Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

mahtoska1

Een project om te volgen. Ik ben benieuwd.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

Bedankt mannen voor te volgen en de waardering ;)

Gisteren de modules gedemonteerd en terug binnengazet.  Best compact zo bij elkaar :)

Eifel-baan -5 by evan Daes, on Flickr
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Dat ziet er zelfs bestudeerd uit...   ;D ;D ;D

Mooi project lijkt dit wel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045

Citaat van: evan op 26 april 2020, 16:08:37 PM
leuk weetje: buiten dat het 3rail moet zijn, heb ik Carte Blanche gekregen  ::)  Wordt vervolgd dus!!!
Dat ziet er allesbehalve 3rail uit  ;)

Michiel

Je haalt 2 projecten door elkaar. Wat je ziet is niet wat Evan met 3-rail aankondigd.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Citaat van: Michiel op 27 april 2020, 10:40:55 AM
Je haalt 2 projecten door elkaar. Wat je ziet is niet wat Evan met 3-rail aankondigd.  ;)

Inderdaad ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

efl045

OK, grondig herlezen en nu begrepen.
Jullie doen ook zoveel hé  ;)

evan

Citaat van: efl045 op 27 april 2020, 10:48:45 AM
OK, grondig herlezen en nu begrepen.
Jullie doen ook zoveel hé  ;)

;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirky

OK, voor alle duidelijkheid; hier al een woordje m.b.t. het 3-rail project:

Een H0-baan, nooit gedacht dat ik daarmee nog zou bezig zijn.  :)
Na enkele succesvolle samenwerkingen met Patrick (PAJ-modelbouw) en het Minima Forma van Evan vind ik het tof dat Evan me opnieuw heeft aangesproken voor "baan X".
En als Evan Carte Blanche krijgt om een zolder van 14m x 5m te vullen, mogen we wel iets speciaals verwachten.
De mix van het artistieke van Evan en mijn technische ervaring (en bijhorend machinepark) lijken we perfect in balans te krijgen voor dit project. 
Onderstaande screenshot toont hoe het er ongeveer zal uitzien. Heeeeeeel veeeeeel groen en ergens lopen er wel wat sporen door.

baan X by Dirky dyniMo, on Flickr

Het groene landschap op het virtuele model heb ik d.m.v. een Excel tabel qua hoogtes gestuurd (in Autodesk Inventor) en zo kwamen we tot de basisvorm. Dit model zal de komende dagen vertaald worden naar een realistische tekening met "planken"... en dan halen we de zaagmachines boven...

Michiel

Een heel merkwaardig project, en de boompjesvlechter van dienst zal z'n werk hebben. Kan er nu al aan beginnen, denk ik.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Een kleine aanvulling bij Dirk zijn bijdrage.  Er is nog een lege ruimte te bemerken links onder en daar komt wel degelijk ook nog iets:  Een schaduwstation in twee verdiepen verwerkt in een vitrine. 

De insteek is dus echt "less is more"!  Twee gescheiden trajecten waarvan 1 een dubbelsporig paradetraject voor "internationaal" verkeer en een lokaal dubbelsporig traject dat de rivier en landschap volgt en met een landelijk station in realistische lengte.

Wordt vervolgd!!!

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris

oeh, dat wordt weer wat!

SuSke

jawadde, van een project gesproken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Mooi hoor mannen! Ik volge met grote interesse :)