 van New York Central die op m'n "High Line" had dienst gedaan.  Ik heb de kap in de Isopropanol gegooid en de ultrasoon reiniger en daarna er de zaag in gezet.  Het weggezaagde front heb ik vervangen door een 3D getekend en geprint nieuw front dat correct is voor een RS3 van BC Rail in Canada.

Leuk en uniek model dat nu is toegevoegd aan m'n collectie  8)

Knap werk. Je moet maar durven om de zaag in een loc te zetten :o.
Tenslotte kosten deze toch heel wat  ::).
Het resultaat mag er wel zijn !!! Ferme loc :).
Ik zou er in ieder geval niet aan durven beginnen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

evan

Citaat van: ACFI op 30 april 2020, 23:52:19 PM

Dacht ik bij je eerste foto's dat je van plan was om deze ouwe shunter na te maken.

BCRail lijn naar Whistler.

ACFI

Dat is precies genomen in Squamish aan de shops.  Daar ligt vlak bij ook een museum dat actief restaureert.   Op de foto zien we de overblijfselen van een S2 en de S staat voor switcher en mijn is een RS3 wat dan staat voor Roadswitcher.  Ze zijn dus beiden familie van de MLW Alco reeks ;)

Bedankt voor de foto!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

Goed bezig, Evan.
Heb je geen foto van het oorspronkelijke model?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Citaat van: doomslu op 01 mei 2020, 08:32:19 AM
Goed bezig, Evan.
Heb je geen foto van het oorspronkelijke model?

Het NYC model van Athearn:

unnamed by evan Daes, on Flickr


Het voorbeeld dat ik gebruikte om m'n verbouwing te documenteren:

BC560b by evan Daes, on Flickr

Voila ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Ronald


ACFI

Citaat van: evan op 01 mei 2020, 08:24:44 AM
...

Dat is precies genomen in Squamish aan de shops.  Daar ligt vlak bij ook een museum dat actief restaureert.   Op de foto zien we de overblijfselen van een S2 en de S staat voor switcher en mijn is een RS3 wat dan staat voor Roadswitcher.  Ze zijn dus beiden familie van de MLW Alco reeks ;)

Bedankt voor de foto!

De GPS positie van de foto is bij het binnenrijden van de yard van Squamish. Maar toen (2009) had ik nog een losse GPS tracker. Dus je schatting klopt wel.

Rocky Mountaineer is een prachtige treinreis. We reden als eerste het traject van Whistler naar Jasper., toen geopend ter gelegenheid van de Olympische Spelen in Whistler in 2010. 2 volle dagen natuur, beren en treinen.

ACFI